Gå til innhold

Paulus E30 S54 Turbo Black Stealth Edition :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

VÆRT UT OG KJØRT BILEN I KVELD :twisted:=P~

fy faan for en hærlig følelse, etter maaange timer i garasjen med blod svette og tårer så blir det glemt straks ved første pådrag!!! :lol:

Må bare si at M20 2,8liter med Z45 kam og 3,5"eksos i rustfritt uten lyddempere gir meg gåsehud over hele kroppen, rååå lyd!!! Tviler på at naboene er like begeistra :lol:

Alt fungerer perfekt utenom en liten ting og det er at reimhjulet på vannpumpa tar borti triggerhjulet mitt bittelitt, så må få lagt noen skiver på baksiden, ellers så lover dette bra! :D

I morgen så er det bare å bytte olje og filter, etterdra ARP boltene, på med nytt vann osv :)

Må bestille meg ny frontrute for den jeg hadde er sporløst forsvunnet #-o

Er masse andre småting som må skaffes i uka her, så får vi se om det ikke blir mapping en dag i nermeste fremtid :twisted:

Skal komme med noen dårlige mobil filmer av både oppstart og første prøvetur straks jeg får tak i en kabel til å legge de inn på pcn :)

Skrevet

Har du stroket med m51 veiv?

Sikker på at det er hjulet til vannumpa som tar i triggerhjulet?

Jeg har stroket med m51 veiv og trodde at hjulet på vannpumpa tok borti triggerhjulet for det så close ut. Fant ut at hylsa jeg kjøpte fra ppf ikke passa helt, så reimhjulet til reg.reima var løst. Hang bare i den halvmånen. Blir jo løst hele greiene der da, så triggerhjulet hadde tatt borti et deksel innom der.

Skrevet

Gratulerer mye med endelig fullklaff, dette har du ventet lenge på vet jeg :D Du definerer Murphys' lov med de problemene du har hatt. Det er sånt du bare spør deg selv om er ment noe med da det står på som verst. Fordelen er derimot at man blir innprenta med at: NESTE GANG er man 150% nøye med å få ting rett.

Ingen rusmidler i hele verden kan utkonkurrere første testtur i nybygd grom30. Diagnosen sinnsyk i gjerningsøyeblikket passer ikke bedre enn akkurat da :mrgreen::mrgreen:icon_lakrits.gifstop.gifbusted_cop.gificon_lakrits.gif:mrgreen::mrgreen:

Skrevet

takk for det, takk for det alle sammen 8)

Er endel ting og tang som må fikses før jeg er klar til mapping desverre:

-Jeg må skalere dash-loggern så den viser riktig

-bytte olje,filter og kjøleveske

-bygge om eksosen litt, for den tok nedi bare på rolig kjøring

-skal også heve bilen litt, har ikke lyst men det må nok til desverre :(

-Etterdra arp boltene og gå over ventilklaringene for å se om det er endret noe

-feste dashbordet da endel av festene er borte pga buret :?

-inn med alt av ruter,listværk og karosseri deler....

-alt av stål lister skal glassblåses og lakkeres

Lista er egentlig ganske lang og jeg vil ha alt ferdig når jeg drar til mapping!

Etter mapping så har jeg tenkt å kjøre, ikke skru! :twisted::? jeg kjenner meg selv nok til å innrømme at jeg hadde kommet til å kjørt etter mappinga selv om jeg mangler endel karosseri deler! :lol:

hadde egentlig tenkt meg på gs treffet i trondheim på lørdag og crusinga på søndagen, men det blir det nok ikke noe av desverre :x

oddis, hahahaha ler meg i hjæl av rekkefølgen av smileyene! :lol::mrgreen:

Skrevet

takk for alle posetive tilbake meldinger på bygget mitt, hyggelig :D

vi får se om jeg stiller på gatebil eller ikke, kommer litt ann på om det er mye barnesykdommer og slikt! men jeg stiller på e30 meet Våler på banekjøringen, har aldri kjørt på bane eller effektsterk bil før så jeg må øve litt på mindre treff :lol:

jeg legger ut noen bilder så dere ser va som har skjedd i det siste :)

ny toppakning, cooperringpakning fra ppf fungerer på samme måte som pyramidringer/oringer men trenger ikke noen form for maskinering.

1im23q4z4v2fluika5bb.jpg

endel dekksparkere har møtt opp også i håp om å få se første oppstart :)

t3x3drpu8dzt5oaftl3d.jpg

ikke alle kompisene mine vet hva de gjør i garasjen, men de stiller opp det skal de ha! :lol:

8xf35ccs057enylksyts.jpg

kom på at jeg måtte spyle igjenom retur slangen de andre har jeg spylt, dette er hva som låg i 1 stk bensinslange!!!

c1y3cfn5t9sgh0wdv0sz.jpg

HÆLVETTE ved "2 oppstart" :evil:

cw6f0dah075d70l2ubzo.jpg

gikk på en liten psykisk knekk ved olje lekasjen, hadde jo nettopp fikset toppakningen også.

mye motgang på ei uke... #-o

orket ikke å begynne å rive ned alt igjen, så ble med kompiser ut og hærjet litt 8)

9mmxqp5wfcbg6mohhveq.jpg

dagen etter kom pitstop med forslag på hva problemet var så en kompis ble med å skrudde bilen ifra værandre igjen! Supra Fredrik som har en meget rå supra poserer med godt mot på enda mer skruing :applause:

c82dle1qqoxfl0q3vdue.jpg

her har vi synderen ved vannpumpe uttaket, DET HULLET DER SKAL VÆRE PLUGGET!!!

Litt sløft av meg å ikke registrere det ved montering, men er mye å holde styr på når man bygger sin første bil/motor... :oops: men det er ikke bare meg som hadde gjort dette da :D

fv3kfj9yeof97xbdnhox.jpg

ser ikke hullet bak på blokka her pga sim ringen, men er på baksiden av dekselet.

hi9qd2udg0dtrf5fn97g.jpg

nedi i verkstedet og kapper opp emnet til å dreie 2 plugger til blokka!

lim5yqhr071uk6g9qqz5.jpg

Etter dette så fikk jeg start, TAKKET VÆRE integrale8v / ELS Tuning med support over tlf både tidlig og seint på kvelden! :applause:

Jeg anbefaler han på det sterkeste ved handling av sprut, jeg kjøpte mitt vipec v44 igjennom han!

koblet opp dash2n men fikk ikke noe respons fra sprutet, må se over koblingene og feilsøke litt!

tøft blir det værtfall :mrgreen: hehe...

hqdrqtu9umufikw25bzo.jpg

har begynt å montere lister og alt av kaross i dag.

slik ligger jeg ann, må få med med meg litt hjelp i morgen for å få på dører,panser og fangere :)

1kohbye1cuf3k5d8rddx.jpg

z1u2dthv3odlhu268at1.jpg

dreqsy5ifp3j5x0ylcxw.jpg

ny felgene fra GS kom i dag, dro rett på tevo dekk etter jobb og fikk klemt på 235/40-17" Khumo V70A gateslicks for å få litt feste :mrgreen:

er disse jeg kommer til å bruke til vanlig for de er 9,5" brei, har et sett i 8" også men det blir spølehjul :D disse trenger ikke spacere heller, passer hånd i hanske :)

3jop565b1zyi216i0bf2.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...