MonicaM3 Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Hehe.. Ja kanskje du skulle gjort det Hvis du skal på treffet på rudskogen så skal du da alltids få lov å prøve min... Men siden du driver med anestesi, er du paramedic nå?
viplash Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Kanskje jeg skal ta turen til Rudskogen da. hehe.. Hvem vet, har jeg fri, så kan det alltids hende jeg dukker opp der med gjengen i fra Vestfold BMWCCN Ja, når jeg er ferdig med anestesi delen, og får godkjent eksamen på det, så er jeg 100% paramedic Da går lønnen opp, og det skal bli deilig
MonicaM3 Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Hvordan fungere det hos dere? Noen steder er Trinn2 det samme som paramedic men kommer man til oslo kan "han" ikke gå som paramedic selv om han har Trinn 2. Håper du skjønte hva jeg mente.. klønete forklart.
viplash Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Jeg skjønner hva du mener, og vi har det samme som Oslo. Trinn2 er ikke det samme som paramedic. Paramedic er jo en utdannelse på høyskolenivå, som og medfører 90 studie poeng. Jeg vet at enkelte plasser har det slik som du viser til, men i Oslo, og ellers store deler av Østlandet, så er du ikke Paramedic om du er på Trinn2. Skal mer til, og etter min mening er jo det også korrekt at det er slikt.
MonicaM3 Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Ja jeg er helt enig med du om at det er burde være slik! Det er bare dumt at det ikke er sånn i hele landet. Jeg hadde vakter på Tryvann (russetreffene) og henne jeg jobbet med da hadde trinn 2 og fungerte som paramedic når hun jobbet i Bodø men ikke i Oslo. Tryvann var forresten en ganske så stor utfordring med tanke på det medisinske og kjøringen! Lærte masse nyttig der..
viplash Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Jeg har vært på Tryvann før jeg. Det er vel nå 3 år siden eller noe. Og det er jo kaos der oppe. hehe.. Det er en del steder hvor det er krav til at man har paramedic, og at det er så og så mange. Og derfor gjør de det slik. Tror jeg. Men kommer man til større plasser, så er det mer kompetanse, og dermed høyere krav til de forskjellige titlene. Og det er HELT korrekt at det skal stilles krav til tittler. DEt med en paramedic utdannelse innebærer jo ting som at man får mer ansvar for pasienten, ikke må konferere med lege før man gir en de og de medikamentene ++++ Gleder meg til jeg får nye merker på jakka og ellers på uniformene mine hehe..
Wendel Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Lite spm til viplash. Er det en betydelig lønnsøkning for paramedics i Tønsberg? Her i Telemark er det snakk om ca 12.000kr i året.. Noe jeg synes er helt tullete for en utdanning vi selv må betale. Selv har jeg ikke planer om å ta Paramedic utdanning, men sykepleien da jeg ser på denne som mer verdifull. (Hvis jeg noen gang kommer meg tilbake på skolebenken da.. )
MonicaM3 Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Ja det skjønner jeg godt du gleder deg til Lang vei igjen til jeg får blitt paramedic men alltid fint å ha ett mål å jobbe mot Du må si ifra hvordan eksamens uka di gikk da! Har en følelse av at vi har tatt over den tråden her.. hehe
Till Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Uff så mange som driver med lyd lys og karaoke her ? En hilsen fra bergen her. Det er ikkje synd på dere på østlandet, eg må brøyte meg gjenom rushtrafikk full av bergensere Noe som tetider kan være for spennende.
viplash Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Wendel: Det er ca 1500,- brutto pr mnd som er økningen her. VI ligger jo under samme system vi. Helse Sør vet du
skillbill Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Beklager OT, men et lite spm til dere som kjører ambulanse her: Nå har jo ikke BMW en modell som passer som fullblods-ambulanse, men hvis dere kunne "ønsket" dere en spesialbygd BMW-ambulanse; hvilken modell ville dere tatt utgangspunkt i?
MonicaM3 Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Jeg ville rukket hånda i været og ropt M5 4x4
MonicaM3 Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Uff så mange som driver med lyd lys og karaoke her ? En hilsen fra bergen her. Det er ikkje synd på dere på østlandet, eg må brøyte meg gjenom rushtrafikk full av bergensere Noe som tetider kan være for spennende. Da skulle du prøvd Oslo Sentrum rett etter Sofienberg-saken
viplash Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Jeg ville vel ha tatt utgangspunktet i en 7'er karrosseriet. Mercedes ambulansene er bygget på E-klasse karosseriet og fungerer flott. Men ville velhatt en bygget på 7'er karosseriet, og lagt til 4x4 og litt stæsj på den
viplash Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Sofienberg parken er en del, men ring 3 sundt sinsen krysset rundt 16 tiden er og en "fin" utfordring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå