Gå til innhold

Justering av fjernlys på e46


Bollis69
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en -00 e46 m/xenon på nærlysa. Og jeg lurer fælt på om det i det hele tatt går ann å justere opp og ned fjernlysa. De lyser for mye ned i bakken. Jeg har sett en del ned i der, men finner ikke ut av det.

Visst det går an: Er det noen som kan forklare meg hvordan man skal gjøre det? DET hadde vert fint.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil sterkt anta, at det ikke kan justeres uavhengig av hverandre, altså da nærlys og lang lys, ihvertfall går ikke det på min e39 med xenon.

tanken er vel at langlys er perfekt justert når nærlys er det, men det stemmer ikke til meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det går bra! :)

Det er en hvit skrue (hvis jeg ikke husker feil) som sitte likssom på toppen av lykta. Stå mot en vegg med lysa på og skru på den, da ser du at de justeres.

Men ikke still dem for høyt! Du får bra lys da, men blender all annen trafikk...... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det går bra! :)

Det er en hvit skrue (hvis jeg ikke husker feil) som sitte likssom på toppen av lykta. Stå mot en vegg med lysa på og skru på den, da ser du at de justeres.

Men ikke still dem for høyt! Du får bra lys da, men blender all annen trafikk...... 8)

Fjærnlysa blender alltid møtende trafikk, er derfor det ikke skal brukes når det kommer motgående trafikk... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det går bra! :)

Det er en hvit skrue (hvis jeg ikke husker feil) som sitte likssom på toppen av lykta. Stå mot en vegg med lysa på og skru på den, da ser du at de justeres.

Men ikke still dem for høyt! Du får bra lys da, men blender all annen trafikk...... 8)

Den eneste skruen jeg ser, er et stort hjul for å justere nærlysa med. Er det kanskje sånn at det hjulet justerer både nær og fjernlysa da kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min E39 er det iallfall sånn at den ene hvite skruen justerer nærlyset vertikalt, mens den andre justerer horisontalt. Går sikkert an å justere fjernlyset også, men det er ikke med de to skruene oppå lykta iallfall.

Du kan justere de manuelt med de skruene selv om de har automatisk høydejustering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler med orginalt xenon har automatisk høydejustering, slik at det ikke blir leit for imøtekommende mtp høydeforskjell osv.

Om det gjelder bare nærlys er jeg usikker på.

Nytter ihvertfall ikke å stå mot en vegg, det blir ikke riktig. Bør bruke skikkelig apparat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...