Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Som sagt,har mye med utforminga om det er noe å hente i det hele tatt...

Så denne burde være bra?

http://www.biltema.no/products/product. ... mId=153943

Innmaten i min er i ferd med å løsne så må bytte til sommeren, så tenkte på denne fra biltema. Overgangen ser jo fin ut.

Nå er det umuligt for meg å sjå de aktuelle dimensjonene og lengdene på falsene uten referansepunt,men ser nokså bra ut. Kommer jo også an på dimensjonen på ditt eksosanlegg,men får vel desse i ulike dim.? Om utløpet hadde vært brattere går også,mer sensitiv på innløp.

Hvordan den virker på avgass og levetid kan eg derimot ikke uttale meg om :)

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

du får noe mere efekt ved å fjerne den jævela katta;)

kutta bort den + gnist fangeren på min e36 320 å sveisa strake rør, å det var merkbart. drakk litt mindre suppe oxo:)

Skrevet

kutta bort den + gnist fangeren på min e36 320 å sveisa strake rør, å det var merkbart. drakk litt mindre suppe oxo:)

Endelig noen som har prøvd :)

Skrevet

3,5 literen til BMW hadde 218 hk før de fikk kat. Etter kat fikk de 211 hk, men kan være andre ting som gjør en del av det også, det vet jeg ikke.

Skrevet

Endelig noen som har prøvd :)

Skrevet

Tror dere det skal gå bra hvis jeg erestatter kat med simons lydemper.

Vil det ekstra lydemper påvirke på effek igjen?

vil ikke ha for mye brumming.

og bør jeg bytte til sports mellomlydemper siden jeg har supersport bak potte?

Skrevet

hehe, blei ikke mye bromming når jeg sveisav strakt rør, har jo bakpotte. du fremmhever bare 6er lyden hvis du har det da;)

men ja går å sveise inn simons lyd demper, da får du bort den jævela katta hehe;)

hvis du titter inn i katta blir du bare forbanna, er ikke rart efekten minsker med den hehe

Skrevet

hvorfor gidde? mye tullearbeid til ingen nytte spør du meg. det lille du merker ved å fjerne katten er ikke verdt energien du bruker på å ta på deg kjeledressen engang. at folk monterer effektanlegg fordi de vil ha feitere lyd og samtidig får et par hk ekstra som bonus. det kan jeg forstå.

at folk monterer effektanlegg på en ellers trimma sugemotor for å komplettere bygget. det kan jeg også forstå. men å fjerne katten for i bestefall et par hk effektøkning.det ser jeg på som bortkastet,men har du mye tid til overs så er det jo bare å kjøre på og se hva som skjer.

Skrevet
hvorfor gidde? mye tullearbeid til ingen nytte spør du meg. det lille du merker ved å fjerne katten er ikke verdt energien du bruker på å ta på deg kjeledressen engang. at folk monterer effektanlegg fordi de vil ha feitere lyd og samtidig får et par hk ekstra som bonus. det kan jeg forstå.

at folk monterer effektanlegg på en ellers trimma sugemotor for å komplettere bygget. det kan jeg også forstå. men å fjerne katten for i bestefall et par hk effektøkning.det ser jeg på som bortkastet,men har du mye tid til overs så er det jo bare å kjøre på og se hva som skjer.

Har du prøvd å fjørne kat?

Skrevet

Var ikke kat på gamlebilen min (E36 318i M43), at den var merkbar sprekere enn en 318i med kat var bare såvidt. Lyden var vel heller ikke såå stor forskjell. Har hørt at bensinforbruket er litt høyere uten kat, og det vil jeg si at jeg merket iforhold til de jeg kjenner som har 318i. Men det kan også bare være gasspedal-bruken som styrer dette også.

Når det er sagt så har jeg hørt at kat ødelegger motoren (?)

Skrevet

Har du prøvd å fjørne kat?

Ja.jeg har prøvd uten kat og med helt effektanlegg fra grenrør. sann mine ord: waste of time and money....

noen biler får en stygg lyd uten katten,andre feit lyd.noen biler mister power uten katten,andre får litt ekstra. men i den store sammenheng så er det et piss i havet.

med det sagt så er ikke jeg særlig fan av å dille rundt med trimming av sugemotorer om man ikke gjør det skikkelig.

er du ute etter mer power enkelt og greit,så kan du jo kjøre gass.da merker man hvertfall at det skjer noe.

Skrevet
3,5 literen til BMW hadde 218 hk før de fikk kat. Etter kat fikk de 211 hk, men kan være andre ting som gjør en del av det også, det vet jeg ikke.

disse med 211hk hadde også lavere komp. grunnet avgass

• 5 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...