Incognito Skrevet Februar 24, 2009 Share Skrevet Februar 24, 2009 Det står mellom en 2007 eller 2008-modell 320DAT. Jeg har lest at det er forskjellig motorer i 2007 og 2008-modellen. Hva heter motorene og er nyeste motor verdt pengene? Hvordan vil jeg eventuelt merke forskjellen? Håper på raskt svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 24, 2009 Share Skrevet Februar 24, 2009 Det står mellom en 2007 eller 2008-modell 320DAT. Jeg har lest at det er forskjellig motorer i 2007 og 2008-modellen. Hva heter motorene og er nyeste motor verdt pengene? Hvordan vil jeg eventuelt merke forskjellen?Håper på raskt svar Jeg kikket på dette innlegget tidligere idag, men det er faktisk ikke så mye mer jeg vet enn at motorene heter hhv. M47TU2D20 og N47D20 og at det er relativt stor forskjell på motorene... bl.a er N47 motoren i prinsippet en ny konstruksjon... en aluminiumskonstruksjon mot tidligere stål. N47 motoren har fått en rekke nye tekniske finesser som f.eks en ny sekvensiell turbo med to nivåer og en ny høytrykkspumpe med mer avanserte trykksensorer etc. Jeg vil tro at dagens N47 utgave som yter 177 HK ved 4000 rpm og 350 NM mellom 1750 og 3000 rpm bare er begynnelsen på en ny æra når det gjelder toliter dieselmotorer fra BMW. Jeg blir ikke overrasket om neste versjon av denne motoren er på rundt 195 HK og rett i underkanten av 400 Nm... trolig allerede i forbindelse med 2010 modellene (altså i september måned). Her kan du lese litt om hva som er nytt med N47D20 motoren... bruk evt. babelfish til å oversette teksten. http://www.auto-innovations.com/site/do ... print.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 24, 2009 Share Skrevet Februar 24, 2009 Finnes jo allerede med 204hk/400Nm i 123d, da med twinturbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 24, 2009 Share Skrevet Februar 24, 2009 Finnes jo allerede med 204hk/400Nm i 123d, da med twinturbo. Jeg er klar over at M47 motoren finnes med dobbelturbo, men det er ikke det som er poenget når det gjelder M47 vs. N47 motorene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwx1xdrive23d Skrevet Februar 24, 2009 Share Skrevet Februar 24, 2009 Motoren i 123d er ikke M47, men aller siste motortype og heter N47S. M47 kom aldri med twin turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 25, 2009 Share Skrevet Februar 25, 2009 Motoren i 123d er ikke M47, men aller siste motortype og heter N47S. M47 kom aldri med twin turbo OK... så har N47 motoren vært med en stund allerede. Det er ikke helt enkelt å være oppdatert på alle BMW´s nyere motorkonstruksjoner iom. at det kommer nye motorer hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Incognito Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2009 Takker for svar! Jeg antar at M47TU2 også har turbo med variabel turbingeometri? Er det forskjell på automatgirkassene til de to motorene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå