Robbi3 Skrevet Februar 19, 2009 Share Skrevet Februar 19, 2009 Min er 328Ci E46, og jeg har bare ASC+T. Men så er jeg kontrollfreak så kjører nesten hele tida uten den Er mye mer artig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Februar 19, 2009 Share Skrevet Februar 19, 2009 Et godt spørsmål ja, har ASC på min, men ikke registert det hos selskapet mitt som antiskrens. Men som Gunnar legger det fram så tror jeg ska ta en prat med selskapet mitt . Men det som er helt sikkert er at ASC og ASC+t bare forhindrer skrens som en følge av hjulspinn, mens DSC også tar skrens som er forårsaket av diverse andre faktorer . Man skal kjøre rimelig offansivt hvis man skal få skrens utenom hjulspinn, hvis man har OK dekk. Kjører 12 mil hver dag på svingte smale veier her i lofoten og er imponert over hvor stabil e39 touringen min er på vinterføre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hauken Skrevet Februar 19, 2009 Share Skrevet Februar 19, 2009 Et godt spørsmål ja, har ASC på min, men ikke registert det hos selskapet mitt som antiskrens. Men som Gunnar legger det fram så tror jeg ska ta en prat med selskapet mitt .Men det som er helt sikkert er at ASC og ASC+t bare forhindrer skrens som en følge av hjulspinn, mens DSC også tar skrens som er forårsaket av diverse andre faktorer . Man skal kjøre rimelig offansivt hvis man skal få skrens utenom hjulspinn, hvis man har OK dekk. Kjører 12 mil hver dag på svingte smale veier her i lofoten og er imponert over hvor stabil e39 touringen min er på vinterføre. trenger ikke kjøre offansivt,har du for stor fart inn i en sving og bremser,er esp godt og ha.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 20, 2009 Share Skrevet Februar 20, 2009 Ja, det er et redningssystem for sjåfører som ikke klarer å tilpasse farten etter forholdene/svingen. Den eneste måten å få sladd med ASC er å kjøre for fort og svinge for brått. I de fleste tilfeller er det drivhjulene som står for en sladd. Er de bak, så kommer rompa, er de foran så går bilen rett frem i stedet for å svinge, og man må gå av gassen for å få igjen friksjon nok til sving. Med ASC på en bakhjulsdrevet bil, så har man på glatt føre en ikke understyrt bil som heller ikke kommer med rompa. Så lenge man da ikke satser over evne inn i en sving, så er man rimelig trygg. Men ikke misforstå meg, DSC/ESP er selvfølgelig mange steg opp, og bremsing av individuelle hjul er en flott ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet Februar 20, 2009 Share Skrevet Februar 20, 2009 jeg har S214A AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION Automatisk stabilitetskontroll (ASC+T) på min men vet ikke helt om den virker hehe, i svingene hjelper den, men da jeg henta bilen kjørte jeg i 90km/h og fikk sladd på en fjellovergang, hadde ikke jeg retta opp bilen selv hadde de gått rett til helvete. Syns jeg leste en plass at antiskrens virker bare opp til 30-40km/h ? vet ikke helt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ca///e Skrevet Februar 20, 2009 Share Skrevet Februar 20, 2009 Antiskrens skal helt klart virke i over 30-40 km/t. Og kanskje helst da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vanilla_ninja Skrevet Februar 20, 2009 Share Skrevet Februar 20, 2009 Det som er med ASC er vel at den uansett bare virker inn på bakhjulene. ESP bremser jo framhjulene også, og dette gjør det mye enklere å rette opp en skrens. Om bakenden sklir ut er det lite du kan gjøre med bakhjulene annet enn å kutte framdriften og la være å bremse. ASC kan heller ikke gjøre mye mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå