Bonden Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Tror ikke at du har separat vakuumpumpe på turbo biler pga overtrykk i innsuget ,di fleste som kjører bil slipper gassen ved oppbremsing og da produseres det jo vakuum igjen til bremsekraftforsterker,man har jo også litt vakuum i reserve i br kraftforsterker til 2-3 oppbremsinger.
Aroid Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 motoren er akkurat samma som en vår egen kropp. Vi trenger mat motoren drivstoff for å produser energi Vi trenger luft og samma gjør motoren også vist en person skulle ha godt rundt dag etter dag å tatt inn sin egen fis. den personen har vell nok vårti svært dårlig samma gjelder en motor. den kokser igjen å ventilene brenn seg fast i værste fall.
E36Cab1 Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Tror ikke at du har separat vakuumpumpe på turbo biler pga overtrykk i innsuget ,di fleste som kjører bil slipper gassen ved oppbremsing og da produseres det jo vakuum igjen til bremsekraftforsterker,man har jo også litt vakuum i reserve i br kraftforsterker til 2-3 oppbremsinger. Det kommer an på om motoren har gasspjeld eller ikke,de gamle uten spjeld har som regel vakumpumpe..
Bonden Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Det jeg skrev ble litt feil ,alle dieselbiler uten gasspjeld har vakuumpumpe ,bensinbil har vel aldrig vakuumpumpe samme om den har turbo eller ikke.
Mons1 Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Ja dette betinger at motoren har gasspjeld. Få dieselmotore har gasspjeld, så da må man ha vakumpumpe. Noen bensinmotorer har heller ikke gasspjeld, men dette er skjelden og jeg vet ikke om det er turbo på disse. Hva med BMW 335i? Er det gasspjeld på 335i? BMW har jo noen motorer med Valvetronic. Disse er uten gasspjeld. RS Tror ikke at du har separat vakuumpumpe på turbo biler pga overtrykk i innsuget ,di fleste som kjører bil slipper gassen ved oppbremsing og da produseres det jo vakuum igjen til bremsekraftforsterker,man har jo også litt vakuum i reserve i br kraftforsterker til 2-3 oppbremsinger.
Mons1 Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Har nå vært inne på GS og sett på tegninger. Ja det er en elektrisk ventil som styrer vakumet til EGR-ventilen. Vakumet kommer fra den felles vakumlinjen fra vakumpumpen. Da vil jeg ikke anbefale noen å koble fra vakumslangen. I følge Wikipedia så står det at man risikerer at f.eks eksoskjøleren i serie med EGR-systemet blir sotet igjen hvis man kobler fra EGR-ventilen og veldig få vil få avgasskontrollen godkjent hvis man kobler fra vakumslangen. RS Nå er eg ikkje kjent med dieselmotorene til Bmw,ei heller når dette kom på biler,men er det virkelig bare å plugge vakumstyringen eller blokkere eksosen til innsuget??Nyere biler har jo enten Lambda-korrigert kontroll av EGR funksjon,noen bruker sensor som avleser trykkvariasjon i innsuget,andre leser trykkvariasjonen før eog etter EGR uttak på eksos. Blokkerer eller gjør du inngrep som hindrer EGR i å fungere vil ECU oppfatte dette og gi feilkoder.
benab Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Skrevet Februar 22, 2009 Har nå vært inne på GS og sett på tegninger. Ja det er en elektrisk ventil som styrer vakumet til EGR-ventilen. Vakumet kommer fra den felles vakumlinjen fra vakumpumpen.Da vil jeg ikke anbefale noen å koble fra vakumslangen. I følge Wikipedia så står det at man risikerer at f.eks eksoskjøleren i serie med EGR-systemet blir sotet igjen hvis man kobler fra EGR-ventilen og veldig få vil få avgasskontrollen godkjent hvis man kobler fra vakumslangen. RS Spm til : Hvor sittr eksoskjøleren? Er det den dubeditten som sitter før egr-ventilen på eksos-siden? Alså. jeg bryr meg egentlig katta om bilen går gjennom en avgasskontroll eller ikke. Akkorat nå vil jeg ha bilen til og gå slik som den skal gå. Er litt perfeksjonist, og henger meg opp i bagateller. Er absolutt ikke en som tenker miljø! Men det at bilen nøler ved pådrag, kan dette ha noe med at den er så tilsotet i innsuget etter å ha tatt inn eksos at motoren blir kvalt ved hardt pådrag? EGR ventil må da være en av de dummeste oppfinnelser som er satt i en bil?
benab Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Skrevet Februar 24, 2009 Ingen som har hatt dette problemet?
Otis Skrevet Februar 25, 2009 Skrevet Februar 25, 2009 Vet ikke hva som gjør problemet, men jeg har det litt lignende noen ganger. Jeg har antatt at LMM trenger en rens eller noe...
Mons1 Skrevet Februar 25, 2009 Skrevet Februar 25, 2009 Eksoskjøleren er en avlang metall-boks i messingfarge på framsiden av toppen. Det er bare å følge de tynne metallrørene fra EGR-ventilen. Men er du en perfeksjonist, så kan du jo bare ta av innsuget og gjøre det skikkelig rent innvendig sant grave bort sot med skrujern og støvsuger i innsuget på toppen evt. bruke en børste dyppet i Whitesprit. Man må ikke få sot ned i ventilene, så bruk støvsuger. Da er man sikker at dette ikke er problemet. Gå inn på GS og se hvilken pakninger du trenger. Det er gummiringer og koster ikke mye, men innsuget er dobbelt og krever 8stk pakninger. RS Har nå vært inne på GS og sett på tegninger. Ja det er en elektrisk ventil som styrer vakumet til EGR-ventilen. Vakumet kommer fra den felles vakumlinjen fra vakumpumpen.Da vil jeg ikke anbefale noen å koble fra vakumslangen. I følge Wikipedia så står det at man risikerer at f.eks eksoskjøleren i serie med EGR-systemet blir sotet igjen hvis man kobler fra EGR-ventilen og veldig få vil få avgasskontrollen godkjent hvis man kobler fra vakumslangen. RS Spm til : Hvor sittr eksoskjøleren? Er det den dubeditten som sitter før egr-ventilen på eksos-siden? Alså. jeg bryr meg egentlig katta om bilen går gjennom en avgasskontroll eller ikke. Akkorat nå vil jeg ha bilen til og gå slik som den skal gå. Er litt perfeksjonist, og henger meg opp i bagateller. Er absolutt ikke en som tenker miljø! Men det at bilen nøler ved pådrag, kan dette ha noe med at den er så tilsotet i innsuget etter å ha tatt inn eksos at motoren blir kvalt ved hardt pådrag? EGR ventil må da være en av de dummeste oppfinnelser som er satt i en bil?
benab Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Skrevet Februar 25, 2009 Ja skal prøve det! Takk for svar, og er åpen for flere tips ang. dette;)
benab Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Skrevet Februar 25, 2009 Kan du si hvilken pakninger jeg trenger? Er det nr.2 og 3? Har ikke hatt av innsuget på disse bilene før....Er det lurt og skifte noe mer når jeg først har av innsuget? http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup ... no&spell=1
Mons1 Skrevet Februar 25, 2009 Skrevet Februar 25, 2009 Jepp! 4 av hver, men du kan også kjøpe en til EGR(nr.4), for du må løsne den også. Gummipakningenen kan gjenbrukes, men man er jo aldri garantert. RS Kan du si hvilken pakninger jeg trenger? Er det nr.2 og 3? Har ikke hatt av innsuget på disse bilene før....Er det lurt og skifte noe mer når jeg først har av innsuget?http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup ... no&spell=1
benab Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Skrevet Mars 1, 2009 Kan jo bare være og rense LMM da...? Jeg prøver dette først og ser om det blir noe bedre! Er litt jobb og rense innsuget mot og bare spraye litt;) http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=8 ... sc&start=0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå