Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tack för alla kommentarer!

Jag vill påpeka att svetsandet har överlåtits till mer kunnigt folk men idén och tanken är det jag som står för :wink:

Kul att se att 02:an har synts på bild här innan.

02:an har för övrigt hela bakvagnen från Motornords projekt02:a. Stora E30-diffen med 40% diffverkan, dione sviktstålaxlar och Z3 M coupé medbringare.

Motorn är byggd av en galning i Norrland och skall klara 550-600 hk. Jag kommer dock att sikta lågt i början då gtbb28RS-turbon inte klarar mer än ca 320-330 hk org.

Bilen kommer att gå på bana och inte strippen. Mycket glasfiber. Dörrar, huv skärmar och baklucka. Väger ca 850kg.

:)

Skrevet

Fantastiske biler du har her altså! B7 er virkelig noe for seg selv. Men sett tilbake de orange blinklysene på den. Hvite blinklys ser ikke bra ut på e28. Alle biler trenger ikke hvite blinklys, hvertfall ikke gamle klassikere som e28 og e24. Ellers er det faen meg perfekt.

Skrevet

Strøken bil! Begynner å like de eldre modellene bedre og bedre.. Legg gjerne ut flere bilder om du har :)

Skrevet

off.. Alpina B7 turbo! drømmebilen min du har skaffet deg der! siden alpinan er så dyr for en ungdom som meg så får jeg nøye meg med alpina look og 745 motor:)

sleng ut noen flere bilder da!

• 5 months later...
Skrevet

Ursäkta att jag inte har uppdaterat tråden!

Alpinan kommer att säljas till förmån för ett helt annat projekt. 02:an behålls dock. Alpinan säljs endast om angivet pris eller högre uppnås. Finns kvitto i mängder!

Bilen är i ett mycket fint skick. Jag har endast utfört rullande renovering och bytt slitdelar allt eftersom. Ring och fråga om det är något. Lägger upp lite bilder här också annars finns den under"BMW säljes" http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=124851

njw937hyr3my8g0o3vzu_thumb.jpg

xyalknqve55a3kdcg9l7_thumb.jpg

4hfdaunz74jafv1bagnb_thumb.jpg

tgsbs0idgxrdtnfwcic6_thumb.jpg

sijzey9hkdvd4zzl52j2_thumb.jpg

fyavgel5rn7glxzlrtpj_thumb.jpg

5pvmb3nlkyysdju91a48_thumb.jpg

65ch0ymc3cmuoofnfc6l_thumb.jpg

u8l2aqg29ox5dw9a5n2t_thumb.jpg

Det har hänt en hel del med 02:an.

5zrzj5p6bs7nwhe72zvq_thumb.jpg

fn6my8d1dtxcfmid623h_thumb.jpg

vflgldb7ohaqlojygct5_thumb.jpg

tzexi6gvjjau16vpqq0o_thumb.jpg

Så det var det hela! Jag drog runt M10:an idag och oljetrycket såg fint ut! =). Lite småläckor som skall tätas.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...