MortenK Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Skrevet Januar 26, 2009 Kjøp sen E34 95 modell med facelift ( v8 ) front, skinnseter, mye utstyr og i bra stand. 520i drikker like mye som 525i, forsikkring er heller ikke så ulik. Da får du en gjennomført bil til en billig penge i forhold til den overprisede E36. Bilen passer bra med automat, og er en bedre vinterbil en E36. Jeg hadde ikke vært i tvil. E34 er ett tidløst karosseri, som blir penere og penere, så lenge de er godt vedlikeholdt. Hvordan er automat kassene? Har ingen erfaring med eldre automat kasser, eneste merket jeg VET at man kan stole på når det gjelder automat er Merchedes. Men hvis du eller noen andre overbeviser meg så kan jeg alltids endre syn
///FredriK.S Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Gå for en E34, skal selv snart se på en førstebil, og er 100% sikker på at det blir E34. Drømmen er 525 M50B25 (24v), men, får se hva som er på markede først..
MortenK Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Skrevet Januar 26, 2009 Gå for en E34, skal selv snart se på en førstebil, og er 100% sikker på at det blir E34.Drømmen er 525 M50B25 (24v), men, får se hva som er på markede først.. Hvis jeg kjøper meg E34 så blir det nok en med 24ventilers motor. Største drømmen er jo E34 M5! Noe av det råeste syns jeg!
///MoePower Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Automatkasser på eldre BMW'r er faktisk ikke dårlige de. Girer kjapt og presist, uten å rykke til sålenge man kjører normalt. Veldig behagelige, samt at det er fin utveksling på de til normal kjøring. Eneste minus jeg kan komme på med gamle BMW automatkasser er at de har en tendens til å ha litt lange gir, så hvis du er ute etter aksellerasjon så er de ikke de supreste. Stortsett så mener jeg at automatkasser er veldig solide og lite feil på på de gamle BMW'ne, såfremst man lar vær å spinne, ta kickdown hele tiden og den slags kjøring. På Mercedeser vet jeg ihvertfall at en del gamle automatkasser pleier å få problemer med revers, så er ikke problemfrie de heller..
///FredriK.S Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Jo, rått med M5, med blir litt i størstelaget for meg. 525 24ventilers motor med god M-techplast så blir det bra vettu.
MortenK Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Skrevet Januar 26, 2009 Jo, rått med M5, med blir litt i størstelaget for meg.525 24ventilers motor med god M-techplast så blir det bra vettu. Ganske enig!
MortenK Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Skrevet Januar 26, 2009 Automatkasser på eldre BMW'r er faktisk ikke dårlige de. Girer kjapt og presist, uten å rykke til sålenge man kjører normalt. Veldig behagelige, samt at det er fin utveksling på de til normal kjøring. Eneste minus jeg kan komme på med gamle BMW automatkasser er at de har en tendens til å ha litt lange gir, så hvis du er ute etter aksellerasjon så er de ikke de supreste. Stortsett så mener jeg at automatkasser er veldig solide og lite feil på på de gamle BMW'ne, såfremst man lar vær å spinne, ta kickdown hele tiden og den slags kjøring. På Mercedeser vet jeg ihvertfall at en del gamle automatkasser pleier å få problemer med revers, så er ikke problemfrie de heller.. Det var veldig possitivt å høre. Er ikke av den typen som er ute etter å rævkjøre alt som ikke er mitt. Og når det gjelder mitt eget bruker jeg gjerne litt lengre tid for at fremkomstmiddelet ikke skal få unødvendig slitasje! Da er jo automat en mulighet, men jeg tror at jeg kan få det enklere med service og vedlikehold hvis jeg velger manuell kasse + at det er det jeg har mest lyst til!
///MoePower Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Er sprekere å kjøre med manuell kasse. Ble lei av å kjøre med automat i 745'n min, så holder på å bygger om til manuell i den nå, strax ferdig, gjenstår bare å bytte pedalsettet. 745'n er foresten min førstebil, er kjempefornøyd med den. Går godt og er veldig behagelig å kjøre, samtidig som den er stor og romslig. Den bruker ganske mye drivstoff da, det er jo et minus men så sitter man jo igjen med mye kjøreglede da.
MortenK Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Skrevet Januar 26, 2009 Er sprekere å kjøre med manuell kasse. Ble lei av å kjøre med automat i 745'n min, så holder på å bygger om til manuell i den nå, strax ferdig, gjenstår bare å bytte pedalsettet. 745'n er foresten min førstebil, er kjempefornøyd med den. Går godt og er veldig behagelig å kjøre, samtidig som den er stor og romslig. Den bruker ganske mye drivstoff da, det er jo et minus men så sitter man jo igjen med mye kjøreglede da. Har sett litt på eldre 7-serie også, kan tenke meg at de er sykt behagerlige å kjøre, samt at forsikringen sikkert ikke er så ille på dem heller ettersom det ikke er så mange yngre som kjører dem. Ombygger til manuell ja, da blir den nok litt sjelden også? Dette er noe jeg kunne tenkt meg hvis jeg skulle hatt en 7'er. De med manuell kasse hadde vært en drøm!
///MoePower Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Er ikke så veldig uvanlig med manuell i litt eldre 7'serier. Men E23 745i må man lete lenge etter skal man ha en med manuell. De ble så sjeldent solgt med manuell at de etter en kort stund gikk bort fra det og valgte å kun produsere 745 med automat, derfor må man nesten ta sakene i egne hender skal man ha manuell i de.. På den måten kan man vel si at det blir litt sjeldent ja, selv om jeg ikke er den eneste som har bygt om disse bilene/motorene for å få manuell på de.
MortenK Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Skrevet Januar 26, 2009 Åja såppass ja, E23 er kansje så gammel at automat var skjeldent? Ser mer på E32, de er jeg at er vanskerlig å finne med manuell, du vet ikke noe om de bare er produsert med automat?
///FredriK.S Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Har sett noen E32 med Manuell, men vet ikke om de er ombygd eller orginale...
MortenK Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Skrevet Januar 26, 2009 hmm.. jaja, blir vel E34 eller nyere tenker jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå