Gå til innhold

Kjøpe støtdempere på eBay..

semmern
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har gjort dette? Jeg har kjøpt mye rart på eBay opp gjennom årene, men det største jeg har kjøpt til en bil er senterringer så E39-felgene mine passet på E34'en min..hehe. Det er jo latterlig billig med deler fra USA! Se her!

..og her!

Skandaløst billig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har gjort dette? Jeg har kjøpt mye rart på eBay opp gjennom årene, men det største jeg har kjøpt til en bil er senterringer så E39-felgene mine passet på E34'en min..hehe. Det er jo latterlig billig med deler fra USA! Se her!

..og her!

Skandaløst billig!

Kjøpte Bilstein demperne mine fra den siste linken, funket bra det, selger satte verdi på pakken til 60$ :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Bilstein demperne mine fra den siste linken, funket bra det, selger satte verdi på pakken til 60$ :D

Rått, det var egentlig mitt neste spørsmål.. så selgeren setter verdien på pakken lavt og merker av som gave på tolldeklarasjonen så man forhåpentligvis slipper unna det supergriske tollvesenet her?

Mye betalte du for shipping da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rått, det var egentlig mitt neste spørsmål.. så selgeren setter verdien på pakken lavt og merker av som gave på tolldeklarasjonen så man forhåpentligvis slipper unna det supergriske tollvesenet her?

Mye betalte du for shipping da?

125$ i shipping, 615$ totalt, ca 4305,- med en Dollarkurs på ca 7 , til sammenlikning skulle Pedersens Racing og Kollevold ha ca 9000,-

Da ble de sendt med UPS, må jeg betale Mva så blir det vel rundt en 2-300,- men alikevel billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..var akkurat hos GS, og de skulle ha 10500 for Bilstein-dempere og fjærer rundt hele. Kan nok spare noen kroner på dette ja! :)

Ja jeg så at de hadde de, den prisen du oppgir har jeg gitt totalt for Eibach senkefjærer, Bilstein demperne + alle gummier, skruer å lager for å sette sammen 4 komplette dempere.

Blir litt lettere å montere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde og finne noe til min e36 316 men ikke noe til 316. passer det hvis jeg kjøper til 318is?

Dette er vel for at 316 ikke finnes som motor alternativ i statene, prøv Ebay.de isteden.

Om du kan bruke til 318 vet jeg ikke, men bør vel kunne gå an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble de sendt med UPS, må jeg betale Mva så blir det vel rundt en 2-300,- men alikevel billig.

Momsen blir ca 1000kr, også skal sikkert frakt selskapet ha noen gebyrer her og der for at de er så snille g toller inn pakka di...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momsen blir ca 1000kr, også skal sikkert frakt selskapet ha noen gebyrer her og der for at de er så snille g toller inn pakka di...

1000,- i moms på 60$? hva er det du har røykt i dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tollvesenet har blitt litt mer "nazi" angående å kreve faktura for kjøp fra utland i det siste. Skal ikke se bort ifra at de ikke helt tror på at en slik forsending ikke er verdt mer enn 60 usd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du også kanskje klarer å lese, så står det at pakka kommer på rett over 4000kr. Tollvesnet åpner minst 90% av disse pakkene som kommer over grensa, spesielt store pakker med tullette verdi takst. De er ikke dumme, de skjønner at slike dempere koster mer enn 60 dollar, og da setter de igang papirmølla....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at hvis du kjøper fra et firma som har butikk på ebay i tillegg til sin egen, så er det veldig usannsynlig at de setter verdien på pakken lavere enn det du betalte.

Jeg har betalt 25% moms på alt jeg har kjøpt fra utlandet som måtte sendes med posten. Syntes at det er verdt å betale moms og slippe alt det maset med tollvesenet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du også kanskje klarer å lese, så står det at pakka kommer på rett over 4000kr. Tollvesnet åpner minst 90% av disse pakkene som kommer over grensa, spesielt store pakker med tullette verdi takst. De er ikke dumme, de skjønner at slike dempere koster mer enn 60 dollar, og da setter de igang papirmølla....

Joda, har fått en del pakker hvor jeg har måttet sende fortollingspapirer, men at de stopper alle pakker det har de ikke tid til, dessuten er pakken sendt med UPS og tror de fortoller selv.

Men vi får se, får vel ett brev fra UPS om en liten stund.

Når det gjelder Toll og moms så er jeg ganske klar på alt som gjelder av lover å regler etc, har handlet fra Ebay og utlandet i flere år.

Noen pakker har jeg klart å få gjennom uten å betale moms mens andre ikke.

Handler du fra utlandet kan du spørre om å få Tax refund også, altså at du ikke betaler den utenlandske momsen, bare den Norske, er ikke så mange som er klar over dette, men her er det altså penger å spare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har betalt 25% moms på alt jeg har kjøpt fra utlandet som måtte sendes med posten. Syntes at det er verdt å betale moms og slippe alt det maset med tollvesenet...

Er kjekt det med tanke på at så fort pakken kommer inn i norge så er den ditt ansvar som mottaker. En kar på bilforumet.net fikk problemer når han hadde bestilt ett brembo bremse kit (mener jeg å huske det var), og på pakka sto det 100$ som verdi. Tollerene fant jo fort ut at det var tull, og mottaker fikk en god bot. Det gikk visst under dokumentforfalskning....

Joda, har fått en del pakker hvor jeg har måttet sende fortollingspapirer, men at de stopper alle pakker det har de ikke tid til, dessuten er pakken sendt med UPS og tror de fortoller selv

Ingen frakt firmaer kan fortolle selv, alt som kommer til norge må igjennom tollvesnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...