Gå til innhold

Alle E30 eiere: Spørreundersøkelse!

oddis
 Share

Anbefalte innlegg

Alle E30 eiere:

Som mange av dere kanskje vet har det kommet et direktiv fra Statens Vegvesen som vanskeliggjør oppjustering av akselvekter for E30 når de skal bygges om. Det samme gjelder nedjustering av antall seteplasser. Dette gjelder fortrinnsvis fra de med 4 cyl orginalt til de med 6 cyl. Imidlertidig, etter endel forskning og diskusjon har vi litt vanskligheter for å finne et klart mønster på aksel og totalvekter da dette synes å variere ganske mye, mer enn vi først antok.

Derfor ber jeg alle som er eier av en E30 (2 dørs, 4 dørs, Touring, Cab og M3) til å hjelpe oss å få en oversikt over dette.

Dataene vi ønsker fra dere er følgende (Disse opplysningene står i vognkortet på bilen).

Årsmodell: (1983-199X)

Modell: (316/316i/318i/320i/323i/325i/M3) Dere med Touring og Cab skriver dette bak.

Antall dører: (2 eller 4 dører)

Prefacelift eller facelift:(dette punktet står ikke i vognkort) (Hvis du er i tvil: skillet kom 9/87. Alt etter den måneden skal være facelift)

Tilllat forakselvekt: (Fyll inn hva som står i rubrikken. Fyll gjerne ut tillat bakakselvekt også)

Tillatt totalvekt: (Fyll inn hva som står i rubrikken)

Kopier inn denne tabellen i innlegget ditt og fyll inn.

Det er viktig at dere svarer så nøyaktig som mulig, slik at dataene blir mest mulig riktige!

Setter STOR pris på om dere kunne hjulpet oss med dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Marius_e30: Er din 316 med eller uten innsprut? Jeg har en E30 forgasser stående og den har eksakt samme spesifikasjoner som din, bare derfor jeg spør :) Bilen kan ha vært en overligger f.eks :)

Takk til dere andre som har svart hittil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to her jeg:

Årsmodell: 1986

Modell: 325i cab

Antall dører: 2 dører

Prefacelift eller facelift: Prefacelift

Tilllat akselvekt: 840/885

Tillatt totalvekt: 1655

og

Årsmodell: 1983

Modell: 320i

Antall dører: 2 dører

Prefacelift eller facelift: Prefacelift

Tilllat akselvekt: 760/820

Tillatt totalvekt: 1510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...