Gå til innhold

Min z4 roadster (nye bilder side 18) SOLGT...


 Share

Anbefalte innlegg

":2po8c6cz]ARG! :evil:

Fikk en skikkelig steinsprut i ruta på e6 i sta... Smalt noe jævlig, og har fått en fin rose i ruta, såpass at den må fikses.

KANSKJE PÅ TIDE DE BØRSTER OG STØVSUGER VEIENE NÅ!?!? :evil:

Svarte altså. Aldri fått stensprut som faktisk har laget merke før... Ekstra kult når ruta er under et år gammel og helt ripefri ellers! :x

Jeg har tre roser i frontruten som alle er limt med et tilfredstillende resultat, men det interessante er at de alle sammen kom på E6 fra biler som akkurat hadde kjørt inn på E6. Stener fra de mindre veiene blir åpenbart slynget av dekkene (spesielt piggfrie vinterdekk) når hastigheten øker. Ergo hold god avstand til biler som akkurat har kjørt inn på en motorvei etc.

Bilen din er forøvrig grisefin... min er på verksted og blir vel stående der i en uke eller to... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre roser i frontruten som alle er limt med et tilfredstillende resultat, men det interessante er at de alle sammen kom på E6 fra biler som akkurat hadde kjørt inn på E6. Stener fra de mindre veiene blir åpenbart slynget av dekkene (spesielt piggfrie vinterdekk) når hastigheten øker. Ergo hold god avstand til biler som akkurat har kjørt inn på en motorvei etc.

Har akkurat samme erfaringer!

To ganger på 3-4 måneder har jeg nå fått et seriøst smell i frontruta av biler jeg har ligget bak ut på E18. Det ene ble rose og måtte repareres. Såvidt synlig nå.

[space], Få det fikset ASAP! Ikke få noe fuktighet/dritt i såret, da blir det ikke fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her var også rett etter utkjøringen fra Lambertseter ut på e6 mot Fredrikstad. Mener X5'en steinen kom fra kjørte ut før meg.

Skal prøve å få det fikset på tirsdag.

Hadde en fin tur inn til Oslo nå, med en liten omvei innom Fredrikstad sentrum, til Sarpsborg, ut på e6 til Råde, tok av der og kjørte gamleveien fra Råde til, og gjennom, Moss, før jeg da kjørte e6 inn til Oslo. Deilig tur, men har skikkelig propper i ørene nå!

Fikk byttet til bmwccn skiltplater i sta også. Hjalp det også :)

Stjeler et bilde fra treffet ved Østfoldhallen:

1qitotfykpto4bobcanu.jpg

Må tenke litt på den senkingen... Ser ikke så værst ut egentlig. hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har steinsprutskaden min blitt fikset på Hurtigruta Carglass.

Bestilte time i går og fikk time i dag. Satt og ventet mens de fikset den, noe som tok ca 30 min.

Resultatet ble bra, men jeg kan fortsatt se at det har vært noe ulumskheter der. Tok selvfølgelig ikke bilde av skaden før den ble fikset, så ingen vits å legge ut resultatet heller egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Litt oppdateringer:

Har endelig fått levert inn bilen til etterkontroll av eu-godkjenningen.

Fikk et tips av Kjetil Sømme om å bruke Arne Guldbrandsen AS, ikke langt unna GS. Fikk jaggu time på dagen, og i tillegg likte de ikke frontruta mi, som NETTOPP er fikset, se forrige innlegg, så jeg får helt ny og blank rute free of charge (kasko).

I tillegg har bilen blitt rikskjendis!

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=572209

Satt og leste den artikkelen i papiravisen på fredag, og tenkte at det så ut som en pen bil, uten å kjenne igjen at det faktisk er MIN :) Kollegaen min sin bil er ikke fult så ren og pen. Noen fordeler har en ved å alltid kjøre ren bil. Vet aldri når en kan komme i avisa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":1fawjajn]Dette her var også rett etter utkjøringen fra Lambertseter ut på e6 mot Fredrikstad. Mener X5'en steinen kom fra kjørte ut før meg.

Skal prøve å få det fikset på tirsdag.

Hadde en fin tur inn til Oslo nå, med en liten omvei innom Fredrikstad sentrum, til Sarpsborg, ut på e6 til Råde, tok av der og kjørte gamleveien fra Råde til, og gjennom, Moss, før jeg da kjørte e6 inn til Oslo. Deilig tur, men har skikkelig propper i ørene nå!

Fikk byttet til bmwccn skiltplater i sta også. Hjalp det også :)

Stjeler et bilde fra treffet ved Østfoldhallen:

1qitotfykpto4bobcanu.jpg

Må tenke litt på den senkingen... Ser ikke så værst ut egentlig. hmmm...

veldig tøff bil i bakgrunnen der syns jeg :P

den artikkelen på vg var litt teit. 7 serie sto ikke der engang. det er for dårlig.

har du fått lakket den autopass brikka di ennå eller? bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig riktig bil, pene farger og stilren,

Så noen nevnte konebil før i tråden her, å må innrømme at enkelte som kjører Z3 i allefall burde ha gitt den til kona i stedet. Det gjelder de som har kledd på seg bilen og når du ser toppen av hodet over frontvinduet når du ser bilen forfra. De burde kjøpe seg litt større cabriolet, 6 serie kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig tøff bil i bakgrunnen der syns jeg :P

den artikkelen på vg var litt teit. 7 serie sto ikke der engang. det er for dårlig.

har du fått lakket den autopass brikka di ennå eller? bilder?

Hehe, enig i det :)

Sånne artikler er alltid litt teite... Men fint bilde da :)

Autopassbrikka ligger lakkert på kjøkkenet nå. Jeg ba de om å ikke feste den igjen når de byttet rute, så nå får jeg lakkert festet også, uten å knote med å få det løs. Men jeg må skaffe meg et nytt feste da, for det jeg hadde fulgte nok med ruta til containeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Den store poleringsdagen er over.

Bilen så ut som et katastrofeområde med vaskeriper og annet over det hele.

Startet først med høytrykk vask, og vask med fiberhanske sak de selger på bl.a. rema. Så kjørte jeg garasjen på jobben der jeg sto tørt i fin temperatur og godt med plass. Tørket over hele bilen så jeg fikk bort eventuelt støv.

Så over til noe av det mest givende jeg har gjort på lenge (med tanke på bilvask...). Dra over hele bilen med clay :) Det gjorde underverker! Deilig å kjenne bilen blir glatt og fin!

Da satt jeg igjen med dette triste utgangspunktet:

b6hqgm2b2j7o9eujglu4.jpg

bfpd2ogw1pskk6x8ngml.jpg

6ahfdmj3bdoma5uq6htw.jpg

En orgie av vaskeriper og dårlig stell...

Wax on!

e5efzrveebtncx6dqr6c.jpg

Wax off!

dj9xtmby0opwiy13to2a.jpg

LITT forbedring der jeg har polert... Skillet går akkurat der rørert i refleksjonen er, så ikke så lett å se.

Ferdig resultat (før banana vax):

z7fdbdhnl65xzm9rfchl.jpg

0obq8guzdti8sufccog5.jpg

Var egentlig vellykket helt til halvparten av lysa i garasjen skrudde seg av klokka 15.00... Ble alt for mørkt arbeidslys. Neste gang tar jeg med egen arbeidslampe for skikkelig belysning. Med bedre lys hadde jeg nok sett flere småriper og holdt på en stund til, men alt i alt, fornøyd!

Kun bilder av panseret denne gangen da det var lettest å ta bilder av det under nevnte lysforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...