NiklasJa Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 Ja det finnes ikke bare råtne epler. Var en engang som ikke kunne betale. Han skulle gi meg dobbelt av hva en taxi hadde tatt for samme turen dagen etterpå. En annen ting som er uendlig irriterende (dette gjelder spes. jenter og ikke bil intr. gutter). Hvordan klarer folk å skitne til blien så mye? Kardang tunellen, matter, side trekk etc. Jeg bruker bilen mest alene. Men det blir alltid mer skittent i baksete på coupe'en. La merke til her om dagen at folk som sitter på og røyker har klart å lage 5 stk svi merker i vindus lista. Sjekket på min side, ingen svi merker. At noen er så respektløse. Respect a mans car, and the man respect you!
oddis Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 Den eneste grunnen til at jeg i det hele tatt tillater røyk i bilen er pga av den er såpass sliten. Og med vinduet nede vel og merke. I en ny bil hadde det blitt nekt. Og noen har en fetisj for å sitte på biler de ikke eier, uten at eier har gitt noe signal om at det er ok... Mistenker jeg kommer til å måtte dele ut mye kjeft da jeg skifter til mer strøken E30..
Dekkbrenneren Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 samma her, folk som røker i min bil, speisielt hvis de ikke spør fusste... ja da ryker de ut
MortenK Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 Når det gjelder "lokale henteturer", fra byen/fest etc så har vi i vennegjengen en gylden regel om IKKE å betale hverandre, selvom vi i fylla noen ganger slenger over noen kroner! Vi hadde en kompis som konstant tok seg betalt for alle mulige turer, og nå er han ikke like mye med i gjengen lenger for å si det sånn. På lengre turer til f.eks fjellet pleier vi å la passasjerene ta seg av bensin og eventuelle bompenger! Dette fungerer veldig bra og løsningen er godt likt av alle! Enig, bare når det ikke er så godt bekjente man tar seg betalt på "fest" kjøring. Ville vært irriterende syns jeg hvis man skal på hytte tur så må sjåfør betale alt i tillegg stille opp med bilen
ingard Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 Folk vet hvor lite jeg liker at gulvmattene blir skitne.. I tillegg har jeg nulltoleranse for kjøring av fulle folk, spesielt folk jeg ikke kjenner..
Hawkon88 Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 Det jeg forbauser meg over er hvordan folk klarer å skitne til DØRSIDENE på bilen innvendig.. Er det vanskelig å lukke døren ordentlig opp før en går ut? De fleste har mer enn kun bein til å lukke opp døren med. Ene gangen i taxien, hørte jeg noe som låg å dunket baki.. Jeg hadde nettopp avsluttet en maxi tur (6passasjerer elns) og en av dem hadde tydeligvis ikke blitt ferdig med ølen før vi var framme. Sannsynligvis tenkte han at jeg satt pris på at 1/2flaske med øl rant utover gulvet i bilen.. Har også hørt historier om folk som pisser på seg i taxien på vei hjem fordi det er så "dyrt" å stoppe. Som om ikke jeg hadde stoppet takstameteret om det var eneste løsning.. For dere som har kjørt taxi med løyve, dere kjenner vel kanskje til følgende scenario? 1:Skrikende jenter fra 18-20års alderen som ikke holder kjeft selvom man stopper bilen for å hive dem ut, og dem nekter å betale hvis jeg kaster "skrikerungen" av. 2: De som konstant maser om rabatter, stoppe takstameter.. osv 3: Alle smiskerne for å få turen billigere 4: De som legger an på en 5: De som har "200 000" på kortet som jeg får opp melding om at er sperret (online verifisering) 6: De som kommer med de "orginale" vitsene som følger: Jeg spør om de vil betale med kort eller kontant, og de svarer enten "jeg vil ikke betale" eller "jeg betaler naturell" Fulle folk er det værste å kjøre rundt på, men også det gøyeste syns jeg. Ingenting som gjør at jeg trives bedre i taxien enn en god tur på 4-500++kr hvor man kan ha en god samtale med en brisen og ok passasjer.. Merkelig nok er største andelen av de menn..
jcvold Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 mitt motto : " Gas,Cash or Ass, nobody rides for free"
S.Arnesen Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 hehehe, gas or ass! klassiker! hmmm, kan fort bli farlig den der
Dr_S Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 Pleier å dele bensinregningen i 2 hvis det er langtur.
bad_ip Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 Samma her... når vi har dratt på tur til rudskogen og sverige så deles alt likt. Når det gjelder henting på byn / fest så tar jeg alltid betalt.. Har nesten en fast sjåfør i helgene som aldri drikker.. så er ikke vits med at de jeg henter skylder meg en seinere. Men det er sjeldent jeg gidd kjøre til eller hente nå lenger.
Morty999 Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 jeg kjører egentlig aldri gratis om det ikke er ordentlig gode venner av meg som jeg veit jeg få hjelp av igjen om jeg skulle trenge det.
-Marius- Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 Måtte kjøre folk hver dag til og fra skolen da jeg fikk lappen. De tok det som en selvfølge at de fikk sitte på og at jeg kjørte de til døren, selv om det var omvei for meg. De løp ut til bilen da skolen var slutt å stilte seg opp. Fikk aldri en krone for det. Til slutt la jeg ned baksetene og la inn en svær papp kasse Kjøring av venner til og fra byn, har vi i vennekretsen en fast sum på 50,- pr hode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå