Gå til innhold

Hella lykter til e39, Hvilke kan jeg bruke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en 98mod e39 med xenon orginalt.

Skal kjøpe faceliftlykter foran, og vil ha hella.

Det jeg lurer på er hvilke lykter folket har kjøpt?

Lurer på å kjøpe www7960 på koed (for halogen), og kjøpe xenon kitt å bruke på den istede for å bruke dobbelt så mye penger for å få orginalt bmw xenon.

Noen som har gjort dette å vet om det fungerer?

Det kommer vel an på om det er elektronisk høydejustering i lyktene.

Har vert i kontakt med Koed, og de sier det er forskjell på settene, men vet ikke hva, og om jeg kan bruke de.

Håper på svar :)

Skrevet

Du kan godt bruke halogen lyktene, men da får du ikke automatisk høydejustering, noe som er meget uheldig for alle andre rundt deg, og for deg selv i enkelte tilfeller.

Skrevet

JEg er faktisk litt usikker nå, men vil anta at de ikke er likens, da da kan jo ikke prisforskjellen forsvares....

Men det var noen som nevnte en gang noe om at halogen lyktene har motor for justering, og kontakten ligger klar på lykten, men som sagt da er det rart at prisforskjellen er så stor....

Skrevet

Skulle jo tro at så lenge lyktene inneholder motorer for manuell høydejustering og bilen har nivåsensor osv. så ville den justere lyktene automatisk. Tviler på noe av styringselektronikken sitter i lyktene?

Skrevet

Neida, det var ikke det jeg mente.

Det jeg mente var at lyktene trenger en kontakt for å koble på kontakten til sensorene, for justering.

Om halogen lyktene har det, så vil jo prisforskjellen på nesten 1000,- være uhørt!

Men om det er slik at kontaktene allerede er der, så er det jo meget nice å kunne kjøpe lykter for 1000,- billigere per stykk.

Skrevet

Skrev innlegget før jeg så ditt så var egentlig ikke svar på det.

De trenger altså ikke bare kontakter for strøm til reguleringsmotorene? Det er ihvertfall standard på E39 med halogen.

Den høyere prisen er vel for selve Xenon-biten?

Skrevet

Okei, ang at du ikke så mitt innlegg :)

Men om det stemmer det du sier, så er det jo ingen grunn til å kjøpe xenon lykter om du allerede har det fra før av.

Fordi man trenger jo bare da tennere, og de følger ikke med, såvidt jeg vet.

Det eneste som følger med på xenon lyktene er vel det her monteringskittet?

Ingen ting annet er forkskjellig på halogen lyktene og xenon lyktene...?

Begge er jo linselykter og har høydejustering....

Skrevet
Okei, ang at du ikke så mitt innlegg :)

Men om det stemmer det du sier, så er det jo ingen grunn til å kjøpe xenon lykter om du allerede har det fra før av.

Fordi man trenger jo bare da tennere, og de følger ikke med, såvidt jeg vet.

Det eneste som følger med på xenon lyktene er vel det her monteringskittet?

Ingen ting annet er forkskjellig på halogen lyktene og xenon lyktene...?

Begge er jo linselykter og har høydejustering....

Slik jeg vil anta det ihvertfall, men ikke se på dette som en ekspertuttalelse!

Skrevet

Har kjøpt originale Hella facelift lykter. Bruker standard pærer uten exenon. Mine Glass begynte å få små sprekker etter kun få måneder. Dette skyldes ikke steinsprut, men det dannes kun hvor lysbuen bryter glasset. Pærene er de som ble levert med originalt. Bare en liten smakebit på hva du muligens kan få problemer med...

Skrevet
Jeg har hella faceliftlykter foran, disse har aut nivåregulering men mangler xenon :)

Så det betyr jo da faktisk at man kan kjøpe facelift lykter beregnet for halogen og putte på ballaster og pærer og har da et xenon kit, for rundt regnet 1500,- billigere for 2 lykter.

(Dette gjelder da såklart for de som ikke har xenon fra før av, har du xenon fra før av, men ikke facelift, så kjøper du facelift lamper beregnet for halogen og bare flytter over fester for ballaster og ballaster??)

Er det slik å forstå?

I mitt spesifikke tilfelle så vil jeg ha nye facelift lamper, da mine har dårlige glass og de her justering elementene er knekt på begge sider.

Da kjøper jeg halogen facelift lamper, flytter over alt som jeg trenger fra mine gamle lamper, som er facelift xenon, og så virker alt slik det skal.

(slik jeg har forstått det)

Skrevet

Er slik jeg tenker det vertfall.

Det jeg tenkte da er å kjøpe facelift for "halogen", og kjøpe ebay kitt for xenon (balastene fra prefacelift passer ikke på faceliftlampene).

Det jeg egentlig lurer på er om det er forskjell på selve lykta, (linsen, glasset, høydejustering).

Jeg vil tippe forskjellen i pris på de forskjellige settene er pga hva som er med og ikke.

Men dette kunne ikke koed svare meg på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...