conan Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2009 Lå i fartsgrensa jeg så. Er 60 sone der og det lå jeg i. Men hva bestemmer hva jeg skal få hvis den blir kondemert? Den er mye påkostet og er i meget bra stand. Så jeg vil ikke at den skal kastes. Har jeg som totalt uforskyldt i dette ingen rettigheter i så tilfelle? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 25, 2009 Share Skrevet Februar 25, 2009 Prøvde ikke på noen måte å antyde at du kjørte for fort siden jeg ikke fikk inntrykk av det, var bare relevant for innlegget jeg svarte på. Man har dessverre ganske begrensede rettigheter selv om man er 100% uskyldig. Hvis du vil kan du vel få utbetalt det de mener bilen var verdt, og kjøpe den tilbake for det de mener den er verdt nå. Jo mer du har av kvitteringer o.l. som kan bevise utlegg du har hatt på bilen, jo mer er det vel mulig å få igjen. Kan du få arbeidsgiver til å gå god for at du trenger bilen i jobben din kan du ihvertfall få deg en leiebil mens ting går sin gang! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2009 Jeg har kjøpskontrakta fra forrige eier på hva jeg ga for bilen, ble kjøpt for 3-4 mnd sia. Den kan jeg vel i såfall slenge i bordet på hva den er verdt for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Februar 25, 2009 Share Skrevet Februar 25, 2009 Enig i det morteym sier. Hadde jeg bare kjørt på der jeg har forkjørsrett, så hadde det smelt ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 25, 2009 Share Skrevet Februar 25, 2009 Enig i det morteym sier. Hadde jeg bare kjørt på der jeg har forkjørsrett, så hadde det smelt ofte. Minst en gang i uken for min del! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2009 Er jo ikke snakk om at jeg bare kjørte pga forskjørsretten. Jeg prøvde stoppe men klarte det ikke. Hu har driti seg ut og dette er nok en ganske grei sak sånn forsikringsmessig skulle jeg tro. Spørs bare hvor lang tid hu gamla bruker på og sende skademeldinga til sitt selvskap. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Februar 25, 2009 Share Skrevet Februar 25, 2009 Er jo ikke snakk om at jeg bare kjørte pga forskjørsretten. Skjønte det, conan. Var bare en generell betraktning siden emnet var oppe til diskusjon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe36lund Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 drit kjipt az, når jeg kom ditt og så skaden etter att conan ringte meg, tenkte jeg att det var enkel match og fikse, men nei da. lukket opp panser, og der kom problema:s kjipt kompis, men thats life.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2009 Da har motpartens selvskap tatt på seg all skyld og bilen blir levert til takst og oppretting til mandag hvis de mener det blir for dyrt og rette den, kan jeg da nekte og ta imot spenn og heller forlange at de skaffer meg en tilsvarende bil? Da sliter de litt vett. fant en nesten lik (bortsett fra m3 styling- farge og ikke like oppgradert, samt automat) til nesten 60k. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet Mars 1, 2009 Share Skrevet Mars 1, 2009 Værste var at hun ikke så i det hele tatt, satt og så henne i hue for og se om hun så jeg kom og ikke klarte stoppe. hun oppdaget meg idet det smalt. Er redd for at den skal kondemneres jeg oxo, pga skadene. Men kjemper imot, for bilen er faktisk i bra stand og påkostet endel. styling og nye deler. Hva hvis det blir fargeforskjell etter lakk, er ikke intr i og ha et fargekart jeg. Denne er lakka i en spes honda rødfarge og har gått som demobil for sony før. Kan jeg kreve hellakk på bilen hvis det blir mindre pent? I dette tilfelle vil jeg tro at du kan kreve hellakkering.. Ellers blir det et tydelig skille.. får garantert ikke dekket hellakkering. er en fin farge på denne bilen ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2009 Pokker at ikke lyktesenk og bakfanger sitter på bilen lengre Er det du som har lakka den? Har ikke fargekoden vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet Mars 1, 2009 Share Skrevet Mars 1, 2009 Pokker at ikke lyktesenk og bakfanger sitter på bilen lengre Er det du som har lakka den? Har ikke fargekoden vel? er jeg som lakka den ja. er jo lenge siden det da, så er usikker på hva koden er, men jeg mener å huske at den er Honda R507P eller R504P. sjekk de. hvis dere sliter med å finne fargen skal jeg nok greie å spore opp hva som ble brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2009 Da er bilen levert til takstering, og jeg er døds nervøs. Faan, tenk om jeg får beskjed om at den blir kondemnert.... Da taper jeg betydelige summer på denne bilen. Kan jeg evnt saksøke-kreve resten av hu fitta som kjørte på meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Mars 2, 2009 Share Skrevet Mars 2, 2009 hadde lignende skader bare litt mildere på skjermen, men skaden ble tasktert til ca 49000 kr så får håpe bilen er verdt så mye for forsikringsselskapet:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mars 2, 2009 Share Skrevet Mars 2, 2009 Da er bilen levert til takstering, og jeg er døds nervøs. Faan, tenk om jeg får beskjed om at den blir kondemnert.... Da taper jeg betydelige summer på denne bilen. Kan jeg evnt saksøke-kreve resten av hu fitta som kjørte på meg? Venter spent på takstering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå