crizi Skrevet Februar 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2009 motoren skrudde jeg av før politiet parkerte foran meg.. ellers har vi altids sinnsyk i gjerningsøyeblikket som ikke er så langt unna sannheten. men får jeg advokat eller noe jeg må skaffe selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hauken Skrevet Februar 1, 2009 Share Skrevet Februar 1, 2009 du får nok ikke de i dette tillfellet,med mindre du drepte noen..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Februar 2, 2009 Share Skrevet Februar 2, 2009 Du har gjort a big mistake her ja... Som sagt må du nok møte i retten, og her må dommer avgjøre om du har gjort noe galt eller ikke. Du kan jo bare nekte, lyve? og si at en kamerat kjørte bilen til stedet eller lignende. Politiet på sin side bør vel ha vitner, siden de hadde fått Er du observert med motoren i gang, er du føkked... Til sist skal jeg trosse deg litt og spør spørsmålet "fortjener du en dom?" I mine øyne ja, du har brutt loven med konsekvens i å potensielt sette deg selv og andre i fare...Bør kanskje vurdere å ta denne som en mann, om du faktisk har dritt deg ut i denne situasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Februar 2, 2009 Share Skrevet Februar 2, 2009 Litt OT, men: Hvis noen har kjørt i 170 får en mest bare skryt og "dritkult", men hvis noen skulle kjøre en liten tur med promille er det ikke måte på hva slags straff som ønskes over den Skyldige. Er det noe verre å kjøre i fylla enn å kjøre som en idiot i edru tilstand? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vanilla_ninja Skrevet Februar 3, 2009 Share Skrevet Februar 3, 2009 Er det ikke de samme folka som mener det er greit å kjøre som en idiot og å kjøre etter noen øl, da? Jeg synes forøvrig, med visse forbehold, det er verre å kjøre i fylla enn å kjøre altfor fort. Spesielt siden folk som kjører i fylla ofte også kjører for fort. Alkohol sløver dessuten refleksene og gjør at en kjøretur hvor man holder fartsgrensene kan være farligere enn å gi full gass i edru tilstand. Skal man ha en debatt kan man også stille spørsmålet: skal en fyllekjører som kom trygt fram etter kjøreturen komme lettere unna enn en som kjørte ned og drepte en fotgjenger? Om det er folk i veien er jo veldig tilfeldig, og med mange fyllekjørere er det snakk om flaks eller uflaks om man skader eller dreper en medtrafikant. Og crizi: har du kjørt i fylla og ønsker å vite om du kan slippe unna får du si det, og ikke prøve å unnskylde deg eller si at det ikke er deres sak når noen kommer med kritikk. LJ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Februar 3, 2009 Share Skrevet Februar 3, 2009 da politiet tralla bort sto bilen på med motoren i gang. så politiet å skrudde av, satt å snakka med noen i en annen bil. var på en statoil stasjon jeg ble tatt og man kan sikkert anta at bilen ikke havna der av seg selv men jeg kjørte ikke bilen som politiet så. og kameraene på stasjonen kunne ikke identifisere føreren. motoren var varm og jeg satt vel i vanlig stilling husker ikke hvor hendene var men mener ene var på ølflaska og andre på girstanga som vanlig. men ikke noe vits å gi noen moral prekner eller shit vil vite om hullene som gjør at jeg slipper å miste lappen for den liker jeg jævlig godt http://www.oa.no/nyheter/politirunden/a ... 089539.ece Tror du trenger en moralpreken alikevel! Her skal du bare pakke inn årene og ta i mot straffa.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DreRacing@ Skrevet Februar 3, 2009 Share Skrevet Februar 3, 2009 skrytehistorie: blei stoppa i sveits i fylla, hadde kjørt meg fast på en jævla grus plass. plutselig sto politiet det med tau å klar til å taue meg opp, men da jeg ramla ut bilen kom apparatet raskt fram ja, blåste vel 1,83 trur jeg, de kjørte meg rett på legevakta for blodprøve, men i mens på veien dit ringte de jurist og lurte på bot, 2000chf = 10000nok. blodprøven viste 2,2! var så drita så klarte ikke skrive navnet mitt en gang. etter dette kjørte de meg rett til en minibank der jeg måtte cashe ut 10000, viss ikke tok de passet mitt, moro, og jeg som skulle hjem tili dagen etter å greier. så betalte jo da, men så ferdig med den saken hadde litt fylleangst da jeg landet på gardermoen da ja, fant ikke igjen bilen min på parkeringa omtrent. men jeg var ikke alene i bilen og grunnen til at jeg "måtte" kjøre er hemlig. edit: men det var midt på svarteste natta da og ingen andre biler utpå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Februar 3, 2009 Share Skrevet Februar 3, 2009 skrytehistorie:blei stoppa i sveits i fylla, hadde kjørt meg fast på en jævla grus plass. plutselig sto politiet det med tau å klar til å taue meg opp, men da jeg ramla ut bilen kom apparatet raskt fram ja, blåste vel 1,83 trur jeg, de kjørte meg rett på legevakta for blodprøve, men i mens på veien dit ringte de jurist og lurte på bot, 2000chf = 10000nok. blodprøven viste 2,2! var så drita så klarte ikke skrive navnet mitt en gang. etter dette kjørte de meg rett til en minibank der jeg måtte cashe ut 10000, viss ikke tok de passet mitt, moro, og jeg som skulle hjem tili dagen etter å greier. så betalte jo da, men så ferdig med den saken hadde litt fylleangst da jeg landet på gardermoen da ja, fant ikke igjen bilen min på parkeringa omtrent. men jeg var ikke alene i bilen og grunnen til at jeg "måtte" kjøre er hemlig. edit: men det var midt på svarteste natta da og ingen andre biler utpå Ja, men da er det jo greit! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DreRacing@ Skrevet Februar 3, 2009 Share Skrevet Februar 3, 2009 ja hvorfor ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vanilla_ninja Skrevet Februar 3, 2009 Share Skrevet Februar 3, 2009 grunnen bak dette er det ingen inne her som vet en dritt om heller *Rekker opp hånda* Fordi du er tjukk i huet, eller? Du må jo være det for å drikke øl for så å sette deg i bilen og kjøre til Statoil med ølflaska i hånda. Du er ikke 20 år ennå, og har allerede ting på rullebladet. Hva er det egentlig du driver med? LJ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DreRacing@ Skrevet Februar 3, 2009 Share Skrevet Februar 3, 2009 oj en øl så skummelt a gitt! i andre land er dette helt normalt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tronstad Skrevet Februar 3, 2009 Share Skrevet Februar 3, 2009 Ikke lest alle postene her, men BLODNEKT om du vil beholde lappen, kompis av meg og jeg var på fest i fjor, jente som fikk anfall (så ut som astma anfall og hun fikk stotret frem innimellom anfallene at hun trengte medisinen sin som lå i leiligheten vi vorset i) også nytt anfall (slutter og puste rister osv) så vi kasta dama inni bilen til kompisen min og han kjører opp, jeg ringte sykebilen mens vi kjørte, naboen ringte politi og anmeldte oss for grisekjøring, politiet ankom først og han innrømmet at han hadde kjørt, hadde 0.96 i promille. Han mistet lappen i 2 år, 5000 i bot, og 50 timers samfunnstjeneste, aktor mente han skulle ha 3 år uten lappen, 12 000.- i bot og 21 dager i fengsel, og folkene på legevakten sa hun ville ha omkommet om vi ikke hadde kjørt henne, men aktor mente det at når du bor i sarpsborg er det ikke nødverge og kjøre noen i påvirket tilstand, selv om dem på legevakten selv sa at det hadde vært for sent når de kom... så min opplevelse = BLODNEKT ! mulige skriveleifer og stor kladd med ord men dårlig tid i lunsjen ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vanilla_ninja Skrevet Februar 3, 2009 Share Skrevet Februar 3, 2009 oj en øl så skummelt a gitt! i andre land er dette helt normalt! Ooh, så globale vi skulle være nå, da. Folk i andre land som gjør slikt som om det er normalt er vel også tjukke i huet, da. Nordmenn som drar til Sveits og kjører dritings er heller ikke så veldig oppegående. Forøvrig var det ikke snakk om én øl i denne saken. Det ville vært en helt annen historie, siden mange godt kan være under promillegrensa etter å ha drukket én øl. Helten i denne historien hadde en promille på 1,5, og med et så høyt alkoholinnhold i blodet har du ingenting å gjøre på veien, verken i Norge eller i utlandet. LJ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axor Skrevet Februar 3, 2009 Share Skrevet Februar 3, 2009 ja, se i andre land, de kjører over hverandre som fluer, det er ikke ølen som er feilen her, det burde du jo være voksen nok til å se? feilen er at du setter deg i bilen og kjører etter du har hatt deg noen øl.. Hvis du ikke klarer og se dette selv, så bør de faktisk ta fra deg lappen, du har ingenting med lappen og gjøre når du er såpass liten at du ikke klarer se dine egne feil. At det er normalt vil ikke si at det er lovlig. Selv har jeg ikke billappen enda (er 17) men har moped/traktor og jeg klarer uten problemer og se at dette er helt tullete og mener at dette er helt tullete av deg, om en som hadde fyllekjørt hadde kjørt på en av dine nærmeste, hadde dette da vært greit iom at dette er vanlig i andre land ? Du har ikke selv insett at dette er galt, så flytt til utlandet hvor dette er normalt og kjør i fylla der om du absolutt har en trang til dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Februar 3, 2009 Share Skrevet Februar 3, 2009 Skal man ha en debatt kan man også stille spørsmålet: skal en fyllekjører som kom trygt fram etter kjøreturen komme lettere unna enn en som kjørte ned og drepte en fotgjenger? Om det er folk i veien er jo veldig tilfeldig, og med mange fyllekjørere er det snakk om flaks eller uflaks om man skader eller dreper en medtrafikant. Hva med andre veien? Om det går galt eller ikke burde ikke ha noe å si. Men det blir det samme med idiotkjøring og fyllekjøring. All fyllekjøring er idiotkjøring, men ikke all idiotkjøring er i fylla. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå