HerrFlick Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 Hei! Trenger å skifte deler på min BMW 520 - 98 nå, blant annet støtdempere og noen hjullagere, pluss luftfilter. Hvordan er delene man får kjøpt på biltema? Skjønner at kvaliteten ikke er like god som originalt, men er det forsvarlig å sette inn biltema deler? Som faktisk koster en fjerdedel av originale deler..... Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 Hjullager og styreledd osv tror jeg er akkurat like bra på biltema. Men dempere tror jeg ikke er bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet Februar 8, 2009 Share Skrevet Februar 8, 2009 Mitt synspunkt. Biltema har mye kuult. (f.eks. 10 års garantiverktøy er ihvertfall mere nn godt nok til privat bruk) Jeg velger det som er best for min sikkerhet og det er ikke Biltema. Når det gjelder sikkerhet velger jeg det sikkreste selv om det koster litt mer. Sjekk ut www.gsbildeler.no de har orginaldeler til reduserte priser. Eller www.koed.no som et alternativ I mine øyne er det deler som omfatter bremser, understell/hjuloppheng og støtdempere. (Olje og Oljefiltere velger jeg også fra sikker leverandør) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik S. Skrevet Februar 8, 2009 Share Skrevet Februar 8, 2009 Mitt synspunkt.Biltema har mye kuult. (f.eks. 10 års garantiverktøy er ihvertfall mere nn godt nok til privat bruk) Jeg velger det som er best for min sikkerhet og det er ikke Biltema. Når det gjelder sikkerhet velger jeg det sikkreste selv om det koster litt mer. +1 Kvaliteten på slitedeler fra Biltema er en evig diskusjon. Noen mener det er bra og andre ikke. Personlig spytter jeg heller i litt flere kroner og kjøper deler jeg vet er av en kvalitet jeg kan stole på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robbi3 Skrevet Februar 8, 2009 Share Skrevet Februar 8, 2009 Originale deler koster da ikke sååå mye, bare spør om en pakkepris på støtdempere ved å ringe. De vil sikkert prøve å hjelpe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HerrFlick Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2009 Takk for svar. Valgte originale denne gangen. Var på tide å skifte de nå, smalt noe grusomt i understellet når jeg kjørte over hull i veien. Verkstedet sa at de lakk olje, og frøs når det er så kaldt som er er her nå ( -18 i skrivende stund). Kostet 1500 pr stk pluss jobb. Måtte også skifte et hjlullager, kostet 2400 i innkjøp! Synes dette var dyrt for et hjullaget, men det er kanskje normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 1500 pluss jobb for original støtdemper?!? BMW verkstedet jeg bruker tar 2800,- for en original støtdemper (foran), selv gikk jeg for denne løsningen: "Da har jeg shoppet Sachs Supertouring BMW støtdempere (SAC556832) og et servicekit (SAC9000083) hos Torshov bilrekvisita (TB). TB reklamerer på sine websider med at de har prisgaranti. Jeg fant ut at Nylunds Bilelektrisk AS i Stavanger selger"... Les mer>> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HerrFlick Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2009 Ja, for en, altså 3000 pluss jobb for begge. Dette er et autorisert Bosch-verksted, så regner med de bruker originale deler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Februar 10, 2009 Share Skrevet Februar 10, 2009 Hmm. mistenker at det er en støtdemper av tilsvarende kvalitet, men fra en annen leverandør. Autorisert betyr ikke nødvendigvis at man bruker originaldel, man er bare et verksted som er godkjent av myndighetene (var vel biltilsynet før, er ikke sikker hva det heter nå) EDIT/Update: På GS koster en original støtdemper (foran) til min e39 dette: 31311096862 Støtdemper E-39 touring (Org) 10/99 2,826.10 Så jeg tviler sterkt på at det er en originaldel fra BMW som Bosch verkstedet bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 10, 2009 Share Skrevet Februar 10, 2009 Nei trenger ikke være orginaldeler for det om det står Bosch på verkstedet, har selv jobbet på ett Bosch verksted og det gikk mye i Bosch, Sachs, Febi Bilstein osv.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HerrFlick Skrevet Februar 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2009 Men kavliteten er tilfredstillende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 10, 2009 Share Skrevet Februar 10, 2009 Men kavliteten er tilfredstillende? Kvaliteten skal vel være like bra som orginalt, er ikke alltid orginalt er best heller da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå