COYS Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 Vurderer tuning til min 320D coupè 177hk. Hvilket alternativ er å anbefale? Synes Hartge og ACS er litt dyrt. Noen som erfaringer som kan hjelpe meg til en beslutning? Er også interessert i nytt eksosanlegg med to enderør. Har sett på Eisenmann 2x70 og 2x76. Ser "tøft" ut, men høres det litt for harry ut på en 320D? Andre alternativ dere vil anbefale her? Får man noe effektfordeler av et sånt anlegg? På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 Hva med å bare få sveiset på to eisenmann-tuter? Da får du fint utseende. Fin lyd får du aldri fra en slik motor uansett. Mulig det er en effektforskjell å spore med bytte av bakpotte, men den er i beste fall minimal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robbi3 Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 ACS vil jeg anbefale hvis bilen din er ny da du beholder garantien. Hørt at du mister garanti med noe annet, men det må du spørre andre om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
COYS Skrevet Februar 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2009 En beholder garantien med Hartge også, men 24.000,- er en del penger da... Men kan være verdt det hvis ting bryter sammen på en bil til en drøy halving... Noen som har positive erfaringer med ACS/Hartge eller de andre billigere "boksene"? Eller negative....? Er det verdt pengene? Bilen har gått knapt 20.000km, og kom på veien desember 2007 om det skulle være av betydning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robbi3 Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 Wow, da tror jeg at jg ville gått for hartge/Acs dersom garantien ble beholdt. De gutta kan sine ting siden BMW enda garanterer at de har garanti etter chipping der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
COYS Skrevet Februar 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2009 Hva med å bare få sveiset på to eisenmann-tuter? Da får du fint utseende. Fin lyd får du aldri fra en slik motor uansett. Mulig det er en effektforskjell å spore med bytte av bakpotte, men den er i beste fall minimal. Går det an å få kjøpt bare Eisenmann-tutene da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opasb Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 har Eisenmann bakre potte på min 300td mercedes 177hk.. bare for og si det....en av di bedre motordurene jeg har hørt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
COYS Skrevet Februar 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2009 har Eisenmann bakre potte på min 300td mercedes 177hk.. bare for og si det....en av di bedre motordurene jeg har hørt Men det er vel en 6-sylindret sak? Mens min bare har 4... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opasb Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 har Eisenmann bakre potte på min 300td mercedes 177hk.. bare for og si det....en av di bedre motordurene jeg har hørt Men det er vel en 6-sylindret sak? Mens min bare har 4... sant nok det. blir neppe like bra på en firer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 Hva med å bare få sveiset på to eisenmann-tuter? Da får du fint utseende. Fin lyd får du aldri fra en slik motor uansett. Mulig det er en effektforskjell å spore med bytte av bakpotte, men den er i beste fall minimal. Går det an å få kjøpt bare Eisenmann-tutene da? Det gjør det:) Eller scorpion "tuter" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
COYS Skrevet Februar 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2009 Hva med å bare få sveiset på to eisenmann-tuter? Da får du fint utseende. Fin lyd får du aldri fra en slik motor uansett. Mulig det er en effektforskjell å spore med bytte av bakpotte, men den er i beste fall minimal. Går det an å få kjøpt bare Eisenmann-tutene da? Det gjør det:) Eller scorpion "tuter" Link til et sted jeg kan kjøpe Eisenmann eller scorpion"tutene"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 Hva med å bare få sveiset på to eisenmann-tuter? Da får du fint utseende. Fin lyd får du aldri fra en slik motor uansett. Mulig det er en effektforskjell å spore med bytte av bakpotte, men den er i beste fall minimal. Går det an å få kjøpt bare Eisenmann-tutene da? Det gjør det:) Eller scorpion "tuter" Link til et sted jeg kan kjøpe Eisenmann eller scorpion"tutene"? Send meg en PM så skal du få pris på begge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
COYS Skrevet Februar 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2009 Det er altså ikke vits i å kjøpe hele bakre potta for meg? Det er kun det visuelle jeg får en fordel av? Med to "tuter"? Dette er det bred enighet om her, eller har noen av dere andre erfaringer? Hva med tuning til denne bilen? Ingen av dere som har noen anbefalinger/erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 Jeg ville gått for Hartge eller AC-Schnitzer dersom jeg skulle gjort noe med motoren. Produktene deres er testet og prøvd ut over tid og er ikke noe som kan sammenliknes med jalla-tuniningene fra TS Racing og liknende. På den nye motoren (177) leveres det nå en tilleggsstyreenhet. Det er av en helt ny avansert generasjon styreenheter som kobles inn på alle dysene, gasspedalen, en sensor bak turboen og +/- tilkobling. Denne koster 22.900kr ferdig innstallert av et BMW verksted. 2 års garanti gjelder fra innstallasjonsdato. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
COYS Skrevet Februar 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2009 Tror jeg satser på en Hartge motoroppgradering. Er det noen her inne som har gjort dette? Merker dere stor forskjell? Går den merkbart (mye) bedre? Hvordan er dieselforbruket? Og tilslutt: Er det verdt pengene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå