conan Skrevet Februar 25, 2009 Share Skrevet Februar 25, 2009 Var på vei til legen i dag. Kjørte på en forskjørsvei, lå i 60 som er fartsgrensa der. Plutselig kommer det ei gammal kjerring i en crysler voyager fra en sidevei. Hu bare kjører rett ut i veien, gidder ikke sjekke om det er klart engang. Dette ble resultatet etter denne uvørne kjøringa til hu gamle dama. Her er bilen før smellen Og sånn ble den Av skader ble det egentlig mye. Panser-forskjerm.innerskjerm samt plasten inni. Frontplata og grillen. Ene lykta samt blink. Forhjulet ble flyttet litt bakover og felgen fikk en grei bulk. e46 fronten ble knas og radiatoren lekker litt. Støtplata bak fangeren er bøyd samt ene feste til denne. Og nokia telefonen klikka helt etter dette, så denne ble oxo ødelagt. men den får jeg sikkert ikke dekka da dette ble oppdaget etter at skademld var utfylt og sendt. På grunn av at jeg hadde mini kasko må jeg vente på at hennes selvskap skal ta på seg skylden etter at hun har sendt skademld si til dem. Så dette kommer sikkert til og ta votter og vintre til. Da hennes selvskap skal bestemme hvem som skal takstere skadene på min bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Februar 25, 2009 Share Skrevet Februar 25, 2009 den er lei men du får den på veien igjen vell? men blir sikkert i grenseland til å bli kondemnert.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet Februar 25, 2009 Share Skrevet Februar 25, 2009 Veldig synd conan.. Har selv vært utfor en nestenulykke med en som ikke så seg for i et kryss.. Skjønner ikke hvor vanskelig det kan være å vri hue noen grader til siden når man kommer til et kryss.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2009 Værste var at hun ikke så i det hele tatt, satt og så henne i hue for og se om hun så jeg kom og ikke klarte stoppe. hun oppdaget meg idet det smalt. Er redd for at den skal kondemneres jeg oxo, pga skadene. Men kjemper imot, for bilen er faktisk i bra stand og påkostet endel. styling og nye deler. Hva hvis det blir fargeforskjell etter lakk, er ikke intr i og ha et fargekart jeg. Denne er lakka i en spes honda rødfarge og har gått som demobil for sony før. Kan jeg kreve hellakk på bilen hvis det blir mindre pent? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet Februar 25, 2009 Share Skrevet Februar 25, 2009 Værste var at hun ikke så i det hele tatt, satt og så henne i hue for og se om hun så jeg kom og ikke klarte stoppe. hun oppdaget meg idet det smalt. Er redd for at den skal kondemneres jeg oxo, pga skadene. Men kjemper imot, for bilen er faktisk i bra stand og påkostet endel. styling og nye deler. Hva hvis det blir fargeforskjell etter lakk, er ikke intr i og ha et fargekart jeg. Denne er lakka i en spes honda rødfarge og har gått som demobil for sony før. Kan jeg kreve hellakk på bilen hvis det blir mindre pent? I dette tilfelle vil jeg tro at du kan kreve hellakkering.. Ellers blir det et tydelig skille.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen! Skrevet Februar 25, 2009 Share Skrevet Februar 25, 2009 Au!! Dette så ikke bra ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2009 Uff, jeg er bare så redd dette kommer til ta lang tid. Har ikke akkurat så mye positivt erfaring med forsikringsselvskap. Selv om dette burde være en relativt open and close case mhht skyldspørsmålet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Februar 25, 2009 Share Skrevet Februar 25, 2009 Kan du ikke sette bilen på ett verksted, og få de til å ta kontakt med takstmann/forsikkringselskap. Sørg for å purre opp hver dag. Gikk rimelig fort i vårt tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nmb Skrevet Februar 25, 2009 Share Skrevet Februar 25, 2009 Kjipern Ble også påkjørt av ei KJERRING idag, kom skliende i meg(hun skulle ut av parkeringsplass, jeg inn). Fikk gassa på så smalt i bakdøra og bare den. Hun mente at jeg hadde stor fart inn, noe jeg ikke hadde. Hun hadde ekstremt stor fart og brøt vikeplikten.. låste hjulene og peiste inn i meg. Men hvordan fungerer det? Hvis verksted til forsikringsselskapet takserer skade for 10000 kr, er det mulighet å få utbetalt disse og fikse skade selv?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Februar 25, 2009 Share Skrevet Februar 25, 2009 Triste greier.. Men se det positive i det. Du får jo fikset bilen din og da kan du få e36 m3 fanger og 97 grill Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Februar 25, 2009 Share Skrevet Februar 25, 2009 Velkommen i min klubb. Nesten lik skade, bare på motsatt side av bilen. Fikk et overslag på ca 60-70 000kr i takst, Så bilen din blir nok kondemnert slik som min trolig blir. Jeg sitter også å venter på at forsikringsselskapet til motparten skal ta på seg skyld og bestemme takst osv osv. Har gått 4 virkedager nå og tror det kommer til å gå mange flere før jeg hører noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Februar 25, 2009 Share Skrevet Februar 25, 2009 Ting du oppdager i ettertid som mobtlf melder du bare i fra om. Får dekket den også vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Februar 25, 2009 Share Skrevet Februar 25, 2009 Jeg leste ikke hele historien din, men man har også ansvar for at andre ikke kjører på en, selvom man har forkjørsrett. Ved et par anledninger i bilkarieren har jeg selv klart å bryte forkjørsretten og risikert å drite meg ut, men veldig mange ganger har andre sust rett forbi der jeg kunne ha kjørt ut... Hvis man bare durer ut, så blir man påkjørt før eller siden. Ikke ment som kritikk til deg, men noe folk må begynne å tenke på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2009 Joa, men jeg kommer kjørende på en rett strekning med 60 kmt. Jeg ser at hun kommer på sideveien, og bremser såvidt. Opplever dermed at hu ikke har planer om og overholde vikeplikten da hun ikke ser om det er klart. Jeg klemmer bremsa i bunn og treffer hun på siden bak. Klarte og svinge litt til siden så jeg ikke tok mitt på bilen hennes. jeg hadde ingen sjangser og stoppe i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 25, 2009 Share Skrevet Februar 25, 2009 Jeg leste ikke hele historien din, men man har også ansvar for at andre ikke kjører på en, selvom man har forkjørsrett. Ved et par anledninger i bilkarieren har jeg selv klart å bryte forkjørsretten og risikert å drite meg ut, men veldig mange ganger har andre sust rett forbi der jeg kunne ha kjørt ut... Hvis man bare durer ut, så blir man påkjørt før eller siden. Ikke ment som kritikk til deg, men noe folk må begynne å tenke på. I slike situasjoner synes jeg det er viktigere å følge med på hva andre gjør for å sikre egen og andres helse, ikke fordi det loven sier at man selv også har ansvar for å unngå ulykker selv om motparten gjør feil. Skal godt gjøres å få skylden i tilfeller som dette. Til og med hvis man har holdt stor fart, da får man gjerne straff for farten men ikke skylden for ulykken. Følger ihvertfall uansett alltid med på hva andre foretar seg uansett hvem som har forkjørsrett siden minst halvparten av norske bilister virker som de kjører rundt i sin egen lille verden, og har nødbremset mange ganger for å unngå ulykker med folk som bare kjører rett ut i veien! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå