Gå til innhold

Tuning og sporteksos til 320D Coupè 177hk

COYS
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer tuning til min 320D coupè 177hk. Hvilket alternativ er å anbefale? Synes Hartge og ACS er litt dyrt. Noen som erfaringer som kan hjelpe meg til en beslutning?

Er også interessert i nytt eksosanlegg med to enderør. Har sett på Eisenmann 2x70 og 2x76. Ser "tøft" ut, men høres det litt for harry ut på en 320D? Andre alternativ dere vil anbefale her? Får man noe effektfordeler av et sånt anlegg?

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En beholder garantien med Hartge også, men 24.000,- er en del penger da... Men kan være verdt det hvis ting bryter sammen på en bil til en drøy halving...

Noen som har positive erfaringer med ACS/Hartge eller de andre billigere "boksene"? Eller negative....? Er det verdt pengene?

Bilen har gått knapt 20.000km, og kom på veien desember 2007 om det skulle være av betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bare få sveiset på to eisenmann-tuter? Da får du fint utseende. Fin lyd får du aldri fra en slik motor uansett.

Mulig det er en effektforskjell å spore med bytte av bakpotte, men den er i beste fall minimal.

Går det an å få kjøpt bare Eisenmann-tutene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har Eisenmann bakre potte på min 300td mercedes 177hk.. bare for og si det....en av di bedre motordurene jeg har hørt :)

Men det er vel en 6-sylindret sak? Mens min bare har 4...

sant nok det. blir neppe like bra på en firer :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bare få sveiset på to eisenmann-tuter? Da får du fint utseende. Fin lyd får du aldri fra en slik motor uansett.

Mulig det er en effektforskjell å spore med bytte av bakpotte, men den er i beste fall minimal.

Det gjør det:) Eller scorpion "tuter" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link til et sted jeg kan kjøpe Eisenmann eller scorpion"tutene"? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link til et sted jeg kan kjøpe Eisenmann eller scorpion"tutene"? :)

Send meg en PM så skal du få pris på begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså ikke vits i å kjøpe hele bakre potta for meg? Det er kun det visuelle jeg får en fordel av? Med to "tuter"?

Dette er det bred enighet om her, eller har noen av dere andre erfaringer?

Hva med tuning til denne bilen? Ingen av dere som har noen anbefalinger/erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for Hartge eller AC-Schnitzer dersom jeg skulle gjort noe med motoren. Produktene deres er testet og prøvd ut over tid og er ikke noe som kan sammenliknes med jalla-tuniningene fra TS Racing og liknende. På den nye motoren (177) leveres det nå en tilleggsstyreenhet. Det er av en helt ny avansert generasjon styreenheter som kobles inn på alle dysene, gasspedalen, en sensor bak turboen og +/- tilkobling. Denne koster 22.900kr ferdig innstallert av et BMW verksted. 2 års garanti gjelder fra innstallasjonsdato. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg satser på en Hartge motoroppgradering.

Er det noen her inne som har gjort dette? Merker dere stor forskjell? Går den merkbart (mye) bedre? Hvordan er dieselforbruket? Og tilslutt: Er det verdt pengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...