Haug530D Skrevet Mars 30, 2009 Forfatter Skrevet Mars 30, 2009 Meget bra;) Hvor målte du ifra? Senter og opp til hjulbuen, men den er litt høyere bak på venstre side? noen som vet hvorfor? må det sette seg litt kanskje? Viss det er kun et feste på klokka bak så vil den bli litt lavere på høyre siden da klokka vrir seg. Det kan fikses med justerbar foring til lokket på klokka, men det ser jeg som ganske unødvendig på en ellers orginal E39. M3en min er nesten 1cm forskjell på høyre og venstre når bilen står på flatt garasjegulv. Godt å vite men nå har jeg ennda ikke fått sett den på plant underlag, kan kjøre ned på gammle Automekken i Rubben men glemmer det hver gang, hehe. Vet ikke om det kun er ett feste men det må jeg sjekke opp, bilen kommer heller ikke til å være 100% orginal når jeg er ferdig, har masse knask liggende som skal på, Scorpion bakpotte, Grenrør, åpent luftfilter m/varmeskjold, M5 Frem og bak fanger, Powerflex foringer, fullt Shadowline listesett, Sorte M-Dørlister. Og litt på sikt så lurer jeg på å bytte bunndelen med M54B30, er visst bolt on.
SSM Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 Ja, det er hvertfall sakt at det er det som kan gjøre utslag på høydeforskjell. Hvor mye var det snakk om i ditt tilfelle? Bolt on ja, men mye arbeid alikevell. Gå for M5 motor da
Haug530D Skrevet Mars 30, 2009 Forfatter Skrevet Mars 30, 2009 Ja, det er hvertfall sakt at det er det som kan gjøre utslag på høydeforskjell. Hvor mye var det snakk om i ditt tilfelle?Bolt on ja, men mye arbeid alikevell. Gå for M5 motor da Det husker jeg ikke sånn i farten, ja skulle ha satt i M5 motor, men setter jeg bunndelen fra M54B30 er det ingen som vil kunne se forskjell, dessuten liker jeg litt andre løsninger, tror uansett 220-230hk er nok for meg, i tilegg til bedre bunndrag. Btw bra artikkel i Sunnhordland her for noen uker siden
SSM Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 Ja, det er hvertfall sakt at det er det som kan gjøre utslag på høydeforskjell. Hvor mye var det snakk om i ditt tilfelle?Bolt on ja, men mye arbeid alikevell. Gå for M5 motor da Det husker jeg ikke sånn i farten, ja skulle ha satt i M5 motor, men setter jeg bunndelen fra M54B30 er det ingen som vil kunne se forskjell, dessuten liker jeg litt andre løsninger, tror uansett 220-230hk er nok for meg, i tilegg til bedre bunndrag. Btw bra artikkel i Sunnhordland her for noen uker siden Var sjofør på en E39M5 forrige fredag, knall bra bil å kjøre men det er ikke M3 for å si det slik! 220-230hk sparker greit nok det skulle man tro. Heh, jo takk for det du Var fornøyd med den jeg og.
Hansh Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 Unger og boller = utenfor bilen!Ihvertfall så lenge min samboer ikke blir for hissig.. Har du Carsoft slik at du kan måle temp. på innsugsluft før og etter montering av varmeskjoldet? Hehe, ja så helst at ikke ungene var i bilen i hele tatt, heller ikke i nærheten, skulle hatt en bruksbil + en arbeidsbil. Må få meg en garasje også tror jeg når vi flytter, verken jeg eller bilen liker at den står ute å fryser hele tiden stakkar Har Carsoft ja, kan man måle tempen med det da? Hvis du har PC tilkoblet under kjøring kan du bla. se live temp. på intaksluft i tillegg til mye annen info i Carsoft. Ikke prøvd å se på akkurat inntakstemp. på E39' en siden kontakten sitter ved motoren, men er ihvertfall på E46'en hvor det er enklere å ha tilkoblet under kjøring siden kontakten er inne i bilen.
Haug530D Skrevet Mars 30, 2009 Forfatter Skrevet Mars 30, 2009 Unger og boller = utenfor bilen!Ihvertfall så lenge min samboer ikke blir for hissig.. Har du Carsoft slik at du kan måle temp. på innsugsluft før og etter montering av varmeskjoldet? Hehe, ja så helst at ikke ungene var i bilen i hele tatt, heller ikke i nærheten, skulle hatt en bruksbil + en arbeidsbil. Må få meg en garasje også tror jeg når vi flytter, verken jeg eller bilen liker at den står ute å fryser hele tiden stakkar Har Carsoft ja, kan man måle tempen med det da? Hvis du har PC tilkoblet under kjøring kan du bla. se live temp. på intaksluft i tillegg til mye annen info i Carsoft. Ikke prøvd å se på akkurat inntakstemp. på E39' en siden kontakten sitter ved motoren, men er ihvertfall på E46'en hvor det er enklere å ha tilkoblet under kjøring siden kontakten er inne i bilen. Ok, jeg vet det er mulig å kople det hele opp til Carputeren i bilen, Centrafuse kan nemlig koples opp sånn at det viser turtall, fart...osv...
Haug530D Skrevet Mars 30, 2009 Forfatter Skrevet Mars 30, 2009 Ja, det er hvertfall sakt at det er det som kan gjøre utslag på høydeforskjell. Hvor mye var det snakk om i ditt tilfelle?Bolt on ja, men mye arbeid alikevell. Gå for M5 motor da Det husker jeg ikke sånn i farten, ja skulle ha satt i M5 motor, men setter jeg bunndelen fra M54B30 er det ingen som vil kunne se forskjell, dessuten liker jeg litt andre løsninger, tror uansett 220-230hk er nok for meg, i tilegg til bedre bunndrag. Btw bra artikkel i Sunnhordland her for noen uker siden Var sjofør på en E39M5 forrige fredag, knall bra bil å kjøre men det er ikke M3 for å si det slik! 220-230hk sparker greit nok det skulle man tro. Heh, jo takk for det du Var fornøyd med den jeg og. Arthur sin kanskje?
Hansh Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 Unger og boller = utenfor bilen!Ihvertfall så lenge min samboer ikke blir for hissig.. Har du Carsoft slik at du kan måle temp. på innsugsluft før og etter montering av varmeskjoldet? Hehe, ja så helst at ikke ungene var i bilen i hele tatt, heller ikke i nærheten, skulle hatt en bruksbil + en arbeidsbil. Må få meg en garasje også tror jeg når vi flytter, verken jeg eller bilen liker at den står ute å fryser hele tiden stakkar Har Carsoft ja, kan man måle tempen med det da? Hvis du har PC tilkoblet under kjøring kan du bla. se live temp. på intaksluft i tillegg til mye annen info i Carsoft. Ikke prøvd å se på akkurat inntakstemp. på E39' en siden kontakten sitter ved motoren, men er ihvertfall på E46'en hvor det er enklere å ha tilkoblet under kjøring siden kontakten er inne i bilen. Ok, jeg vet det er mulig å kople det hele opp til Carputeren i bilen, Centrafuse kan nemlig koples opp sånn at det viser turtall, fart...osv... Ikke noe problem det nei så lenge du har lang nok ledning!
SSM Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 Ja, det er hvertfall sakt at det er det som kan gjøre utslag på høydeforskjell. Hvor mye var det snakk om i ditt tilfelle?Bolt on ja, men mye arbeid alikevell. Gå for M5 motor da Det husker jeg ikke sånn i farten, ja skulle ha satt i M5 motor, men setter jeg bunndelen fra M54B30 er det ingen som vil kunne se forskjell, dessuten liker jeg litt andre løsninger, tror uansett 220-230hk er nok for meg, i tilegg til bedre bunndrag. Btw bra artikkel i Sunnhordland her for noen uker siden Var sjofør på en E39M5 forrige fredag, knall bra bil å kjøre men det er ikke M3 for å si det slik! 220-230hk sparker greit nok det skulle man tro. Heh, jo takk for det du Var fornøyd med den jeg og. Arthur sin kanskje? Vett kje om nåken så hette da så har M5... Men Richard sin.
Haug530D Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Skrevet Mai 11, 2009 Da har jeg tatt litt flere bilder av Conforti Cold Air intake m/varmeskjold og Scorpion bakpotte, bilen er litt skitten på bildene, beklager det. Faktisk så synes jeg motoren ble litt mer responsiv nå altså, må være pga av varmeskjoldet tenker jeg. Conforti kittet er handlaget av Turnermotorsport og passet som hånd i hanske, følger også med en veldig god veiledning. Når det gjelder lyden så var det ikke så enormt stor forskjell, sikkert for dette er ett sånn Foam filter.
Haug530D Skrevet Mai 13, 2009 Forfatter Skrevet Mai 13, 2009 Da var Grenrør installert også, ble litt mer rekkeseker snerr nå ja + bedre bunndrag, ble litt varmere i motorrom så tror jeg skal surre litt eksosbandasje rundt rørene. Måtte også bøye røret til Airconditionen litt også (Merket med rød ring)
Haug530D Skrevet Mai 14, 2009 Forfatter Skrevet Mai 14, 2009 vanskli å få på grenrør ser no jævli trangt ut.. Var ikke så vanskelig nei, men det ble litt trangere hos meg siden jeg har Aircondition. Det som var knot var å få skrudd på igjen boltene i blokken.
Haug530D Skrevet Mai 23, 2009 Forfatter Skrevet Mai 23, 2009 Monterte Shadowline lister og K-Mac justerbare topplager foran i dag. Er bare ferdig med ene siden foreløpig, de som tror dette er vanskelig må tro om igjen, dette var gjort på 10 min på ene siden. Chromeline på andre siden, får håpe det ikke begynner å regne, ellers så må jeg vel kjøre rundt som Two-Face i Batman. K-Mac Justerbart topplager montert:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå