Jump to content

Ventilhettene mine sitter bom fast!

Recommended Posts

Posted

Var så lite lur at jeg kjøpte ventilhetter på Biltema i fjor til vinterdekkene mine.. men nå når jeg har fått dekkene på igjen får jeg ikke av ventilhettene. skulle jo ha fylt litt luft i dekkene..

Noen som har ett godt forslag? har forsøkt med knipetang, men da bøyde bare ventilen seg..

Høres sikkert ut som om jeg er helt evneveik, men det er faktisk ett lite problem.

Må jeg virkelig gå på ett dekk verksted for å få skifta ventilene? Det hadde jo vært bittert...

Posted

Du har ikkje prøvd med to knipetenger? Ei for å vri med, å ei for å holde igjen på det stykke mellom hetta og felgen? Ja visst du ikkje har slike ventiler som sitter heilt nede på felgen, Eg hadde samme problemet en gang, å då løyste eg det på denne måten..

Lykke til:)

Posted

hahaha, dette er standard og bare og stikke ned på en dekksjappe og bytte 4 ventiler. disse hettene er laget i et materiale som reagerer med stålet i selve ventilen. eirer fast som bare "F". er du heldig klarer du det med 2tenger men tviler litt. du ender nok opp med og knekke ventilen tvert av.

Posted

hahahaha, ja.. dette er standard ! Skjedde med en kompis av meg og, skal love deg at det kom erstatning for å bytte ventil hos biltema...

Posted

En ny runde med "gode" biltema produkter. Kommer sikkert snart en inn på tråden som aaaldri har vært plaga med biltema ventilhetter. Beste i verden!!

Posted

Hehe! enda flere med "gode" erfaringer med de ventilhettene ja. :roll:

Kjøpte noen i gull bare for kødd og vrei av den ene ventilen når jeg brukte litt makt på å få den av. :roll:

Bilen brukte sikkert en halv liter på mila mer enn normalt fordi jeg ikke fikk fylt luft helt til jeg fikk kjøpt meg noen nye hjul.

F##n ta biltema! :twisted:

Posted

hehehe, man får da ¨kule¨ ventilhetter montert når man skifter hjul for tida ;) så sikkert det beste du gjer er å få dei til å gjer det på din nermeste dekk sjappe;)

Posted

Det var jo dritt kjipt at jeg må til ett dekkverksted for å få fiksa dette!

Men det var egentlig litt godt at ikke bare jeg hadde ett problem med dette..

Skulle jo seff ha smurt de inn med kobberpasta, men hvem F... som tenker på å gjøre det med ventilhettene da?..

Blir nok kjøpt noen "skikkelige" ventilhetter nå!

Posted

Du er langtfra den første!

Vært flere tråder om dette og henger stor lapp på Biltema i Bergen nå om at man må bruke kobberpasta på de.

Og bare for å glede nimitz:

Brukte slike ventilhetter i flere år uten annet problem enn at de ble stjålet et par ganger, sikkert pga. det usedvanlig eksklusive utseendet! ;) - Men dette var på sommerhjul så glad de var utsolgt den gangen jeg skulle kjøpe til noen vinterhjul!

Posted

Mhmm, har motsatt problem jeg. Mine faller av. Tror ikke det er noen som tar den iom. at den er ett og ett dekk av gangen som mister vemtilhettene, og ikke alle fire. :-k

Kan jo ikke være sikker. Kanskje det er en nisse som går rundt å plukker de en etter en...

Posted
En ny runde med "gode" biltema produkter. Kommer sikkert snart en inn på tråden som aaaldri har vært plaga med biltema ventilhetter. Beste i verden!!
Haha, jeg er her!! :D

Har aldri vært plaget med Biltema sine ventilhetter, men så gjorde jeg faktisk det jeg fikk beskjed om, og som stod på pakningen - Smøre dem inn med kobberpasta eller gris. 8)

Posted

hadde samme probleme i går og .. når eg sku etter fylle dekken mine .. satt som F%@n . men tok klipetang og en skiftenøkkel da kom den ... men vær forsiktig så du ikke skader ventilen.. og biltema sine ting er så og sei bare dritt ...