Gå til innhold

Jås sin E21

Jås
 Share

Anbefalte innlegg

Takker alle..:)

Kvasi,fant ikke kvitteringa i farta,men skal sjekke kontoret imorgen,tror den må være der. Men tror ikke frakta var så gæli....

Gudd :) Trenger ikke å legge så mye jobb i leitinga, ikke så gæli er en bra pekepinn det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har alltid hatt lyst på e24, og når dama er helfrelst på disse også så måtte jeg bare handle en gang...og det ble nå..:)

Bilen ligger til salgs her på bimmers. Det er en 635CSi fra juli 1982. Ble opplyst om endel mangler før jeg reiste og så på bilen, men det viste seg at der var endel mer. Fikk bilen litt ned i pris, så da tok jeg den med hjem istedenfor at det ble bomtur.

Skal gjøre noe småtterier på e21´en nå, så er den klar til sesongen. Deretter blir det å ryke på denne,så den også blir klar. Skal først og fremst ta det tekniske, og det mest graverende kosmetiske. Nyvaska og med sommerfelger ser den ikke så verst ut på litt avstand..:)

Etterhvert kan det bli opplakkering da det er litt småtterier i lakken rundt om som jeg ikke er helt fornøyd med.

Kommer med egen tråd om den når jeg starter opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjedd litt her i det siste, men lite med bilder...

Har tatt ut motor og gir, mellomaksel, diff og drivaksler.

Motor skal byttest bunnpanne på,til den originale s14-panna. Denne måtte kappest/ sveisest litt for å gå klar travers:

bilde.jpg

Skal også bytte pakninger og simring i forkant av motor da her er litt svetting. Ny vannpumpe er også bestilt.

Har også bytta kammer mens motor er ute, til schrick 284 og 276 graders. Bytta samtidig chip som skal være tilpasset dette oppsettet. Sjekke naturligvis ventilklaringene mens jeg holdt på,og slapp unna med å bytte 2 shims.

Skal prøve å få tatt litt bilder videre..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...