Gå til innhold

Rense veivhusventilasjonsfilteret?

Mons1
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg leser nå at BMW har lagt inn skifte av veivhusventilasjonsfilteret i Storservice nå for bare 1år siden. Jeg lurer på om filteret kan renses med f.eks Whitesprit, eller om jeg må kjøpe nytt. Har nettopp skiftet gjødeplugger og såg at innsuget og AGR-ventilen nesten var grodd igjen i koks. Er redd at hvis det blir formye koks og dritt i motoren, så vil oljen bli unormal sotete og kanskje turboen sliter med smøringen.

Er det noen som har renset veivhusventilasjonsfilteret, eller må jeg bare bestille et?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøpe hos GS når det er billigere hos BMW selv? Tar 15-20 min å bytte hvis du har tatt i en fastnøkkel tidligere.

Beklager at jeg ikke visste om dette, også beklager jeg for at jeg ikke nevnte at jeg ikke visste om at BMW var billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to skruer! En bake-nede og en forran-nede på boksen.

Den bake ligger på baksiden av boksen så du ikke kan se den. Nå føles fram.

RS

Odd: Joda jeg finner filteret, men det dekslet som tilhører luftfilterboksen står noe i veien. På luftfilterboksen finner jeg KUN en skrue :S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøpe hos GS når det er billigere hos BMW selv? Tar 15-20 min å bytte hvis du har tatt i en fastnøkkel tidligere.

Beklager at jeg ikke visste om dette, også beklager jeg for at jeg ikke nevnte at jeg ikke visste om at BMW var billigere.

Skjønner at du må være litt hårsår... Poenget mitt var bare å vise at GS tar seg godt betalt for originale deler. Svært godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...