Spiff Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Skrevet Mars 5, 2009 nå har da bilen stått god t og vel en uke, like treig start med fuska noe forferdelig på rundt 2500 rpm, var ikke mulig og få den til og gå over det, og kvelte seg helt ved tomgang, etter den ble varm så forsvant alt dette... veivaksel sensor på koed, er det "Boks : 3325 El-dele, Impulsgiver ved krumtap/remskive" da eller? får bestille derifra asap bare det blir riktig.
Haug530D Skrevet Mars 5, 2009 Skrevet Mars 5, 2009 nå har da bilen stått god t og vel en uke, like treig start med fuska noe forferdelig på rundt 2500 rpm, var ikke mulig og få den til og gå over det, og kvelte seg helt ved tomgang, etter den ble varm så forsvant alt dette...veivaksel sensor på koed, er det "Boks : 3325 El-dele, Impulsgiver ved krumtap/remskive" da eller? får bestille derifra asap bare det blir riktig. Krumtap er riktig ja
Spiff Skrevet Mars 14, 2009 Forfatter Skrevet Mars 14, 2009 noen som har noe tips til hvordan man kan løsne den? denna sitter som f, har skrudd ut skruen som holder den, og er ikke mulig og rikke på den, og heller ikke så lett og komme til med noe voldlig verktøy..
Haug530D Skrevet Mars 14, 2009 Skrevet Mars 14, 2009 noen som har noe tips til hvordan man kan løsne den? denna sitter som f, har skrudd ut skruen som holder den, og er ikke mulig og rikke på den, og heller ikke så lett og komme til med noe voldlig verktøy.. Prøvd med en vannpumpetang? vri litt frem og tilbake på den, skal egentlig være løs når du har fått ut skruen men, i løpet av årene den har stått der er det nok kommet en del dritt i mellom så den sitter litt.
Spiff Skrevet Mars 14, 2009 Forfatter Skrevet Mars 14, 2009 brukte vannpumpe tang ja, endte med og ta ut hele radiotoren for og få bytta den, kom til slutt.. men det hjalp ikke noe! fikk lest av feilkoder også, fikk opp feil på lamdba varme eller noe sånn, og på veivaksel sensor, men den er bytta nå, må kansje bytte hele lambda sensoren også da.. er det dyrt og bytte da?
Haug530D Skrevet Mars 14, 2009 Skrevet Mars 14, 2009 brukte vannpumpe tang ja, endte med og ta ut hele radiotoren for og få bytta den, kom til slutt..men det hjalp ikke noe! fikk lest av feilkoder også, fikk opp feil på lamdba varme eller noe sånn, og på veivaksel sensor, men den er bytta nå, må kansje bytte hele lambda sensoren også da.. er det dyrt og bytte da? Får kjøpt universal på Biltema til rundt 400,- tror jeg, mener du skal ha den med 3 ledninger, er ikke sikker men mener den må loddes eller skjøtes på.
Spiff Skrevet Mars 14, 2009 Forfatter Skrevet Mars 14, 2009 ledningene er for korte mener du? 400 kr er jo 900kr spart i forhold til koed i hvertfall
Fliid Skrevet Mars 15, 2009 Skrevet Mars 15, 2009 Om varmeelement på lambda er def, så skal bilen fungere normalt uansett. Problemet er i stor grad start, og da er den ikke aktiv uansett.
Spiff Skrevet Mars 15, 2009 Forfatter Skrevet Mars 15, 2009 ja, når den er startet så går den fint, den ble faktisk bedre etter jeg bytta veivaksel sensoren også, men akkurat nå er den veldig treg starta, så har jo lyst og få orden på det også
E36Cab1 Skrevet Mars 15, 2009 Skrevet Mars 15, 2009 Bruk elimineringsmetaden da vel,begynn med motortemp.sensor og jobb deg videre.
Spiff Skrevet Mars 15, 2009 Forfatter Skrevet Mars 15, 2009 Bruk elimineringsmetaden da vel,begynn med motortemp.sensor og jobb deg videre. hadde jeg hatt barne hender så hadde jeg kansje klart det, er trangt og komme til så derfor syns jeg det er greit og høre på forumet her hva folk mener det kan være
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå