Gå til innhold

Mistet lappen!!!!

Aleks
 Share

Anbefalte innlegg

I skrivende stund er det bare 1,5 timer siden meg og en kamerat fikk førerkortet beslaglagt pga sladding på den "nye" parkeringen ved ikea (bergen) på snøføret!

vi fikk kun lov til å kjøre rett hjem!

Strafferammen på dette er vel 3-6 mnd så er ganske fortvilet her eg sitter siden eg kjøre service bil i jobben! (rørlegger)

selve politifolkene vi ble tatt av var forsåvidt grei.. ingen sur tone fra deres side eller noe men han ene hadde snakket med jurist som sa at førerkortene skulle beslaglegges på grunn av at det var mye folk på parkeringen der og at vi i verste fall kunne kjøre på noe eller noen!

prøvde å dra ut av politifolkene om ka oddsen var for at vi fikk lappen igjen og slikt, og eventuelt kor lang straff vi får.. men alt dette var visst opp til jurist!

begge to godtok ikke beslagleggelsen!

så eg lurer på om det sitter noen "jurister" der ute å leser dette eller folk med juridiske aner i blodet som kan fortelle meg ka sjangsen er for at eg får lappen igjen fort??!!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

var det en i hver bil eller to i din?

Siden du er veldig avhenig av førerkort i jobbsammenheng kan du søke omgående og ofte vil man få betydelig redusert straff. Vet av flere som også har fått den tilbake et par dager senere. Vedr. sladding/burning så er det noe man kan miste sertifikatet på og er det på en p.plass med besøkende i nærheten kan jo selvsagt skade oppstå og det kan jo gjøre store skader. Det blir vel også brukt skjønn i slike tilfeller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

politiets jurister er ikke gode å ha me å gjør..de har mye å gjøre å bruker liten tid på å se det fra deres synsvinkel. dermed så går d ca 3uker før dere får vite at de vil beholde lappen..men nå når dere ikke har gotatt beslagleggelsen. så skal saken til en dommer. der du og evt advokaten din sitter.dommern har bare et brev fra politiet med beskrivelse osv hvorfor du er fratatt førerkort..han skal da se på saken å høre din forklaring..svaret fra dommern får du relatift fort..1-3dager..velger han å gi deg lappen har du den..viss ikke kan du anke å da er det rettsak..første møtet heter retsmøte..å ting tar tid i dette landet... du kan håpe på at saken blir henlakt innen 3uker..men vil anbefale deg å ikke å ringe eller ta kontakt me dem å mase :)

GiljeN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klokken var 01.15 ca da politiet ankom tror eg!

har jo hørt et par episoder fra kamerater der de har mistet lappen.. han ene for å ha spinnt blårøyk på en stor parkeringsplass med andre biler i nærheten!

og en til som ble anklaget for å spinne ut av et kryss..

de har begge fått lappen igjen dagen etter da de var nede å snakket med juristen! så eg ska hvertfall ned å snakke med han på mandag!!

han første som er beskrevet her er yrkessjåfør så det kan være noe av grunnen til at han fikk den igjen! det er jo eg å til en viss grad! da eg kjøre service bil som rørlegger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kompis som opplevde akkurat det samme som dere. Han ble også filmet av et kamera på en esso stasjon så hele greia var på film. Førerkortet ble beslaglagt, men han fikk det tilbake noen dager senere.. dette gjaldt burning på asfalt.. aner ikke hvordan han kom seg unna men tror ikke det var så veldig komplisert;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det en i hver bil eller to i din?

Siden du er veldig avhenig av førerkort i jobbsammenheng kan du søke omgående og ofte vil man få betydelig redusert straff. Vet av flere som også har fått den tilbake et par dager senere. Vedr. sladding/burning så er det noe man kan miste sertifikatet på og er det på en p.plass med besøkende i nærheten kan jo selvsagt skade oppstå og det kan jo gjøre store skader. Det blir vel også brukt skjønn i slike tilfeller..

vi var nok i hver vår bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt å miste førerkort pga litt sladding på snø. Tror jeg har sladda flere mil totalt de siste åra. Har egentlig aldri tenkt på at man kan miste lappen så lenge det ikke er uaktsomt (kan sikkert diskuteres).

Er det ikke lov å leke seg litt på parkeringsplass heller, hvis den ikke er helt lukket?

Jeg vet det har redda meg et par ganger på glatt føre, at jeg har lekt mye på snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt til streng reaksjon da! :(

Her i Fredrikstad har vi et kjøpesenter som heter Østfoldhallen, og hvert år når snøen kommer er det like sikkert som amen i kirken at parkeringsplassen til dette senteret er fullt av "driftere" etter stengetid kl 20.00.

Jeg har tilbrakt mangfoldige timer der med den forrige bilen, og det blir garantert noen timer med den jeg har nå! Hehe.

Tingen er at politiet har vært der gjentatte ganger, noen ganger får vi beskjed om å være forsiktige, andre ganger har vi fått beskjed om å stikke.

Jeg har IKKE hørt om noen som har mistet lappen her pga sladding, og på denne plassen er det MANGE biler samtidig!

Men det kommer vel an på øyet som ser! :(

Lykke til hvertfall, håper det ordner seg for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt å miste førerkort pga litt sladding på snø. Tror jeg har sladda flere mil totalt de siste åra. Har egentlig aldri tenkt på at man kan miste lappen så lenge det ikke er uaktsomt (kan sikkert diskuteres).

Er det ikke lov å leke seg litt på parkeringsplass heller, hvis den ikke er helt lukket?

Jeg vet det har redda meg et par ganger på glatt føre, at jeg har lekt mye på snø.

Nei, det er egentlig ikke lov å drive med slikt uansett hvor, lukket BANE er det eneste stedet jeg vet om :shock:

Men slik trening har reddet meg noen ganger også, jeg mener bestemt at slik sladde-trening burde være en obligatorisk del av glattkjørings-opplæringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...