Gå til innhold

Angående runflatt dekker.


S.Arnesen
 Share

Anbefalte innlegg

Regner med at dere vet det ,at du også trenger nye felger ved bytte til runflat.

Det stemmer bare ikke... Men hender man må bytte felger når man bytter dekk. Er STIVE dekk. Vet at de på Bavaria har tatt en del felger ihvertfall :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste også at biler som benytter runflat dekker må ha en god dekklufttrykk overvåking :?:?:

Dette skyldes at du ikke vil se, eller merke på bilen at du har punktert slik som på et vanlig dekk. Og dermed vil fortsette å kjøre som vanlig mens kjøreegenskapene vil være sterkt redusert. Mister også sin funksjon som runflat uten disse sensorene, da man trolig vil fortsette å kjøre ubemerket etter punktering til dekket går i oppløsning, ca 10mil etter punktering tror jeg, og da er du like hjelpeløs som med et vanlig dekk.

Vel... hvis man kjører runflat har man ikke med reservehjul heller :)

Ellers må jeg hive meg på det Dragonlove skriver. Hvor ofte punkterer man? Jeg har ett hjulskift lang veien på 20 år. Det hadde vært lett å unngå hvis jeg hadde like stor ro bak rattet den gang som jeg har i dag :)

Var det ikke noen her på forumet som skrev om en BMW-forhandler som sa man ikke burde bytte ut runflat med vanlige dekk da bilen var satt opp fra fabrikk for runflat???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja eg det var et helvete å ta av mine runflat på 17", eg kjørte på 205/50 sommerdekk runflat pirelli og da spora noke heilt forferdeleg!

Då eg skulle ta dei av, blei to av dekka øydelagt då dette ikkje var ein enkel jobb!

Eg satt på samme dim i nokian piggdekk og dei støya mindre og kjørekomforten var mykje bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet til sommer idag, og både vinter og sommer dekkene mine er runflat. Fy faen for noe dritt... Kjører på 225/40 og 255/35 18" med runflat fra bridgestone, og den oppfører seg som en rampete drittunge... Ikke bare det, men jeg merket ikke at det ene dekket ikke hadde luft før jeg sjekket lufttrykket på shell 1 km senere! Den ble seff bedre, men sporer en del på de drittveiene rundt Stavanger... Fryktelig bråk og... Mao, styr unna hvis du kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...