Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei det med dårlig lønn gjelder ganske mange du.

De jeg forstår minst er sykepleiere. 3 års høgskoleutdannelse med studielån. Skiftarbeid, tildels tungt arbeid for mange, psykisk belastende osv og likevel tjener en vanlig arbeider som knapt har gått skole etter ungdomsskolen mer. Jeg synes rett og slett at LO har fått for mye makt og bruker den litt for flittig.

Men tilbake til topic. Jeg er enig med politiet når de går til politisk streik for sine egne rettigheter.

Men metodene som har blitt brukt i lønnskravene og kampen for å få flere politifolk har til tider gått for langt.

Han der lederen i forbundet deres som til stadighet er i media slår meg som en særdeles lite sympatisk figur, fullstendig blottet for virkelighetsoppfatning og selvsyn. Han evner i allefall ikke å fremstå som noe annet enn kravstor og vanskelig i media.

Skrevet
Sett på en helt annen side, så støtter jeg politiets strek fullt ut..Skal liksom ikke ha samme rettigheter som folk flest!?

Overtidssbestemmelser? Ja, for alle yrkesgrupper foruten politiet, siden vi ikke har råd til å ansette flere av dem :roll: herregud så dumt

Ikke ha råd til å ansette flere av dem er en ting, men mange slutter faktisk også pga. de mener lønna er for lav i forhold til risikoen de utsetter seg for og det er jeg faktisk enig med dem i. Kriminaliteten i Norge har hardnet til de senere årene og mye tyder på at dette vil forverre seg med årene som kommer.

er rart folk vil utdanne seg til politi når de på forhånd vet at lønna er for dårlig!!

Kanske fordi det ligger andre grunner bak enn penger. Jeg har selv planer om å søke phs, og vet veldig godt at det er dårlig betalt. Men yrket virker utrolig spennende.

Skrevet
Ble litt flirfull da jeg så bildet her i dagens avis.. 8)

g9cmdm5iky7w7xa9y4b8.jpg

+1 hehe mobbe offer som skal kreve mer lønn :wink: hehe

Ser ut som hu har fått seg et kjedeli nummer av en Politikonstabel :lol:

Skrevet

Kanske fordi det ligger andre grunner bak enn penger. Jeg har selv planer om å søke phs, og vet veldig godt at det er dårlig betalt. Men yrket virker utrolig spennende.

Ergo er det ikke noe problem.

Skrevet

Enig med noe :D det er sykepleiere..de skulle hatt grunn lønn på 550000,-!!med tanke på vår alder dom.. :wink: de gjør en fantastisk jobb! :D politiet kan få 350000,-det er nok.jeg som bærer 9 miele vaske maksiner på 110 kg om dagen tjener 380000,- syns h\jeg at jeg fortjener! :D

Politiet kan dra til helvete!!!!!!!de har aldri hvert der da jeg trengte d :evil: em!

Skrevet

Helsearbeidere burde få et RADIKALT lønnshopp ja, mer enig går det ikke ann å bli. Det som til stadighet forundrer meg at en stor andel av eldre enda stemmer på kommunistpartiene som styrer i Norge.

Det var som en tidligere lærer sa en gang "-Kjenner jeg det rykker i ryggen da jeg har passert 50 tar jeg motorsykkelen og drar i en fjellvegg i 300km/t, det er iallefall bedre enn gamlehjem" :shock: Selvfølgelig satt på spissen, men..

Å ville utdanne seg til politi i dag ser jeg på som utrolig. Jeg kunne godt tenkt meg å bli politi da jeg var ung, men etterhvert som jeg begynte å vokse opp, forstå meg på lover og regler, og forstå hvilket SINNSYKT system du som politi FORSVARER, slo jeg fra meg den tanken tvert.

Som politi blir du kommandert ut på tull. Du er en økonomiarbeider for staten i refleksvest. Enda hvor mange "skikkelige" politisaker man vil ta seg av får man midler og direksjoner ovenifra.

Nei, takke seg til privat sektor..

Skrevet
Helsearbeidere burde få et RADIKALT lønnshopp ja, mer enig går det ikke ann å bli.

+1 :D

Det som til stadighet forundrer meg at en stor andel av eldre enda stemmer på kommunistpartiene som styrer i Norge.

+1 :)

Det virkelig betenkelige er når myndighetene ser ut til å prøve å løse mangel på rekruttering i helsesektoren - ikke ved å øke lønningene og gjøre det mer attraktivt å jobbe i helsesektoren, men ved å hente inn arbeidskraft av fremmedspråklige fra land med lavere lønnsnivå (og dermed tappe disse landene for viktig arbeidskraft) :roll:

Lurer på hvor lang tid det går før rekrutteringen i helsesektoren virkelig når krisestadiet.

Vet ikke helt om uroen i politiyrket er gunstig for å få de riktige personene til å søke seg til yrket, heller.:?

Skrevet
Enig med noe :D det er sykepleiere..de skulle hatt grunn lønn på 550000,-!!

Enig med du i at sykepleiere er en av mange yrkesgrupper som burde hatt høyere lønn..Ingenting å si på det, er trist med den utdanningen man må ha, for å så gå ut i luselønn, uten spesielle karrieremuligheter..

med tanke på vår alder dom.. :wink: de gjør en fantastisk jobb! :D politiet kan få 350000,-det er nok.jeg som bærer 9 miele vaske maksiner på 110 kg om dagen tjener 380000,- syns h\jeg at jeg fortjener! :D

Politiet kan dra til helvete!!!!!!!de har aldri hvert der da jeg trengte d :evil: em!

OK, nå er du omtrent like selvsentrert som en 3 år gammel unge. Gratulerer til deg for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...