Bimmerlars Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Det er jo ganske stort avvik på hva forskjellige verksteder oppdager på EU-kontroll så jeg ville ikke stolt på at alle mulige feil finnes der. Da jeg fikk påvist sprekk i ene bærearmen foran, hadde bilen min vært på EU-kontroll et par måneder før. Kan skje mye med en bil på to måneder. Mange som klør seg i huet når bilen svikter et halvt år etter eu kontrollen. En eu kontroll er bare en visuell sjekk av bilen for å sjekke at den er i orden akkurat når den er innom verkstedet. Ingen service som mange tror
Yngvejos Skrevet Februar 23, 2009 Skrevet Februar 23, 2009 Det er jo ganske stort avvik på hva forskjellige verksteder oppdager på EU-kontroll så jeg ville ikke stolt på at alle mulige feil finnes der. Da jeg fikk påvist sprekk i ene bærearmen foran, hadde bilen min vært på EU-kontroll et par måneder før. Det er helt sant. 520en min var EU-godkjent i Mars 08. Etter dette har jeg måtte bytte: 4 støtdempere, casterstag, bærearm (selvforskylt da mansjett tok fyr under demontering av kule på casterstag. ), styrekuler, hjelpesnekkeforing, traversforinger, brilleforinger, dempertopper bak, girkassefester, hardyskive. Nytt parallellstag og dempertopper forran er på vei. Så håper jeg at bilen blir i kjørbar stand av dette. :S
B3KK15 Skrevet Februar 23, 2009 Skrevet Februar 23, 2009 Det er jo ganske stort avvik på hva forskjellige verksteder oppdager på EU-kontroll så jeg ville ikke stolt på at alle mulige feil finnes der. Da jeg fikk påvist sprekk i ene bærearmen foran, hadde bilen min vært på EU-kontroll et par måneder før. Det er helt sant. 520en min var EU-godkjent i Mars 08. Etter dette har jeg måtte bytte: 4 støtdempere, casterstag, bærearm (selvforskylt da mansjett tok fyr under demontering av kule på casterstag. ), styrekuler, hjelpesnekkeforing, traversforinger, brilleforinger, dempertopper bak, girkassefester, hardyskive. Nytt parallellstag og dempertopper forran er på vei. Så håper jeg at bilen blir i kjørbar stand av dette. :S da hadde je kjøpt ny O.O
Yngvejos Skrevet Februar 23, 2009 Skrevet Februar 23, 2009 Det er jo ganske stort avvik på hva forskjellige verksteder oppdager på EU-kontroll så jeg ville ikke stolt på at alle mulige feil finnes der. Da jeg fikk påvist sprekk i ene bærearmen foran, hadde bilen min vært på EU-kontroll et par måneder før. Det er helt sant. 520en min var EU-godkjent i Mars 08. Etter dette har jeg måtte bytte: 4 støtdempere, casterstag, bærearm (selvforskylt da mansjett tok fyr under demontering av kule på casterstag. ), styrekuler, hjelpesnekkeforing, traversforinger, brilleforinger, dempertopper bak, girkassefester, hardyskive. Nytt parallellstag og dempertopper forran er på vei. Så håper jeg at bilen blir i kjørbar stand av dette. :S da hadde je kjøpt ny O.O Det er under vurdering. Men først må jeg få den helt 100% i understellet før jeg selger. Kanskje jeg er for kresen?
benab Skrevet Februar 23, 2009 Skrevet Februar 23, 2009 Høres ut som at det er slitte calippere. Bytta akkorat på min, da jeg hadde samme problemet. Ble bra da;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå