Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt ærlig:

Denne fargen synes jeg er meget spesiell. Kledelig, og gjør at den ser litt "dyr og moderne" ut. Passer best på en litt diskré bil, uten for mye styling/diggedarier. Og med en M52 oppi der - snadder. Det er en flott motor, og gjør til at motorrommet ser rent, pent og moderne ut.

Me like!

Skrevet

Jøss, takk for flotte tilbakemeldinger :D Jeg er også fornøyd med fargen, felgene og nå utseende i motorrommet :) Fargen er spesiell, bilder gjør den overhodet ikke "rettferdighet", den må sees i virkeligheten. Men nå er det blitt endel overflaterust og skavanker rundt om, det er faktisk 3 1/2 år siden jeg lakkerte den nå, og den var jo veldig rusten i utgangspunktet. Det kombinert med at den blir kjørt hver eneste dag har dessverre satt sine preg i lakken. Så det spørs nok ikke om den blir satt bort for ny runde oppussing og hellakkering i vinter. Hvorvidt jeg lakkerer den i samme farge vet jeg ikke. Jeg liker fargen veldig godt, men er igrunn klar for litt forandring :)

Angående motor så er ikke den biten helt ferdig enda, jeg har fått tilbake ledningsnettet til motoren fra en som hjulpet meg med det idag, så blir det å sette på det en av de nærmeste dagene og se om det blir noe liv i den :) Så jeg vet ikke helt enda hvordan den går ifht. 2.7'en som stod i, men jeg håper og tror på mer moment fra bunnen (den fins jo ikke i m20'en), en roligere motor som ikke tikker like mye, og ett lavere bensinforbruk. Forhåpentligvis :P

Det var egentlig planen å hente en e36 m3 fra england til vinteren, og bygge om og få godkjent s50 hvis pengene strakk til. Men siden jeg plutselig fikk skjørtebank i m20'en så ville jeg heller bytte motor, jeg gadd ikke reparere på den "gamle høvlebenken" og sette den inn igjen. Fant denne motoren til en grei pris, så da ble det den isteden, siden jeg ikke hadde råd til en s50. MEN, det ble jo veeeeldig mye mer modifisering av diverse ting og tilpassing enn jeg hadde regnet med, så jeg har dessverre vært uten bil i 5 uker ellernoe sånt nå. Så jeg håper virkelig på å få gjort den ferdig i løpet av uka som kommer!

Så det blir nok ikke noe s50 her med det første, er litt sugen på kompressor på denne etterhvert, vi får se :)

Skrevet

Fine planer, jeg ville vel beholdt fargen, men hvis ikke ville jeg foreslått LeMansblå, eller Mauritius, kanskje?! ;) Motor med kompressor er deilig! :D

Skrevet

Jeg får se hva jeg finner på, personlig så syns jeg lemans blå er en nydelig farge, men IKKE på e30... Menerå sette bort for vinteren for å skru og pusse opp, her blir ingenting arbeid satt vekk til andre, på denne bilen har jeg gjort ALT selv (bortsett fra det ledningsnettet til motoren nå som jeg fikk igjen igår, siden jeg ikke forsto koblingsskjemaene til denne motoren) :) Jeg gikk lærling som biloppretter ja, jobber ikke med det lenger ;)

Skrevet

Da har jeg fått på motorledningsnettet, men fikk dessverre ikke noe liv i motoren. Bensinpumpa og dysene får ikke strøm, så jeg tror det er noe krøll med ews'en. Skal få han som har lodda nettet til å kikke på det en av de nærmeste dagene...

• 1 month later...
  • 1 month later...
Skrevet

Ikke mulig å få litt info om hvordan du har gjort det der da? Skal til med m54 prosjekt selv og den er vel ganske lik m52tu motoren..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...