Gå til innhold

styggeste bil  

36 stemmer

1. 1. styggeste bil

• Wagon Queen Family Truckster
      5
    • Fiat multipla
      26
    • fiat 126p
      0
    • Leadfoot sin citroen
      5

Anbefalte innlegg

• Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Siden det er så mange andre som ikke liker f.eks franske biler, så skal jeg komme med noen eksempler på nyere stygge biler fra tyskland:

Når det er snakk om stygge, tyske biler, er heller ikke Vw Thing noen skjønnhet. Passende navn om ikke annet.

1973_vw_thing.jpg

Skrevet
Citroen CX er en fantastisk bil! Multiplaen er også festlig annerledes. Meganene synes jeg også er kule. Spesielt når de ser slik ut:

IMG_0927.JPG

Etter å ha vert en stund på forumet kan jeg ikke unngå å legge merke til at du har en del annerledes smak enn "gjennomsnittet" på forumet, samt meg selv. Hva er det egentlig som er så forskjellig fra den på bildet over og en standard, forutenom at den er skamsenket?? Ikke noe frekt ment om du tror det.

Siden det er så mange andre som ikke liker f.eks franske biler, så skal jeg komme med noen eksempler på nyere stygge biler fra tyskland:

R-klasse:

R-Klasse.jpg

X6:

thumb-thumb1280x1280_2189716013_fb0d55aeac_o.jpg

Grellt.

Kan vel forsåvidt si meg enig med at disse bilen ikke er spesielt pene..

Skrevet
Det tar helt feil :P Dette er THE worst car jeg kan se på vei og da er det samme om det skogsvei,motorvei eller hva det er bare jeg ser det stygge beiste.

g0fbrr7urlaflnxew6nj.jpg

Må nesten si meg enig med Spinx jeg :P

Hiver meg på, Fiat multipla må jo vinne konkuransen!?

Skrevet
Citroen CX er en fantastisk bil! Multiplaen er også festlig annerledes. Meganene synes jeg også er kule. Spesielt når de ser slik ut:

[

Helt enig :) CX er spesiell, en 'acquired taste', men personlig synes jeg den er utrolig pen. Citroen har laget noen stygge biler i sin tid, BX stasjonsvogn blant de, men CX, DS, SM, GS og flere andre er bare nydelige. Også enig med deg ang. Megane'n. Foruten skamsenk har den større felger med lavprofildekk, forskjellige støtfangere, diskret spoiler, hvite blink pluss racing decals, for den som spurte. Samtidig som en kjenner vet at det ligger en god del fartspotensiale bak det litt spesielle ytre. Multipla er vel en Bangle kreasjon, den ser voldsomt bred ut bakfra, kul bil.

Jeg kunne tenke meg å stemme på Accent (om enn bare fordi den er så håpløst uoriginal), Citroen HY (selv om den er dritkul er den ikke så lekker å se på), Citroen Mehari, pluss noen andre som jeg ikke kommer på.

Skrevet

Har en 92 mod Sierra 1.8TD CLX sedan,syns desse er fine biler egentlig og gode å kjøre. Hadde også en CX 2.5TGD,men syns lite om desse egentlig.

Ser ut som en likbil utenpå,et romskip inni og bremser&styring var overfølsomt :roll:

Et lite men stygt bidrag, Suzuki Wagon R

iamqwy2ck556ijw66ucn.jpg

og denne refererer til de noe eldre bilmodellene :wink:

rj3yw0bz3wa32dyrrnyv.jpg

Skrevet
Disse er jo ikke prodersert da som jeg vet,men må si noen av de bilene som skal "redde" verden ser helt for jæ*** ut spør du meg.

5hudhksld3esyanrjkqq.jpg

Nå skulle vel ikke Bat11-konseptet redde noe annet enn muligens følelseslivet til retrofascinerte feinschmekkere.

Det er et retroinspirert design, og i likhet med andre biler innenfor sjangeren ser det mindre pent ut. Biler som er tegnet i en periode der det ble stilt andre krav til sikkerhet og design, kler ikke det å bli modfisert for å møte nye moderne krav.

De orginale "Batene" var tegnet av Bertone og designet var som en pionering innenfor aerodynamikken. I dag vet vi mye om aerodynamatikk, og det å tegne en konseptbil med utgangspunkt i gamle teorier innenfor det gjør den relativt ubrukelig.

Bilene var ment kun som konsepter og så derfor aldri dagens lys, men enkelte av ideene var med over til produksjon. Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale regnes som den Afla Romeon som hentet størst inspirasjon fra bilene.

I dag er både Sprint Speciale og Bat-bilene høyt verdsatte samleobjekter. Det å møte en på veien er nok lite sannsynlig, men på 60- og 70-tallet så man ikke på slike biler som noe spesielt. Ryktene skal ha det til at en av Bat-bilene ble brukt som daglig transport av herremann med smak for italienere.

Alfa%20Romeo%20BAT%20medium.JPG

alfa_bat579_500.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...