-Marius- Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 Er dette deg? http://www.ba.no/nyheter/article4141766.ece
Rayman Skrevet Februar 20, 2009 Forfatter Skrevet Februar 20, 2009 Er dette deg?http://www.ba.no/nyheter/article4141766.ece Er nok meg ja
GiljeN Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 ska vell være heldig om du får den til sommern med den farten ? prøve tid eller noe ? selv håper jeg at jeg får lappen tilbake til sommern etter 21mnd uten giljeN
Espen^^ Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 Kondolerer. Va det i bømlafjordstunellen? er jo fotoboks der
Kenny_ Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 Kondolerer.Va det i bømlafjordstunellen? er jo fotoboks der Ikke på vei opp
nalegutt Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 er ingen fotobokser på vei opp,men det er 2 stk på vei ner. er mange som har mistet lappen der i d siste. er selv fra bømlo å det er en skummel tunell, farten kan bli stor opp der. men slik er det bare, selge M3 en til meg nå btw,kondolerer!!
Helleberg Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 Gadd ikke lese alle innleggene her, men det er aldri lurt å "legge seg flat" 130km i 80 er akkurat nok til 3uker inne. Har desverre erfaring på området og du har ingenting å tjene på å "spille på lag". Det er mange ledd ifra han som fysisk tar deg frem til juristen som til slutt avgjør politiets krav ovenfor deg. At du spiller kompis ovenfor UP driter juristen mildt sagt i. Han forholder seg kun til lignende saker og gir straff utifra det. Tror jeg har skrevet 20 innlegg angående dette temaet de siste åren, og blir like forbauset over de rådene enkelte kommer med. Virker som om det er en urnorsk nedarvet naiv holdning om at man kun trenger å godta alt for da ordner det seg. Faktum er at om du skriver under så trenger de ingen andre bevis. Skulle det være noe feil i saks behandlingen eller selve målingen hjelper ikke det den som har skrevet under. Så aldri skriv under på at du godtar førerkort beslag, de tar det selvsagt alikevel. Men du har mange flere rettigheter om du ikke skriver under. Først og fremst så har du krav på tilbakemelding i løpet av tre uker, overholder ikke politiet dette har du krav på å få førerkortet tilbake frem til dom i saken. Dette gjør ikke at du trenger noen advokat, ennå. Etter dette går saken til etterforskeren, han ringer du og undersøker hvordan det går med din sak. Innbiller meg at det er i din egen interesse at han har en normal stemme og knytte opp mot saken. Deretter går saken til juristen, han lønner det seg også å ringe å komme på fornavn med, hva du skal trygle om kommer litt ann på farten som til slutt ligger på bordet. Til slutt går juristens påstand til forhørsretten hvor du møter opp. Her møter du uten advokat sammen med dommeren og en med dommer. Da legges saken frem i sin helhet og juristens påstand om passende straff/dom. Dommeren følger stort sett juristens påstand, men du får komme med innlegg som kan virke inn på den endelige dommen. Herifra er det to alternativer, godta det forhørsretten gir deg, eller ank saken. Anker du etter dette trenger du advokat. Godtar du er saks gangen ferdig og straffen kan begynne. Så forskjellen imellom å "legge seg flat" eller stå på krava er kun at du må møte i forhørsretten. Dette koster deg ingenting i kroner og øre. Men jeg har mang en historie om hvor dette har ført til henleggelse eller mildere straff. ALDRI strengere, det verste du kan få er det som er dømt lignende saker før, noe du garantert får om du skriver under. Og 130 i 80 er minimum 8 til 10 mnd uten lappen, 10k+ i bot og etter boka en tur i buret. Lykke til
Rayman Skrevet Februar 20, 2009 Forfatter Skrevet Februar 20, 2009 Gadd ikke lese alle innleggene her, men det er aldri lurt å "legge seg flat" 130km i 80 er akkurat nok til 3uker inne.Har desverre erfaring på området og du har ingenting å tjene på å "spille på lag". Det er mange ledd ifra han som fysisk tar deg frem til juristen som til slutt avgjør politiets krav ovenfor deg. At du spiller kompis ovenfor UP driter juristen mildt sagt i. Han forholder seg kun til lignende saker og gir straff utifra det. Tror jeg har skrevet 20 innlegg angående dette temaet de siste åren, og blir like forbauset over de rådene enkelte kommer med. Virker som om det er en urnorsk nedarvet naiv holdning om at man kun trenger å godta alt for da ordner det seg. Faktum er at om du skriver under så trenger de ingen andre bevis. Skulle det være noe feil i saks behandlingen eller selve målingen hjelper ikke det den som har skrevet under. Så aldri skriv under på at du godtar førerkort beslag, de tar det selvsagt alikevel. Men du har mange flere rettigheter om du ikke skriver under. Først og fremst så har du krav på tilbakemelding i løpet av tre uker, overholder ikke politiet dette har du krav på å få førerkortet tilbake frem til dom i saken. Dette gjør ikke at du trenger noen advokat, ennå. Etter dette går saken til etterforskeren, han ringer du og undersøker hvordan det går med din sak. Innbiller meg at det er i din egen interesse at han har en normal stemme og knytte opp mot saken. Deretter går saken til juristen, han lønner det seg også å ringe å komme på fornavn med, hva du skal trygle om kommer litt ann på farten som til slutt ligger på bordet. Til slutt går juristens påstand til forhørsretten hvor du møter opp. Her møter du uten advokat sammen med dommeren og en med dommer. Da legges saken frem i sin helhet og juristens påstand om passende straff/dom. Dommeren følger stort sett juristens påstand, men du får komme med innlegg som kan virke inn på den endelige dommen. Herifra er det to alternativer, godta det forhørsretten gir deg, eller ank saken. Anker du etter dette trenger du advokat. Godtar du er saks gangen ferdig og straffen kan begynne. Så forskjellen imellom å "legge seg flat" eller stå på krava er kun at du må møte i forhørsretten. Dette koster deg ingenting i kroner og øre. Men jeg har mang en historie om hvor dette har ført til henleggelse eller mildere straff. ALDRI strengere, det verste du kan få er det som er dømt lignende saker før, noe du garantert får om du skriver under. Og 130 i 80 er minimum 8 til 10 mnd uten lappen, 10k+ i bot og etter boka en tur i buret. Lykke til Takk for supert innlegg, jeg la meg ikke flat, men nekta heller ikke på og ha kjørt for fort. som jeg sa til dem og de skrev ned på papiret: Jeg vedtar og ha kjørt for fort ca. 110-115 km/t på mitt speedometer og dette skrev jeg under på. Dette for jeg hviste akuratt var i grenseland på å miste den.
Rayman Skrevet Februar 20, 2009 Forfatter Skrevet Februar 20, 2009 er ingen fotobokser på vei opp,men det er 2 stk på vei ner. er mange som har mistet lappen der i d siste.er selv fra bømlo å det er en skummel tunell, farten kan bli stor opp der. men slik er det bare, selge M3 en til meg nå btw,kondolerer!! Ja, lett plass å gi gass etter å ha sinket forbi 2 fotobokser :/ M3`en er for salg, men det var 318is`en jeg kjørte
Rayman Skrevet Februar 20, 2009 Forfatter Skrevet Februar 20, 2009 ska vell være heldig om du får den til sommern med den farten ? prøve tid eller noe ? selv håper jeg at jeg får lappen tilbake til sommern etter 21mnd uten giljeN 21mnd! steike! hvor mye over ble du tatt i da? vert i jailen også da vel?
GiljeN Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 ja takk begge deler var ganske så fort til å være en 520 med 280 på tellern..men det ruller og går for fort det og tydligvis :S var på motore veien faktisk
S.Nilsen Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 Jeg var fri i 2 år værste dritten ever!tok taxi som en helt i helgene pluss at jeg måtte begynne arbeids dagene min 2 timer før jeg skulle være på jobb for og ta buss!og buss er noe fra helvete!
morteym Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 Nyttig innlegg fra Helleberg. Skal huske på det når jeg blir tatt.
S.Nilsen Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 Kansje...min erfaring at viss du ikke godtar på første forsøk så blir det strenger!pga av at dommere ikke liker sånne fille saker i retten!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå