Plumbo Skrevet Mars 3, 2009 Share Skrevet Mars 3, 2009 Hei Min 520 e39 er veldig tung på rattet i perioder. Var slik for ca en måned siden, så ble den helt normal men nå det kommet tilbake. Servo olje nivå er ok, men den lekker litt (svetter) ved begge slangene ut fra sevobeholderen. Hører ingen ulyder fra servopumpe. Noen som vet hva dette kan være? er forøvrig en 1996 modell, som er gått ca 190000 Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Mars 3, 2009 Share Skrevet Mars 3, 2009 det er ikke bare fordi det har vært ligg kaldt i perioder da? Min blir hvertfall merkbart tyngre når de er 10 minus og kaldere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Mars 3, 2009 Share Skrevet Mars 3, 2009 hmm. på min er servopumpa slitt-slitt og olje er ferdig svetta. Holder ett himla liv, men er ikke tung på rattet. Har du sjekka om det er/har vært lekasje på tannstaget? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pita Skrevet Mars 3, 2009 Share Skrevet Mars 3, 2009 har også en 99 mod 520 som jeg synes er litt tong på rattet, men har vært slik siden jeg kjøpte den har måtte ha etterfylt noe servo olje, mulig det kommer av at den svetter litt rund beholdern.. vet ikke om dette har noe å si på effekt av servoen men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 3, 2009 Share Skrevet Mars 3, 2009 Min også svetter litt rundt beholderen og slangene, noen som vet hva som gjør dette? har også måttet etterfylle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B m w 5 2 5 i Skrevet Mars 4, 2009 Share Skrevet Mars 4, 2009 Min også svetter litt rundt beholderen og slangene, noen som vet hva som gjør dette? har også måttet etterfylle. Bytt slangeklemmene med noe skikkelig. De levert fra fabrikken er ikke mye å skryte av på disse bilene. Gjorde det med forrige bil, og da var det slutt på svetting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 4, 2009 Share Skrevet Mars 4, 2009 Min også svetter litt rundt beholderen og slangene, noen som vet hva som gjør dette? har også måttet etterfylle. Bytt slangeklemmene med noe skikkelig. De levert fra fabrikken er ikke mye å skryte av på disse bilene. Gjorde det med forrige bil, og da var det slutt på svetting. Ok, takker for tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut O E61 Skrevet Mars 5, 2009 Share Skrevet Mars 5, 2009 Har du problemer med periodevis utkopling av radio, klokke og vindusviskere også? I så fall er det tenningslåsen elsystem som må byttes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr E30 Skrevet Mars 5, 2009 Share Skrevet Mars 5, 2009 kan jo være dårlig kontakt til servo pumpe..kan også begynne å bli dårlig? kanskje prøve å tappe all oljen å fylle på helt ny å fresh olje?bytte slanger å slange klemmer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buzz Skrevet Mars 5, 2009 Share Skrevet Mars 5, 2009 Synes min også er litt tung på rattet. Kjørt en Audi A6 96mod og den kunne jeg styre med en finger liksom. Samme med en Mercedes C-klasse jeg kjørte og.. Er Bimmerne så tunge på rattet? spesielt E39? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet Mars 5, 2009 Share Skrevet Mars 5, 2009 Kan være servopumpa di som holder på å ta kvelden. Hvis du står stille og merker at den er tung på rattet , gi den litt turtall til ca 2000 rpm og hvis du da kjenner at den er merkbart lettere så er det nok pumpa di som begynner med å gi beskjed om at den ønsker å bli byttet. Kan også være tannstanga selvf. men jeg ville vel forsøkt å bytte pumpe først siden tannstanga kan koste deg 5 ganger så mye..pluss at pumpa er lett å skifte selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Mars 27, 2009 Share Skrevet Mars 27, 2009 Har også tung servo på min e39. Kan og hende med jevne mellomrom at de 3-4 første sek ved oppstart at servoen "mangler". Men det kan altså være pumpe som kan være årsaken til tung servo på disse bilene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Mars 27, 2009 Share Skrevet Mars 27, 2009 pingler! Man trenger vel ikke servo;) hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 27, 2009 Share Skrevet Mars 27, 2009 pingler! Man trenger vel ikke servo;) hehe Nei, ikke viss man kjører Amerikaner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Mars 27, 2009 Share Skrevet Mars 27, 2009 trenger det ikke i bmw heller ;P Men digg, det er det:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå