Haug530D Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Bruker man bredere dekk enn org. dimensjon på vinteren så gjør man det ikke for fremkommelighetens skyld. Folk må gjerne si at det fungerer ok, men smalere fungerer stort sett alltid enda bedre. Kan være enig så lenge vi snakker om mye snø som har ligget i flere dager og blitt litt hard, men er det nysnø og ikke så mye så vil det være greiere med bredere dekk, det samme gjelder dersom det er is. Smalere dekk borrer seg dypere ned jeg er klar over dette ja.
kilronan Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Bruker man bredere dekk enn org. dimensjon på vinteren så gjør man det ikke for fremkommelighetens skyld. Folk må gjerne si at det fungerer ok, men smalere fungerer stort sett alltid enda bedre. Kan være enig så lenge vi snakker om mye snø som har ligget i flere dager og blitt litt hard, men er det nysnø og ikke så mye så vil det være greiere med bredere dekk, det samme gjelder dersom det er is. Nysnø er jo et fenomen som for de fleste stort sett kun eksisterer fra garasjen og ut til hovedveien. Skal man velge vinterdekk så bør man uansett velge det dekket som har best grep under de fleste forhold. Bonus: Relevant lesestoff
Haug530D Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Bruker man bredere dekk enn org. dimensjon på vinteren så gjør man det ikke for fremkommelighetens skyld. Folk må gjerne si at det fungerer ok, men smalere fungerer stort sett alltid enda bedre. Kan være enig så lenge vi snakker om mye snø som har ligget i flere dager og blitt litt hard, men er det nysnø og ikke så mye så vil det være greiere med bredere dekk, det samme gjelder dersom det er is. Nysnø er jo et fenomen som for de fleste stort sett kun eksisterer fra garasjen og ut til hovedveien. Skal man velge vinterdekk så bør man uansett velge det dekket som har best grep under de fleste forhold. Bonus: Relevant lesestoff Joda er jo enig i det, grunnen til at jeg valgte den dimmensjone jeg har er pga av felgenes mål, kunne sikkert hatt 225 eller 205 også, men var litt usikker på hvordan sistnevnte hadde blitt på de felgene, je er ikke noe særlig for dekkstrekk. Nå er det aldri noe særlig med snø her på vestlandet heller så jeg kunne nesten ha kjørt med sommerdekk, har vel vært 2 eller 3 hele dager med snø denne vinteren Det mest ideelle hadde nok vært piggdekk her men jeg tenkte jeg skulle prøve piggfrie i år.
Saltkjelen Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Jeg kjører med 245/40 R 18 Nokian Hakkapelita RSi på min E61 520d LCI. Jeg syns dette fungerer helt utmerket og har ikke merket noe i form av redusert fremkommelighet. Riktige dekk er alfa omega.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå