Gå til innhold

Blinklys E30 M3


Tommy
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes det er pent med blinklys på skjemene. Bare man setter på de som er små.. Satte på blinklys på min når jeg byttet skjermene. Kjøpte skjermer med ferdige blinklys hull.

Hvor koblet du dem til Øyvind?

Jeg koblet de på de orginale ledningene som jeg hadde under dashen på min... Mener å huske at pluggene var hvite..

Vil tippe du også har det liggende klart. Kan hende pluggene ligger bak høyttalerene i sparkeplata også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Om den er levert fra fabrikk UTEN skal man vel ikke behøve å sette på? Er vel slik at blinklys "SKAL" være oransje også men ser mange gammle amerikanere der blinklyset er endel av baklyset og er rødt... Så, er det slik så er det vel slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifløge BT man montere sideblinklys dersom bilen ikke har det og ikke er veteran. Selv om den ikke hadde dette originalt. Håpløst! Også er den masse regler bl a at lyset må være 50cm over bakken og ved 1/3 av bilens lengde forfra (så da utgår å montere lyset i lista). Har sett på noen blinklys til speilet, men må jo trekke ledningen uansett og ser ut som man må demontere halve bilen for å komme til..

@Geir Andre

Men dersom 1-er feilen ikke utbedres frem til neste visning blir den oppgradert til 2-er feil og da må jeg senest gjøre noe med det. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da er bilen registrert! Var på tollen, biltilsynet, tollen, biltilsynet også tollen igjen også var det gjort. :D Tok bare en dag og uendelig mye venting, men gikk bra til slutt. På teknisk kontroll ble ikke sideblinklys nevnt! Eneste som ble kontrollert var vekten. Spurte teknikkeren om kontrollen og han mente det egentlig ikke er en teknisk kontroll, men mer en sjekk også en registrering i databasen. Ved biler som er i dårlig forfatning henvises man til EU kontroll etterpå. Så til alle som lurer på om man trenger sideblinklys: Ja, i teorien, men på den tekniske kontrollen ved import er det ikke noe tema. Mulig dette varierer fra stasjon til stasjon, men på Kongsvinger var de greie. Dessuten er det meget lønnsomt å søke om alternativ metode for engangsavgift (på tollen innen 15 virkedager etter at den vanlige engangsavgiften er betalt) til biler som begynner å komme litt opp i årene (som min kjære 1991 E30)! Reduserer engangsavgiften kraftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat med M3 må du være litt forsiktig med den alternative metoden. :? Den baserer seg jo på prisfallet bilen har hatt siden den var ny, sammenlignet med gjenværende verdi. Og M3'er har jo en del gjenværende verdi. Mest sannsynlig vil du spare en del på det, men for å være sikker ring til tollen og spør om de kan hjelpe deg med noen tall til bilen din og alternativ metode. De er overraskende hyggelige og serviceinnstilte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...