turbo4x4 Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Dette blir vel som og banne i kirka, men må prøve det også Har nå hatt 16-17 BMW`er og er STOR fornøyd, men nå er det igjen tid for og bytte bil, og da i prisklasse 50-70 tusen. Har veldig lyst til og prøve audi quattro, noen som har noe erfaring med dette? Tenker da mest på A6 eller S4. Har også vært innomm jeep å opel frontera, vil ha bil med litt størrelse pga hengervekt, kjører mye med henger og vill da også sevfølgelig ha litt motorkrefter.. noen som har forslag og erfaringer med biler jeg kan vurdere?? Forhjulstrekk er uaktuelt!! (nåværende bil er e34 520 24v)
Joan E36 Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Hei! Pappa har en 99 mod Audi A6 2.4 quattro. Dette er en helt RÅ vinterbil når det gjelder fremkommelighet! Motoren er super i bilen, men den er meget glad i bensin. Får den ikke under 1.3-1.4 liter på mila på blandet kjøring med mest langkjøring. Motoren er kjent for å være sterk og gå bra, men den har sin negative side som nevnt over at den er glad i bensin. Men om du skal trekke ting osv og du ikke er interessert i diesel, så ville jeg absolutt anbefale denne. Men jeg for min del mener jo at BMW er best Men om du vil prøve noe nytt vil jeg absolutt anbefale en A6 med 2.4 liters V6 på 165 og 170 hk(kommer ann på hvilken modell du velger). Driver ¨å snakker med han angående bilbytte nå, og da blir det forhåpentligvis en BMW 530da 2007 mod.
turbo4x4 Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Skrevet Mars 2, 2009 hehe! kan nevne att kassabil er uaktuelt, må kunne kjøre lengre turer med høy kjørekomfort! (skal selvfølgelig tilbake til bmw iløpet av året!!)
316 Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Audi quattro sedan er hvertfall å banne i kirka... S4/A6 som du har løst på skal være avant etter min mening.
turbo4x4 Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Skrevet Mars 2, 2009 snakker avant nå ja.. ligger flere s4 tilsalgs under 70 lapper!
Joan E36 Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 S4 kan du ofte få problemer med om de har gått langt og de er "ungdomskjørt". De begynner da å bruke vanvittige mengder med olje, så ryker toppen og seinere turbo(om det var 2.2 Turbo motoren du tenkte på)? Om du skal ha denne så pass på at den ikke er ungdomskjørt, ikke ha gått så altfor langt(300-400.000 km). Men du får jo mye bil for pengene, men om jeg hadde vært deg og trengte en bil med god komfort til 50-70 lapper, så ville jeg kjøpt en BMW E39
Lars89 Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Alle bilene du nevner er økonomiske selvmord hvis du kjøper et dårlig eksemplar Subaru har jo Forester, Legacy, Outback som er gode alternativ. Nå vet jeg ikke hva som blir for mye "traktor" for deg, men kunne kanskje sett på Gelendewagen, 4-runner, Patrol og Pajero?
Hawkon88 Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 ! Men om du vil prøve noe nytt vil jeg absolutt anbefale en A6 med 2.4 liters V6 på 165 og 170 hk(kommer ann på hvilken modell du velger). Jeg har testet en slik. Da med automat, noen dauere bil (med tanke på hva tallene som angår motor skal tilsi) har jeg aldri vært borti. Mulig det var en dårlig bil, men prøvekjør hvertfall før du bestemmer deg endelig..
hylle Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 vw transporter t3 er alltid en vinner., helst syncro!!
Ellingsen B. Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Har selv en 97 A6 2.6q avant til bruksbil nå og angrer ikke et sekund på at valget falt på denne. Helt utrolig mye bil for pengene. Thight, bensingjerrig og ikke mins helt rå på vinterføre. Hvis du har mulighet hadde jeg strekt meg bittelitt til å heller valgt en S6 2.2t. Er ganske så mange oppdateringer fra S4'n og er en del bedre. Dette er nok en av de mest solide motorer/biler som er å oppdrive. At km er høy på disse bilene skyldes jo at bilene går laangt og at de faktisk er nesten umulig å tukle med KM-stand. Sammenlign f.eks E34 M5 hvor nesten alle har gått 130-170tkm uansett alder. S4/S6 er kmstand på over 300' ofte å se. Disponerte selv en 96 S6 2.2 for 7-8år siden og dette var bare en helt utrolig deilig allround bil med masse krefter og ypperlig komfort! Husk å velg manuell da automatkassene ikke er de aller beste
PIIIPower Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Finn noe annet en eldre audi.. a6 i B4 er dømt til å bli dyrt.. hvis det ikke var det for forrige eier. Forstilling og aut kasse på alle modeller. Dersom du velger diesel hold deg unna 2,5tdi frem til 04/02 da dette er skikkelig dritt.. (jada kamras, turbo-dauing mm) b4 med senk og automat slår nedi for en femmer. kosta meg en bunnpanne til girkassa ja... Jeg skal i allefall ikke ha audi igjen selv om bilene er gode når de går..
turbo4x4 Skrevet Mars 3, 2009 Forfatter Skrevet Mars 3, 2009 Her var det mye delte meninger, takker til alle som har svart på innlegget mitt. Når det gjelder S4, så har jeg faktisk vurdert 4,2 V8, dette pga LAV forsikring. Om dette skyldes att det er skjeldne biler, vet jeg ikke. Har funnet en 93 S4, med 4,2 og manuell til 60k, 220k på telleren.. Denne kom på 3500 med delkasko og 12ooo km. Har også vurdert e39, som nevnt tidligere. Har selv hatt e39 tds, og synes dette er bra biler.. Men kansje litt lite effekt hvis jeg ikke skal bruke mer en 70k..
Wendel Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Jeg har selv hatt en 99 Audi S4 2.7BiTurbo. Dette er vel den beste bilen jeg noen gang har hatt. Helt rå på vinterføre og skikkelig deilig å kjøre om sommern Kan absolutt anbefales.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå