MariusW Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Hei! 30. August 2008 klokken 03:48 mistet jeg lappen da jeg kjørte for fort. Jeg kjørte i 110 i 70 sonen og ble tatt av en sivilbil som målte meg da den fulgte etter. Jeg godtok ikke beslagleggelsen på stedet. 3 Uker etter beslagleggelsen i påvente på at jeg skulle få tildelt jurist brukte jeg mine rettigheter og hentet førerkortet slik at jeg skulle ha det fram til det var min sak sin tur å bli tatt opp. Strafferammene for den hastigheten var 6-8 mnd. Jeg venter og venter før jeg først idag fikk brev i posten fra Helgeland politidistrikt! Her står det til min glede at de henlegger saken min. Helt utrolig at man kan ha sånn flaks! ALDRI gå med på beslagleggelse hvis det skulle oppstå!
Ellingsen B. Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Det var jo bra, men det er utrolig at det tar 5mnd før du får et svar!
Hansh Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Heldig der! For meg hadde de tre ukene uten lappen vært ille nok..
MortenK Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Etter som jeg leser det så kjørte du jo hele 40 km/t for fort også, så skal ikke dømme deg, men er som regel en grunn til at du holdt på å miste lappen. Men skal på en annen side gratulere deg med at du slapp unna, er surt å måtte kjøre opp igjen. Men håper du har lært litt nå da
oddis Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Nyt seieren, slike tilfeller kommer en gang i året på landsbasis.
bad_ip Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Må ha vært et hyggelig brev fra politiet! Men la oss si du fikk brev om at saken måtte opp til rettsak... Hva skjer da? Ja du må møte i retten osv, men hva skjer da med kostnader? Du kan vel bestemme om du vil ha advokat eller ta saken selv. Derfor lurer jeg litt på de som f.eks blir stoppet i 100 i 80 sonen. Er det verdt risikoen for å måtte gå rettens vei og ende opp med å betale en god del mer?
MariusW Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Skrevet Februar 9, 2009 Har definitivt lært. Og ja, jeg vet jeg kjørte for fort men jeg nekta ovenfor politiet at det var så fort at de kunne ta lappen min. Rart at det tok så lang tid ja. Kanskje de har mye å gjøre slik at de bare siler ut de mindre viktige sakene? hehe. Hansh: De ukene var helt forferdelige. Spesielt siden jeg mistet lappen da jeg var på VEI til å hente ny bil. En kompis måtte kjøre alt resten så fikk ikke prøvd bilen før etter 3 uker. Så når lappen var i boks igjen tok jeg taxi hjem for å prøve den nye sølvgråe pusen min
MariusW Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Skrevet Februar 9, 2009 Må ha vært et hyggelig brev fra politiet! Men la oss si du fikk brev om at saken måtte opp til rettsak... Hva skjer da? Ja du må møte i retten osv, men hva skjer da med kostnader? Du kan vel bestemme om du vil ha advokat eller ta saken selv. Derfor lurer jeg litt på de som f.eks blir stoppet i 100 i 80 sonen. Er det verdt risikoen for å måtte gå rettens vei og ende opp med å betale en god del mer? Hvis jeg måtte til rettsak hadde jeg peiset på full guffe. Slike kostnader som tilkommer når man går rettens vei er snakk om 2-3000 kroner. Ikke all verden. Men jeg er ganske sikker på at jeg hadde representert meg selv. Men ang å bli stoppet i 100 i 80 sonen, da mister man ikke lappen så da hadde jeg tatt bota med et smil og vært glad for at jeg ikke kjørte fortere
Galro Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Derfor lurer jeg litt på de som f.eks blir stoppet i 100 i 80 sonen. Er det verdt risikoen for å måtte gå rettens vei og ende opp med å betale en god del mer? Om du vet du er skyldig, du vet de har gjort målingene riktig og at de ellers har sikre bevis, så nei. Det gjelder for øvrig alle saker. Skulle noen av punktene over derimot ikke stemme, kan det kanskje lønne seg å gå til sak. Siden få saker er helt like, er dette svært individuelt.
bad_ip Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Okei, er ikke verre nei. Tenkte det var litt kjipt med f.eks rettskostnader på 10k liksom.
336mik Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Hmm,da har jeg også flaks,for jeg har vel opplevd dette 3 eller 4 ganger. Altså:fratatt lappen,nekte,hente igjen lappen og saken ble henlagt.
crizi Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 så man kan hente lappen 3uker etter beslag hvis du ikke har fått noen brev i mellomtiden? gode nyheter gitt.. håper juristene somler med saken min da
MariusW Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Skrevet Februar 9, 2009 så man kan hente lappen 3uker etter beslag hvis du ikke har fått noen brev i mellomtiden? gode nyheter gitt.. håper juristene somler med saken min da Ja det er sånn reglene lyder. Men de har også en regel om de har startet på saken så er det fortsatt sperre på førerkortet. Men i bunn og grunn skal du kunne hente det på lån Merk: Hvis du henter det så slutter du å "sone dommen din" dvs om du blir dømt til 5 mnder uten lappen og du har hentet lappen din etter 3 uker så har du fortsatt 4 mndr og 1 uke igjen av soningen når de har fått saken din ferdig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå