Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
bare bilen ser hel og pen ut og bremser og lys funker så blir bilen godkjennt

Ja det stemmer 100%,er jo ingen bilverksted som gidder å sjekke det dei faktisk skal sjekke på en PKK ... :roll:

(Dette var ment ironisk for dei som lurer..)

de bruker max 1 time MAX.de sjekker bremser.lys.oljelekk.rust.kuler.ledd.foringer.hjullager.de går ikke over hele motorromme

På 1 time har en dyktig mekaniker god tid til å sjekke det som skal sjekkes iht PKK.

Skal jo faktisk sjekke hele motorrommet,f.eks motorledningsnettet. Da går en jo gjerne nøye over motorrommet (punkt 4.13 i PKK).

• Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
bare bilen ser hel og pen ut og bremser og lys funker så blir bilen godkjennt

Ja det stemmer 100%,er jo ingen bilverksted som gidder å sjekke det dei faktisk skal sjekke på en PKK ... :roll:

(Dette var ment ironisk for dei som lurer..)

de bruker max 1 time MAX.de sjekker bremser.lys.oljelekk.rust.kuler.ledd.foringer.hjullager.de går ikke over hele motorromme

På 1 time har en dyktig mekaniker god tid til å sjekke det som skal sjekkes iht PKK.

Skal jo faktisk sjekke hele motorrommet,f.eks motorledningsnettet. Da går en jo gjerne nøye over motorrommet (punkt 4.13 i PKK).

SKAL er ikke det samme som at alle gjør det er det jeg mener

Skrevet

stakkar deg hvis du tenker det hele tia når du kjører bil

Jeg vet ikke hvordan jeg skal svare engang, men nivået du drar denne diskusjonen på er hinsides hva jeg forventer å finne på et voksent forum og hinsides hva jeg forventer at en jeg antar er rundt 20-21 skal klare å lire av seg.

Jeg har ingenting å bekymre meg for i forhold til eventuelle regresskrav ved en ulykke da jeg har en lovlig bil :roll:.

Ikke så vanskelig å forstå?

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan jeg skal svare engang, men nivået du drar denne diskusjonen på er hinsides hva jeg forventer å finne på et voksent forum og hinsides hva jeg forventer at en jeg antar er rundt 20-21 skal klare å lire av seg.

Jeg har ingenting å bekymre meg for i forhold til eventuelle regresskrav ved en ulykke da jeg har en lovlig bil :roll:.

20.bilen min er lovlig den også.det jeg prøver å si er at ikke alle går over hele bilen å ser etter feil....ferdig med den saken

Skrevet

Veldig enig med Christian Nyegaard her...

Vet ikke helt hva mer jeg skal si.. Vet ihvertfall hvor jeg ikke skal levere bilen min i fremtiden.

Skrevet
Er kvasskam, chip, bensinpumpe fra bmw 740 og litt sånn.
170 hk? Om det er en 323i er det ikke 170..

Om det er en m52b23 som er satt inn, så er det det :wink:

Lurer på om det er det. Finner ut mer på Torsdag da jeg henter den :)

Det er en enten eller skjønner jeg... :roll:

Kan med 99% sikkerhet uten å en gang ha sett bilen si at det er en orginal M20b23, i verste fall bare en M20B20.. Alltid når folk selger sånne jallabiler så er de trimmet, chippet, planet, portet, ny kam, etc etc..

Om det er en M20B23 MED kvassere kam, så vil du nok bare merke at den går ujevnt på tomgang. 170hk har den IKKE!

Skrevet
Thomassino88 skrev:

slike som deg burde ikkje hatt lappen... :roll:

forferdelig holdning!

Skrevet

20.bilen min er lovlig den også.det jeg prøver å si er at ikke alle går over hele bilen å ser etter feil....ferdig med den saken

Den kan jo være "lovlig" dvs godkjent uten at den ville gått igjennom en kontroll hos trafikkstasjonen.. Jeg kan gjerne bare levere eulappen på et verksted til noen jeg kjenner, få bilen godkjent. Men den er ikke nødvendigvis lovlig å ha på veien av den grunn...

20'ende bilen altså?? Og nå har du e30 prosjekt og mammas bil? Dårlig utfall av å ha eid så mange biler vil jeg si...

Skrevet
Thomassino88 skrev:

forferdelig holdning!

hva veit du om kjøringa mi??og det her har ikke noe med kjøring å gjøre

Skrevet
Thomassino88 skrev:

forferdelig holdning!

Når sa han noe om kjøringa di? han kommenterte holdninga di.

Skrevet

Den kan jo være "lovlig" dvs godkjent uten at den ville gått igjennom en kontroll hos trafikkstasjonen.. Jeg kan gjerne bare levere eulappen på et verksted til noen jeg kjenner, få bilen godkjent. Men den er ikke nødvendigvis lovlig å ha på veien av den grunn...

20'ende bilen altså?? Og nå har du e30 prosjekt og mammas bil? Dårlig utfall av å ha eid så mange biler vil jeg si...

20år er du balle?

Skrevet
Thomassino88 skrev:

forferdelig holdning!

hvor skulle ikke jeg hatt lappen?

Skrevet
Thomassino88 skrev:

stakkar deg

hvor skulle ikke jeg hatt lappen?

Mange steder du ikke skulle hatt lappen :wink: Grunnen til at vi mener du ikke bør ha lappen er holdningen din. Du ser ikke noe problem i å kjøre rundt i en bil som ikke møter kravene for en sikker bil.

Det blir konsekvenser om man er involvert i en ulykke der herjing/råkjøring/ har skylden Om man kjører rundt i en bil som ikke er i forskriftsmessig stand. så derfor bør man ha det i hodet under HELE kjøreturen, tenker man ikke noe på det så viser man dårlig dømmekraft og "gi faen i hva som skjer med andre" holdning...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...