dram1983 Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 Varsellampene for antispin, airbag og abs lyser. Noen som vet hva dette kan være?
dram1983 Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Skrevet Januar 25, 2009 glemte å skrive at hverken abs eller antispin virker. Men er det bare å bytte sensor?
nimitz Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 Velkommen i forumet forresten. Hvist ikke abs eller antispinn virker så tør ikke jeg og stille noe diagonose. Kanskje andre i forumet vet mer?
dram1983 Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Skrevet Januar 25, 2009 jo, takk. Får håpe noen veit no da
Robin L Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 det kan godt være en abs-føler som er gåen. da kan antispinn/abs svikte. ta en diagnose, så finner de det ut, de ser også hvilken føler som evt er defekt. kan jo bare være dårlig kontakt eller noe og... airbaglampa er sansynligvis kabelen til beltestrammeren i ett av setene, eller sensor-matten i pass. setet. dette ser de og på en diagnose. lykke til
dram1983 Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Skrevet Januar 26, 2009 Takk takk Hvor får jeg tatt det? Må jeg på verksted for å ta det?
Robin L Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 må vell på merkeverksted helst ja. jeg var på mekonomen, og de kunne ta det, men det kom leie på diagnoseutstyr i tilegg, da de ikke hadde dette, så blir fort like dyrt å dra på bmw bare...
ketil74 Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 Det er nok en hjulsensor som er gåen,det er et vanlig problem.På min bil så var det hjulsensor venstre fram,lønner seg og få sjekket dette så fort som mulig pga at styreneheten til abs kan streike og da blir det fort dyrt.At airbaglampa lyser kan være en tennkrets som er gåen slik det var på min bil,da står airbagene i en nødmodus slik at hvis det smeller kommer alle airbagene ut istedenfor siden du evt blir truffet.Håper dette er til hjelp,jeg reparerte bilen hos emm sport/gs-bildeler i trondheim og dette kostet ca. 2.000,-
dram1983 Skrevet Januar 30, 2009 Forfatter Skrevet Januar 30, 2009 Takk for svar Skal ha den inn på BMW i drammen til tirsdag, så da blir det fikset;)
Hansh Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 Like greit å få tatt en diagnose ja, siden det trolig er en ABS-sensor som er gåen, slik at du finner ut hvilke som er gåen (eller om det kan være noe annet). Blir i noen tilfeller bra igjen bare med en grundig spyling rundt sensoren. Airbag-lampen er som også nevnt tidligere trolig sensormatten i passasjersetet. Er mange tråder om begge deler etter hvert, bare å søke litt!
dram1983 Skrevet Februar 3, 2009 Forfatter Skrevet Februar 3, 2009 var bare en abs-sensor som var gåen, men hadde ikke, så blir bra neste uke;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå