Gå til innhold

Sladjan`s E36 M52b28 ///Mtech | BBS style5 -TIL SALGS


sladjan
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 880
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Venter på spinnebilde ;)

hehe bare å vente det Joakim :P Blir ikke noe spinning, clutchen skal kjøres inn og bilen skal brukes fornuftig :)

Nå har jeg skrudd i hop alt som var løst, og jeg er i ferd med å stikke hjem. Bilen står på jobben i varmgarasje så blir det å lufte kjølevæske systeme i morgen og prøve den litt blir spennende å se hvordan den går nå.

blir sikkert mye giring med 320 utvekslinga da men men :P

Kommer noen bilder litt senere... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ikke verre å koble bort startsperra altså.. da vet jeg hvilken motor jeg skal ha i min fremtidige E30 8)

Har du montert M50 innsug, forresten?

Har ikke kobla meg forbi startsperra, den er fortsatt der men når man bytter fra m52b20 til m52b28 så kan man bruke samme hjerna og slipe tullet med startsperra, skal som sagt være samme verdiene i hjernene bare dyse og andre ting på motoren som er forskjell.

Har ikke montert noe m50 innsug nei, får se om jeg gjør det senere. Etter å ha lagt nærmere 30timer bak meg fra fredag og til i dag så har jeg ikke lyst å tenke på nye prosjekt hehehe :P

Her kommer det noen bilder av det jeg tok. Ble ikke så voldsomt mange da men :P

Handla inn en del nye ting som sagt tidligere, byttet også olje på motoren og girkassa.

IMG_0101.jpg

For de som lurer hvordan man skal ha på en 320 flens på 328girkasse så man man dreie 2 spacere, jeg dreiet 2stk på 5mm en inn mot lagere i girkassa og en mellom flensen og mutteren som holder denne fast. Bilde av bare en spacer da men....

IMG_0108.jpg

Her er løsningen på mutteren, siden mutteren på 328 girkassa var m24 og flensen er større passet ikke mutteren fra den på 320 flensen så jeg måtte bruke 320 mutteren, bore den ut til 22.5 og gjenge innvendig m24x1.5 så passet denne fint der uten videre stress(står alt for lite om dette på nettet)

IMG_0107.jpg

Tomt motorrom

IMG_0241.jpg

IMG_0243.jpg

328 motoren klar med motorledningsnett på plass og alt(volvo dynamo som støtte til motoren, fikk den sånn fra sverige, tror de har for mye volvo der ja!)

IMG_0238.jpg

IMG_0237.jpg

IMG_0236.jpg

Storebror til venstre og lillebror til høyre

IMG_0239.jpg

Her ser man verktøyet jeg brukte for å justere vinkelen på motoren underveis

IMG_0244.jpg

IMG_0248.jpg

IMG_0246.jpg

Motoren på plass bare olje og panser igjen.

IMG_0251.jpg

IMG_0252.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fankern Sladjan, du er jammen flink! blir imoonert her jeg sitter, og fy for en fin talje ;) Utrolig riktig, og bra gjennomført! :)

takk takk. er vell ikke langt unna motorbytte du også no kan jeg tenke meg ;)

Dette blir bare bedre og bedre! :) Bilen fikk virkelig den motoren den fortjener!

Takk for det, ja syns denne motoren kler bilen godt ihvertfall selv :)

Får jo lyst å bytte motor selv når man ser slike bilder! hmmm

Bare å komme og hente b20en de hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...