Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle etterfylle en liten dråpe olje i dag, men ble overasket over hva som befant seg under påfyllingslokket. Se bilde.

w2jxnyumptp9t61k91tv.jpg

Skjer dette fra tid til annen?? Husker for noen år siden så hadde Shell-olja et rykte på seg at dette kunne forekommer pga dårlig kvalitet.

Jeg bytta olje for 4000 km siden (Statoil LazerWay 5-40 fullsyntetisk).

Bilen bruker minimalt med olje, finnes ikke spor av olje i kjølevannet, og eksosen har normal farge.

Rengjorde så godt jeg kunne, tørket vel vekk en god håndfull med gugge.

What is it ?? :)

Skrevet
Skulle etterfylle en liten dråpe olje i dag, men ble overasket over hva som befant seg under påfyllingslokket. Se bilde.

w2jxnyumptp9t61k91tv.jpg

Skjer dette fra tid til annen?? Husker for noen år siden så hadde Shell-olja et rykte på seg at dette kunne forekommer pga dårlig kvalitet.

Jeg bytta olje for 4000 km siden (Statoil LazerWay 5-40 fullsyntetisk).

Bilen bruker minimalt med olje, finnes ikke spor av olje i kjølevannet, og eksosen har normal farge.

Rengjorde så godt jeg kunne, tørket vel vekk en god håndfull med gugge.

What is it ?? :)

Kan bli litt sånn av mye småkjøring også (kondens) men det der var jo mye mer enn litt da.

Skrevet

Sikkert mye derfor ;) Hadde samme problemet på en polo vi hadde, var 2 min til barnehagen, og 2 tilbake, så slik ut under toppa der også :)

Skrevet
Ok, puster lettet ut nå, var redd for at det var mye værre :D

ta deg en lang kjøretur å kjør bilen god å varm så ser du om det forsvinner.

Skrevet

Jeg hadde også litt sånn når jeg fylte på litt olje her om dagen. Blir mye småkjørin og kjøring generelt. Men det var bare slik at jeg kunne stryke vekk med fingeren.

Trodde det handlet om sliten toppaking dette?

Skrevet

Er nok bare kondens... men sliten toppakning så ville jo den brukt kjølevæske også. Og endel hvit eksos.

Var litt sånt under oljelokket på min og. Har byttet veivhusventilasjonen og har ikke sett noe mer til det enda iallefall. Var mye sånn gult gugge i veivhusventilasjonen og sa mekanikeren. Så den har nok vært ganske tett også.

Skrevet

Husk også å bruk riktig olje på BMW motoren!!!

Det SKAL være en olje med LL-01 merking:

http://www.bmwusa.com/Standard/Content/ ... eOils.aspx

Vet ikke hvor mangen ganger jeg har skrevet dette, men da jeg fikk bilen byttet jeg olje på den.

Tømte på Shell Helix Ultra oljen (som jeg hadde enorme rabatter på) og fikk denne gule guffen i lokket jeg også.

Jeg snakket med flere erfarne BMW mekanikkere og snuste en del på nettet om dette fenomenet.

Fikk grei beskjed om å bytte til en godkjent olje for denne motoren (jeg gikk tilbake til Castrol) og den gule guffen forsvant med en gang, og har ikke kommet tilbake!

Skrevet

Før du eventuelt bytter olje, ville jeg dessuten tatt en innvendig vask, f.eks QMI eller Tunap

Ta kontakt med meg på PM dersom du er interessert i kvalitetsolje (Royal Purple) til god pris

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...