Gå til innhold

styggeste bil  

36 stemmer

1. 1. styggeste bil

• Wagon Queen Family Truckster
      5
    • Fiat multipla
      26
    • fiat 126p
      0
    • Leadfoot sin citroen
      5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ufattelig den Pacer :lol:

Men syns ikke Calibra går under det styggeste...

Men det er mange ganger jeg lurer på om når bilen var ferdig bygd.. Om designer står å er drit fornøyd med resultatet...

Som fks Pacer etc

• Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Men det er mange ganger jeg lurer på om når bilen var ferdig bygd.. Om designer står å er drit fornøyd med resultatet...

Som fks Pacer etc

AMC slet økonomisk da Pacer ble lansert, og de hadde derfor ikke råd til et dyrt og tidkrevende design. Selv om designet har blitt kritisert, var det relativt stømlinjeformet for sin tid. Bilen var svært bred for å være en småbil, noe AMCs utnyttet med reklamekampanjer som viste vanlige biler som kjørte inn i et Pacer-skrog bakfra. Det er da kanskje ikke så pussig at man mener Pacer inspirerte en annen rumpefiksert bilfabrikant, nemlig Porsche med sin 928.

images75pacer.jpg

:)

Skrevet

Som fks Pacer etc

AMC slet økonomisk da Pacer ble lansert, og de hadde derfor ikke råd til et dyrt og tidkrevende design. Selv om designet har blitt kritisert, var det relativt stømlinjeformet for sin tid. Bilen var svært bred for å være en småbil, noe AMCs utnyttet med reklamekampanjer som viste vanlige biler som kjørte inn i et Pacer-skrog bakfra. Det er da kanskje ikke så pussig at man mener Pacer inspirerte en annen rumpefiksert bilfabrikant, nemlig Porsche med sin 928.

images75pacer.jpg

Bare i amerika de kan ha en "småbil" med V8.. :lol:

Ellers:

Forresten helt enig i at Calibra passer i denne tråden!

Skrevet
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f9/VWGolfHarlequin.JPG

og hva tenkte de når de lagde denne? hadde de litt mye deler til overs de skulle bruke og ikke orka lakke opp igjen?

Nei, dette ble bygd som et Color Concept. Det var meningen med å vise de sprekeste fargene man kunne få VW Golf III i. Altså bortsett fra sort, hvit og grå.

(Det va ihvertfall dette jeg ble fortalt av en VAG entusiast)

Skrevet

og hva tenkte de når de lagde denne? hadde de litt mye deler til overs de skulle bruke og ikke orka lakke opp igjen?

Tar jeg ikke helt feil (noe som er godt mulig jeg gjør), ble disse bilene produsert ved at man tok ferdigstilte modeller med forskjellige farger, og byttet karosseriplatene om hverandre. Sannsynligvis som en slags "practical joke" i likhet med hva noen påstår Mercedes Benz 6.3 startet som. En fargeklatt (bokstavlig talt) fra en ellers så alvorlig fabrikant. Så har man jo Golf Country da.

mercedes-benz-300-sel-63.jpg

:lol:

Skrevet

Som fks Pacer etc

images75pacer.jpg

Bare i amerika de kan ha en "småbil" med V8.. :lol:

bare i amerika kan de ha v8 med 100 hk :roll:

Ellers:

Forresten helt enig i at Calibra passer i denne tråden!

Skrevet

Bevis på at det er mulig å få det meste av bil til å se tøft ut.

ubmucewzhirfc01lfspf.jpg

Den der var jo rå.. Bevis på at det meste kan bli tøft ja..

Er vel colour concept ja.. Mener man får Polo`n sånn å..

Så faktisk en Polo som så slik ut senest i fjor sommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...