Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

sitter og gløtter litt etter bruksbil, har vært og prøvekjørt en e39 523i touring (145000km) på bodø bil, og ble stormforelska, falt med en gang for sports-setene i skinn, veljustert orginalstereo, innvendig belysning, utsende og generell kjørekomfort.

eneste negative jeg kunne sette fingeren på var forbruket, kjørte opp 200.- på kun et par timer.

etter noen timers tråling på nettet fant jeg ut at en diesel ville være aktuelt, og har sett på både 530 diesel, som forøvrig var litt i dyreste laget. men også 525 dt (143hk utgaven), men etter litt gløtting i spesifikasjoner fant jeg ut at den bruker hele 10.7 sec 0-100 med manuelt gir, synes dette hørtes vanvittig treigt ut mot f.eks 523iat som bruker 8.9 sec.

vil gjerne høre hva dere synes, evt diesel-trimming eller evt gå for en med bensin-motor isteden til tross for dobbelt forbruk.

hvis noen har forslag til biler som er til salgs eller har gode/dårlige erfaringer med disse er jeg evig takknemmelig for svar, har forøvrig sett en del på:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... ;username=

tenker på og bruke rundt om 120 000.-

Mvh

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hei. har hatt en e39 touring, tds selv. manuell

denne hadde jeg chip til.

originalt så er den litt smålat, spørs hva du er vant til.

men med chipen ble det en brutal økning! var helt ganske bratt momentkurve på den. dro skikkelig når turboen slo inn. har hørt at manuellkassene er samme kassene som e36 m3, så de skal jo tåle litt juling..

forbruket er utrolig lavt på den og. jeg målte den uten chip til 0.55 på langkjøring og ca 0.9 på by. det sies at forbruket går ned litt med chip men ikke vet jeg.

savner tdsen min nå. derfor er jeg på utkikk etter ny dieselbørse. en kompis har kjøpt seg 523, og jeg syns den er dryg på forbuket ja, så det frister ikke å kjøpe noe sånn...

Skrevet

absolutt å anbefale 525 tds en ja...der har du en motor som holder seg evig lenge ved vanlig vedlikehold...ca 180 hk og 360-370 nm ved chip,meget merkbart. ang at de bruker mindre drivstoff ved chip er såre enkel,man trenger rett å slett ikke holde samme "pedal" som tidligere.. :wink:

Skrevet

Du kjøpte jo min gamle E30 325, hvorfor ikke kjøpe min E39 530d også? :) Går myyye bedre enn 525 tds og er billigere i drift.

Skrevet

er jo vesentlig forskjell på momentkurven ja,men ang forbruk mot en 525 tds vil jeg ikke påstå at den bruker mindre. også som han nevner tidligere i tråden;prisdifferasen mellom disse to er jo markant stor da. :wink:

Skrevet

jeg solgte tdsen min for 2 uker siden.hadde originalt sportsint, men jeg hadde ett sett skinnseter som kunne fulgt med billig. den har gått 170k og jeg solgte den for 90. dumt du ikke laget denne posten litt tidliger:P

enest at det var rust på bakluka. sjekk dette når du kjøper!

Skrevet

takk for mye gode svar her, er det 10 år en bil må ha vært registrert i norge for at seter kan settes gratis inn?

Odd-M: så e39'en din også la på autodb, fristet litt og ringe på den og men var nok litt i dyreste laget, vet ikke hvor diskutabel du er på pris, men en liten titt på bilen kan vel ikke skade:P så kan du få se hvor langt jeg har kommet på den gamle sjarmørvogna di:P

Skrevet

For den som er interessert så vurderes salg av min 1999 530 DAT

Finnes ingen annonse på den, så de som er interessert får eventuelt sende meg en PM

Bilen har for øvrig vært på inspection 2 idag, så den kommer rett fra service. Den er 100% strøken, og utrolig velholdt med sportsseter i skinn

Skrevet
takk for mye gode svar her, er det 10 år en bil må ha vært registrert i norge for at seter kan settes gratis inn?

Odd-M: så e39'en din også la på autodb, fristet litt og ringe på den og men var nok litt i dyreste laget, vet ikke hvor diskutabel du er på pris, men en liten titt på bilen kan vel ikke skade:P så kan du få se hvor langt jeg har kommet på den gamle sjarmørvogna di:P

Prisen er alltids diskuterbar hvis du er reelt interesert. Men 120.000,- selger jeg ikke for bare så det er sagt... :wink:

Ja det er 10 år varebilen må ha vært registrert i Norge for at det skal være gratis. Under et halvår igjen på min. Skal forøvrig på service førstkommende mandag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...