Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg trenger nytt oljefilter og nye luftfilter.

Er filtrene som Biltema selger noe tess, eller er det verdt å bruke noen hundrelapper ekstra på slikt?

Er det noe poeng i å sette i kullfilter? De er jo dyrere, men varer de lenger? Filtrerer de bort flere partikler?

LJ

Olje og filter får du god pris på hos meg.

:D

Skrevet

Ser ikke poenget med å snåle inn på noe man gjør 1-2 ganger i året.

Er snakk om peanuts i et bilbudsjett det her :wink:

Skrevet

jaja...om motoren min bare holder 300000km til istedet for 600000km så tror jeg nok at jeg ska klare meg, om den så bare hadde holdt 100000km til pga oljen så tror jeg ikke at det sku vært verdens undergang.. :lol:

Tror nok hvordan man kjører, behandler bil og motor har mer å si på om en bil holder 300000km eller 600000km :)

Forøvrig så har dette med hvilken olje man skal bruke vært diskutert MYE her på forumet, og det blir sjelden noen konklusjon, dette har mye med at ingen egentlig har noen gode eksempler eller fakta å komme med. annet enn "en kompis, kjente en onkel som ødela motoren etter å ha kjørt den på olje fra biltema"...

Forøvrig så tror jeg at jeg hadde kjøpt castrol til en nyere og mer moderne motor enn f.eks min M43.

Skrevet

Forøvrig så tror jeg at jeg hadde kjøpt castrol til en nyere og mer moderne motor enn f.eks min M43.

Samme her, GS kom jo også med et fint tilbud for en stund siden.

Slang meg på det og motoren storkoser seg :)

Skrevet

Ser at Castrol ofte er nevnt som BMW oljen over alle. Siden jeg i mange år har brukt Shell Helix Ultra på mine biler lurer jeg derfor på om Castrol er en bedre olje. Har ikke hatt E39en så lenge at jeg har byttet olje ennu men begynner og bli usikker på hva jeg skal velge. Har 2x4 ltr med Shell olje stående, men det spiller for såvitt ingen rolle hvist det finnes noe som er bedre.

Skrevet

Hadde vi visst hvor mange ulike oljemerker som egentlig ar fra samme "oljetappekran" hadde vi følt oss lurt alle sammen. Er nabo med en som importerer Castrol, og har vært i bransjen lenger enn de fleste her i Norge. En ting er hva som står på etiketten, en annen ting er hva som er inni. Mye likt med andre ord.

Han er selv ikke skeptisk til Biltema-olje. De kjøper inn i store kvanta og har dermed mulighet til å selge ut til en lavere pris. En flatskjerm fra Hi-fi-spesialisten er ikke bedre enn en identisk flatskjerm på Elkjøp bare fordi den er 4000,- billigere.

Skrevet
Ser at Castrol ofte er nevnt som BMW oljen over alle. Siden jeg i mange år har brukt Shell Helix Ultra på mine biler lurer jeg derfor på om Castrol er en bedre olje. Har ikke hatt E39en så lenge at jeg har byttet olje ennu men begynner og bli usikker på hva jeg skal velge. Har 2x4 ltr med Shell olje stående, men det spiller for såvitt ingen rolle hvist det finnes noe som er bedre.

Om du er fornøyd med den oljen og den har riktig viskositet og oppfyller de krevene som kreves til den bilen så ville jeg fylt den..:)

Selv syntes jeg at shell,statoil,esso oljene er overpriset og gir en dårlig indikasjon på hvilken olje som faktisk er oppi.

Et verksted jeg jobbet på gikk fra Mobil1 til Shell, noe som ikke ble godt mottatt av mekanikerne, da de ikke syntes dette var noe god olje.

Skrevet

Jeg kjøpte et oljefilter til M50B25 på biltema og det passet rett og slett ikke. Noen millimeter for høyt. Kjøpte et originalt og det passet fint. Dobbelt så dyrt, men det er snakk om en femtilapp.... Den sprekken som er nevnt ovenfor, kan det være et resultat av et sånt filter som ble tvunget på plass?

Har kupefilter fra biltema. Gikk greit å montere men ser litt annerledes ut enn originalen jeg tok ut. Originalen har en plastkassett rundt, bt filteret har ikke det og er mye mer føyelig. Noe som er praktisk ved montering :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...