miils Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 kjørte idag så motor var varm, så lot jeg bilen stå i 1 time på tomgang, når jeg kom ut så var nåla nesten på rødt. byttet termostat og termostat huset i forje uka, men vet d er brukt tetningsmasse før d ble byttet. luftet systemet ved bytte av termostat. jorde d samme idag å da var bilen fin igjen.. noen såm vet ka som er årsaken til at den gikk varm?
Bauge Racing Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 må no være litt luft i systeme ditt da sia den gjekk varm igjen ..
S.Arnesen Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 kjørte idag så motor var varm, så lot jeg bilen stå i 1 time på tomgang, når jeg kom ut så var nåla nesten på rødt. Du er modig. Hadde aldri tørt å la bilen stå så lenge på tomgang om den hadde vært ustabil på tempraturen....
miils Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Skrevet Mars 1, 2009 den har ikkje vært usatbil før d skjedde idag
Haug530D Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 kjørte idag så motor var varm, så lot jeg bilen stå i 1 time på tomgang, når jeg kom ut så var nåla nesten på rødt. Du er modig. Hadde aldri tørt å la bilen stå så lenge på tomgang om den hadde vært ustabil på tempraturen.... Hadde aldri latt motor stått så lenge på tomgang uansett, er ikke bra for motoren å stå å gå på tomgang.
miils Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Skrevet Mars 1, 2009 okey, da va d kansje bare sia den sto å gikk så lenge da
Haug530D Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 okey, da va d kansje bare sia den sto å gikk så lenge da Nei, var ikke akkurat det jeg mente, motorer liker ikke mye tomgangskjøring pga avleiringer og diverse annet dritt, dersom alt fungere kan bilen stå på tomgang i flere dager, skal alikevel ikke gå varm, sto en gang med en BV-202 (Beltevogn) på tomgang i 7 timer i skauen, var ute på øvelse da ene beltet rev seg og vi måtte vente på vedlikeholds teamet, i disse står det en Volvo B20 motor og tempen holdt seg helt fint.
nimitz Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Den skal ikke gå opp på temp selv om den går på tomgang. Men når det er sagt så slår slike ting ut spesielt på tomgang siden motoren går på lavt turtall og luftlommer vil øke tempraturen raskt. Det var nok det de andre mente med at det er risikabelt og la den stå så lenge uten oppsyn.
miils Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Skrevet Mars 1, 2009 okey, sjønner. men d virker såm om alt er helt bra nu
Joe Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 i gamle biler så var det slik at motoren ble varm uansett når man lot den stå på lenge på tomgang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå