BmMm3 Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Har en 2001 320D som jeg føler er litt dau. Hadde en 99 mod. tidligere av samme motor, og den gikk utrolig mye bedre.. Nå skal det være sagt at den jeg har nå er en eneiers bil som kun har blitt brukt av en mann i 50 gode 50 åra.. Bilen trekker ikke godt før turboen tar inn på 2500 omdreininger.. Turboen virker fint den.. men syntes den drar litt dårlig på lavt turtall, og det er kjipt i bratte oppoverbakker på vinteren når antispinn tar inn.. Noen som kan hjelpe med en rimelig løsning for å fikse dette problemet mitt?
Otis Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Sjekke EGR systemet for koks? Eller veivhusventilasjon filter.
BmMm3 Skrevet Februar 2, 2009 Forfatter Skrevet Februar 2, 2009 Hvordan sjekker mann dette?? Har aldri vært borti lignende..
Fredrik Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Før du begynner å betale for div. undersøkelser av motoren ville jeg kjørt en lengre tur sydover mot f.eks Danmark... la motoren få strekke ut litt på høyere turtall med belastning. Jeg merker tydelig forskjell på hvordan min motor går etter noen uker i Norge i forhold til hvordan den går etter tilsvarende tid i Danmark. Jeg tror dette vil hjelpe på din motor iom. at motoren faktisk går bra over 2500 rpm... ergo er det trolig ikke noe direkte galt utover at den trenger å bli kjørt som den er konstruert for.
Bonden Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Eller så trenger den bare en ny luftmassemåler ,slik som noen andre med dieselmotor også har mått bytte ved slik oppførsel på motor, er trekkraften litt ujevn oppover på turtallskalaen ? drar litt i rykk og napp.
Otis Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 Når jeg kjøpte min bil så la jeg merke til at den dro litt ujevnt oppover i turtallsskalaen, og det det pottetett veivhusventilasjon filter. Bilen ble mer responsiv etter at dette ble skiftet, og den støyet mindre også. Men såklart, både Bonden og Fredrik sier noe som som helt klart kan stemme, absolutt. Men nå det kanskje også nevnes at trådstarter hadde en "chippet" 320D før, men bare ikke visst om det....?
BmMm3 Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Skrevet Mars 16, 2009 Eller så trenger den bare en ny luftmassemåler ,slik som noen andre med dieselmotor også har mått bytte ved slik oppførsel på motor, er trekkraften litt ujevn oppover på turtallskalaen ? drar litt i rykk og napp. Ja, den kom litt og går litt, men på høyt turtall er den fin hele tiden, men kunne gått litt bedre da jeg hadde samme bil før denne som dro betydelig mye bedre.. holdt så å si følge med 330D, så den gikk vel utrolig bra, men merker at den har mer å gi egentlig, så kan hente det er lutmassemåleren som er def ja. Har du peiling på hvor mye denne koster??
BmMm3 Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Skrevet Mars 16, 2009 Når jeg kjøpte min bil så la jeg merke til at den dro litt ujevnt oppover i turtallsskalaen, og det det pottetett veivhusventilasjon filter.Er dette filteret vanskelig å bytte.. eller hvor ligger det sånn ca? hehe
Dr.NoGood Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Veivusfilteret er lett å bytte, det ligger lett tilgjengelig til venstre i motoren under det største dekselet. Du finner skjema på GS Bildelers nettside. I steden for filter setter du inn oljeavskiller som ikke går tett på samme måten som filteret. Denne får du tak i hos GS eller så har jeg en ny, ubrukt liggende.
FBreks Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Veivusfilteret er lett å bytte, det ligger lett tilgjengelig til venstre i motoren under det største dekselet. Du finner skjema på GS Bildelers nettside. I steden for filter setter du inn oljeavskiller som ikke går tett på samme måten som filteret. Denne får du tak i hos GS eller så har jeg en ny, ubrukt liggende. hvor mye skal du ha for den oljeavskilleren??
Dr.NoGood Skrevet Mars 17, 2009 Skrevet Mars 17, 2009 290,- + frakt dvs. samme pris som jeg betalte hos GS for tre uker siden (delenummer: 11127799367). Dersom du vil ha den, sender jeg den i posten og du betaler etter at du har mottatt den. Send i så fall pm med adresse og telefonnummer.
BmMm3 Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Skrevet Juni 30, 2009 Eller så trenger den bare en ny luftmassemåler ,slik som noen andre med dieselmotor også har mått bytte ved slik oppførsel på motor, er trekkraften litt ujevn oppover på turtallskalaen ? drar litt i rykk og napp. Uff, hadde helt glemt dette, men prøvde å selge bilen idag, men kjøper syntes den var noe dau og ba meg sjekke opp dette før et evnt. salg. Hva blir den rimeligste måten å få sjekket dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå