Gå til innhold

bilder fra bagasjerom?? trenger litt inspirasjon


 Share

Anbefalte innlegg

Har tenkt å bygge basskasse i en e39 sedan, håpte kansje noen kunne slenge inn noken bilder fra egne eller andres bagasjerom?? eg er ikkje det man kaller erfaren når det kommer til bygging av stereoanlegg, så det hadde vert kjempe om her hadde komt litt bilder som en liten inspirasjon å bjønde på :P har tenkt å bygge til 2x12" og en passe forsterker, men alt av interesse av bilde..

bare pøs på med bilder om du har, takk :D

eller linker fra andre som har bygd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ervik: Er det skiposeløsning i din bil?

Jepp :) ??

Nice! Da har du muligheten til å få til litt ordentlig trøkk, UTEN at det blir harry-dunk-dunk av det! :D

Det bildet av det Rockford oppsettet illustrere poenget mitt ganske enkelt...selv basskassen skal være i bagsjerommet (duh!), MEN...bassen skal spille KUN inn i kupeen, altså ingen lydlekkasje til bagasjerommet...alt trøkket går rett i kupeen. :) Det kule er at du ikke trenger det værsteste værste utstyret for å spille høyt (og evt. pent) om du velger denne varianten :)

Litt mere arbeid på kassen, men det ER verdt det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ervik: Er det skiposeløsning i din bil?

Jepp :) ??

Nice! Da har du muligheten til å få til litt ordentlig trøkk, UTEN at det blir harry-dunk-dunk av det! :D

Det bildet av det Rockford oppsettet illustrere poenget mitt ganske enkelt...selv basskassen skal være i bagsjerommet (duh!), MEN...bassen skal spille KUN inn i kupeen, altså ingen lydlekkasje til bagasjerommet...alt trøkket går rett i kupeen. :) Det kule er at du ikke trenger det værsteste værste utstyret for å spille høyt (og evt. pent) om du velger denne varianten :)

Litt mere arbeid på kassen, men det ER verdt det ;)

det tror eg nukk :) har to 12" rokforder som skal inn, tenkte da kansje å ha subbene "inne" i kassen og la eit eller to bassrør gå gjennom skiposehullet :wink: såg en som hadde gjort noke liknande med en e34 :) men har ikkje tenkt på det du sa om ingen lydlekasjer og at lyden kun skal vere i kupeen, er jo rett og slett genialt! takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det tror eg nukk :) har to 12" rokforder som skal inn, tenkte da kansje å ha subbene "inne" i kassen og la eit eller to bassrør gå gjennom skiposehullet :wink: såg en som hadde gjort noke liknande med en e34 :) men har ikkje tenkt på det du sa om ingen lydlekasjer og at lyden kun skal vere i kupeen, er jo rett og slett genialt! takk :D

Åssen RF subber har du da? ..og forsterker?

Du tenker på båndpasskasse du? Elementene er "inne i" kassen....bare portene som spiller? Dette er en kurant løsning, og egner seg veldig godt til den typen montering som vi snakker om nå. Eneste downsides på denne typen kasser er at de er en "real pain in the ass" å få til bra! :D I tillegg til at slike båndpass kasser spiller i ett noe mer begrenset frekvensområde enn tilsvarende basser vil gjøre i tradisjonell porta eller lukka kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det tror eg nukk :) har to 12" rokforder som skal inn, tenkte da kansje å ha subbene "inne" i kassen og la eit eller to bassrør gå gjennom skiposehullet :wink: såg en som hadde gjort noke liknande med en e34 :) men har ikkje tenkt på det du sa om ingen lydlekasjer og at lyden kun skal vere i kupeen, er jo rett og slett genialt! takk :D

Åssen RF subber har du da? ..og forsterker?

Du tenker på båndpasskasse du? Elementene er "inne i" kassen....bare portene som spiller? Dette er en kurant løsning, og egner seg veldig godt til den typen montering som vi snakker om nå. Eneste downsides på denne typen kasser er at de er en "real pain in the ass" å få til bra! :D I tillegg til at slike båndpass kasser spiller i ett noe mer begrenset frekvensområde enn tilsvarende basser vil gjøre i tradisjonell porta eller lukka kasse.

er ikkje heilt sikker på åssen subber det er, en kompiss av meg som skal selge dei, kresja bilen, men anlegge var der ikkje noken skade på :) skal hente dei til helga, veit bare dei spilla bra ettersom eg har hørt dei noken gonga :) tru forsterkeren er 150x5, subbane e eg usikker på :P

tru nukk det fort blir vanskeli å bygge ja, tenkte på noke liknande som "bmw525" har bygd..

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=8 ... 5#img_2079

synst dette var jevli bra gjennomført :D

men tviler ikkje på eg ender på den lit enklere løsningen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikkje heilt sikker på åssen subber det er, en kompiss av meg som skal selge dei, kresja bilen, men anlegge var der ikkje noken skade på :) skal hente dei til helga, veit bare dei spilla bra ettersom eg har hørt dei noken gonga :) tru forsterkeren er 150x5, subbane e eg usikker på :P

tru nukk det fort blir vanskeli å bygge ja, tenkte på noke liknande som "bmw525" har bygd..

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=8 ... 5#img_2079

synst dette var jevli bra gjennomført :D

men tviler ikkje på eg ender på den lit enklere løsningen :P

Den løsningen som "bmw520" har benyttet er ikke enklere...snarer tvert i mot ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den løsningen som "bmw520" har benyttet er ikke enklere...snarer tvert i mot ;)

hehe, en liten missfortåelse her :P det er sånn som "bmw520" har bygd kassen eg og vill gjere det, den enklere måten eg meinte, blir da en heilt vanli kasse med basshullet mot skiposehullet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...