Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kanskje et litt individuelt spørsmål men tenkte jeg skulle høre hva dere synes..

Skal ha meg ny bil her i USA, og har valget mellom to biler, en 93 740IL som har gått 293000 km men som ser og virker veldig velholdt, og en 97/98 740i som ser litt verre ut men som har gått 192000.

De skal ha 3500 for E32n og 4500 for E38 (dollar altså) kan med letthet få pruta de ned hvertfall 500 dollar, men ikke det det handler om her.

kompisene mine her sier jeg skal gå for E38 fordi den er nyere og har kjørt kortere, noe som for meg virker som en selvfølge oxo, hadde det ikke vært for at jeg personlig synes E32 ser unektelig bedre ut..:shock:

Selvfølgelig er ikke utseende tellende på alt men E32en jeg har sett på gir meg en god følelse, selv om den har gått langt og ser litt sliten ut.

Nå skal jeg også nevne for de som ikke vet at i USA behandler de bilene sine på helt annen måte enn i europa mtp servicer o.l. så 293000 kan være greit hjemme, men her kan det virkelig være avgjørende.

Har dessverre ikke bilde på bilene men skal være snar med å legge ut når jeg har kjøpt :D

Hva synes dere?

takker på forhånd for svar!

Posted
Min personlige smak hadde valgt e38... Synes rompa er litt rar på e32

Rar? Ser jo ut som en litt penere utgave av E34, jo.;)

Ofte er det også en god regel å ikke fatte viktige avgjørelser basert på hvordan andre tar seg ut bakfra.:)

Både E32 og E38 har potensiale til å være dyre biler å holde dersom vedlikeholdet har vært mangelfullt. Derfor vil det ofte være en svært god idé å satse på den bilen som virker mest velholdt - at dette er biler som kjørt i USA, gjør ikke dette mindre aktuelt.:)

Posted

e38 er jo den lekreste store bmwen gjennom tidene. Finn heller et velholdt eksemplar av en sånn, er nå min mening.

Posted

synes også at E32 rompa er penere ;)

takk for tipset, skal undersøke litt mer om service og slike ting før jeg tar beslutning..

Posted
skal undersøke litt mer om service og slike ting før jeg tar beslutning..

God idé. Hvis bilene du ser på har kjørt i Florida, har de vel også sluppet brukbart unna saltede vinterveier - og hvis bilen er langkjørt, kan den ha langt mindre slitasje enn en småkjørt bil fra en region med mange kaldstarter om vinteren.

Du må også passe litt på så du ikke blir forvirret av markedsføringen til de lokale bilselgerne.:D

Posted
":24bphzxh]e38 er jo den lekreste store bmwen gjennom tidene. Finn heller et velholdt eksemplar av en sånn, er nå min mening.

Om ikke den lekreste BMW all together? :wink:

Gå for den bilen som er i best teknisk stand, men siden en E38 740i fra 1998 har M62B44 motoren ville jeg valgt den.

Se opp for pixelfeil i E38! (om du affiseres av slikt)

Posted

E38 selvfølgelig. det er det peneste som noen gang har kommet fra BMW. 740 4,4 er det beste motor alternaltive i E38 også syns jeg.

Posted

Du må også passe litt på så du ikke blir forvirret av markedsføringen til de lokale bilselgerne.:D

jo takk, kjenner til de der... var på en bilforhandler her i florida og titta på E32en, selgeren ville helst ha cash før jeg prøvekjørte den og lurte på når jeg kunne komme med dem, samt at han opplyste om muligheten til å betale et "deposit" denne dagen og resten når jeg hadde bilen... snakk om kundeservice! :shock:

Posted

merker en sterk helling mot E38 her ja.. har tenkt litt og egentlig bestemt meg for den jeg oxo, får se hva teknisk rapport sier.. kom 4.4 litern først i 98?

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...