xploticx Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 i forbindelse med dekkmerking, har søkt litt rundt men finner ikke ut. har en liten finger på at det er noe om det er sommer/vinter dekk? dont shoot me if i'm wrong Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Mud og snow. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Mud+Snow? ikke sikker altså, men det er min teori Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xploticx Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2009 så kort å greit er det vinterdekk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a_hansen Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 det står for muder and snow ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 så kort å greit er det vinterdekk? De er pr. definisjon godkjent som vinterdekk, men det behøver ikke bety at de fungerer bra på vinterføre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Ja, det er vel vinterdekk eller helårsdekk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Det er ikke noe som heter helårsdekk. Du får ikke dekk som fungerer både på sommer- og vinterføre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Ikke i praksis nei. Men jeg trodde det var noe som het det... "dårlig vinterdekk". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Tror det er et uttrykk som tvilsomme dekkselgere har funnet på for å få solgt dårlige dekk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Er ikke tvilsomme litt smør på flesk i den setningen der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Det er mulig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Synes helårsdekk er et begrep som kun dukker opp i annonser for tvilsomme bruktbiler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Captain Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Mud & Snow er riktig, det er påbudt med M+S (noen bruker MS eller M&S) merking på vinterdekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Kjører BF goodrich av typen all terrain i 275 bredde, og drar mye på tung henger på de mest bedritne steder. Og disse dekka er merket M+S og kommer frem der kollegaer faktisk ikke kommer frem og opp med samme henger. Har sikkert litt med kjørestil og gjøre også, men disse dekkene er stort sett helt suverene til helårsbruk, med visse begrensninger på tørr is. På våt is er stort sett alt ræva, så det er ikke et tema i grunn. Har også M+S merkede dekk av ukjent merke pr. skrivende stund på vitaraen som er 235 brede, og disse dekka er livsfarlige. Har kjørt med sommerdekk som er bedre på vinter føre enn disse. At dem har MS merking vil jeg si gir grunnlag for at det er null nedre krav til slik merking. Det jeg vil fem til er at det finnes MS merkede dekk som er utrolig gode til helårs bruk, men hver sin smak. Har pr i dag aldri hvert innvolvert i ulykker der jeg har fått skylden, ei heller gnudd av veien som er noe og snakke om, og jeg er en av dem som kjører dekka ned til det som er minstekravet for dekk. Holde avstand og bruke huet er i grunn det beste vinterdekket man kan få. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå