Vmaxx Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Leste et sted at restvarme funksjonen som fins på klimakontrollen i E38 og E39 kan fjernstyres. Er denne fjernkontrollen mulig å få tak i? skal den egentlig følge med eller er det ekstrautstyr? Prøvde å søke på dette her på forumet men fant lite, mulig jeg er blind.. Noen som vet noe om dette?
Otis Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Sikker på at du ikke tenkte på fjernstyring av webastoen på diesel motorene? Jeg har ikke hørt om fjernstyring av rest varme på disse bilene. Men jeg er jo bare nybegynner også da...
Haug530D Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Hva i all verden skal det være godt for da? restvarmen setter du jo på dersom du skal inn i butikken å shoppe en 5 min, den varer jo ikke evig
Vmaxx Skrevet Januar 31, 2009 Forfatter Skrevet Januar 31, 2009 synes det var noen her på forumet som sa at restvarmen lagres over natta (!) og kan settes på om morgenen med fjernkontroll.. mulig jeg så feil altså..
Haug530D Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Nei restvarmen er det som er igjen i kjølesystemet og motoren er jo kald dagen etter, så det fungerer nok ikke nei. Hmm, lurer på om jeg og har lest noe om noe sånn, men mener at det var en liten tank eller noe under dørken på passasjersiden eller noe.
sveinis Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Restvarmen blir ikke lagret i det vanlige kjøleanlegget, men i en egen tank med en spesiell saltvannsoppløsning som frigir varme når den aktiveres. Denne kan aktiveres og holde på varmen i opp til to døgn, mener jeg det står i instruksjonsboka til min E39. Om det finnes fjernkontroll til dette aner jeg imidlertid ikke. Det hadde jo vært digg!
Haug530D Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Restvarmen blir ikke lagret i det vanlige kjøleanlegget, men i en egen tank med en spesiell saltvannsoppløsning som frigir varme når den aktiveres. Denne kan aktiveres og holde på varmen i opp til to døgn, mener jeg det står i instruksjonsboka til min E39. Om det finnes fjernkontroll til dette aner jeg imidlertid ikke. Det hadde jo vært digg! Ok, dette var nytt for meg, man lærer stadig noe nytt
Vmaxx Skrevet Januar 31, 2009 Forfatter Skrevet Januar 31, 2009 Mener noen av gutta på forumet her sa man kunne få fjernkontroll på dette...
sveinis Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Ja, jeg er litt usikker her nå. Vet at på min bil sitter det en liten dieselbrenner (tror dette er standard på alle 525-530 diesel fra 2000-->) som starter når bilen starter og det er under 5 grader. Denne kan man visstnok få fjernkontroll til så det funker som en slags webasto. Mulig det er dette det er snakk om? Hmmm.... For seint å gruble nå! God natt!
sveinis Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Denne tråden omhandler noe av det samme, og faktisk finnes det fjernkontroll til restvarme!! http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=9 ... e&start=15
Sjøbuse Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Restvarmen blir ikke lagret i det vanlige kjøleanlegget, men i en egen tank med en spesiell saltvannsoppløsning som frigir varme når den aktiveres. Denne kan aktiveres og holde på varmen i opp til to døgn, mener jeg det står i instruksjonsboka til min E39. Om det finnes fjernkontroll til dette aner jeg imidlertid ikke. Det hadde jo vært digg! jeg har en E38. 1998 modell. restvarmen min varer max 15 min. den blir kald etter ca 10-15 min. og den skrur seg av. da vil den heller ikke på før motor er varm igjen. og det må være under en viss temperatur ute for at den skal virke. i instruksjonsboka mi står det at den er til de ganger man stopper ved en plan overgang og man skrur av motor mens man venter på toget skal passere. eller en rask tur i butikken. min er det ikke noe fjernkontroll til. den holder absolutt ikke i 2 døgen. og den saltvann greia har jeg aldrig hørt om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå