Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ene ABS sensoren på bakhjulet brukes også av automatkassen, så hvis denne er defekt girer bilen merkelig pga kassen ikke får korrekt signal fra sensoren.

Skrevet

Jeg tror jeg venter til alle ABS sensorene er på plass før jeg bytter dekk og prøver alternative løsninger :)

Den er like mongo igjen nå, så må kjøre manuelt om vi kan kalle det for det.

TMP: ditt forslag kom du med og 10 timer etterpå så spørr du hvorfor jeg ikke prøver ditt råd?

Har ikke nevnt det i denne tråden, men problemet oppstod etter at den var inne på garanti og de byttet en ABS sensor, så de skal få gå over bremsene. Carsoft sa det var kødd med begge sensorene forran + modulen. Men den forsvinner ofte når ABS sensorene er i orden igjen.

Dette blir fikset til torsdag.

Men det som er skummelt er at de første 100meter - 1 km så går bilen uten ABS lampa men da lurrer ABS på pedalen heletiden. Lå i ca 60 og hogga til på bremsen så låste den et hjul forran og rompa kom fort! :o

Så ABSen har ikke snøring på hva som skjer fortiden. Trykker jeg svakt på bremsen så kjenner jeg at den jobber på pedalen konstant helt til ABS lampa kommer.

Ganske vilt å se hvor mye som egentlig henger sammen. Men Forhåpentligvis er alt ok til torsdag.

• 4 weeks later...
Skrevet

Min far har en E39 523 99mod hvor automatkassen plutselig gikk i nødprogram. Fikk bare begrenset tilgang til girene i automat, men ok i steptronic. det viste seg å være den ene ABS føleren bak som var deffekt. Skiftet den, alt OK.

Skrevet

Hadde selv girkasse tull 14 dager siden, giret ikke periodisk spesielt til 4 og 5.

Defekt ABS sensor fremme, har skiftet den og nå fungerer det igjen

Gir problemene kunne og komme før ABS / ASC lysene gikk på

Brukte diagnose Carsoft og fikk feilmelding på den ene sensoren

Terje

• 2 years later...
Skrevet

Jeg fyllte opp til 40 psi foran og 45 bak, i mine 225 40 17.. Da ble bilen heelt annerledes å kjøre, mindr sporing, kassen "reagerte" bedre og mindre støy ;)

Skrevet

En ting jeg ikke forstår, hvordan kan en "bug" forsvinne bare ved og ta strømmen?

Har du en bug i softwaren, så blir du ikke kvitt den bare ved og ta strømmen.. Du blir ikke kvitt virus på PC'en bare ved og ta ut kontakta en stund :P

Da er det et problem i software, som må oppdateres.. Men om dere mener det kan være en periodisk eller oppstått feil så skjønner jeg.. Altså at den har blitt syk, og blir frisk igjen etter strøm tap :lol:

+1 på følere! Faren min også hadde problem med at den ikke giret fra 2. til 3., han måtte sette den i sport og tilbake i drive for at den skulle gire, byttet en sensor, og alle sorger var over :)

F

Skrevet
Bug er ikke virus, bug er "feil", og kan "slettes"/fjernes med en "re-boot"-ta strømmen(30min)

Det med virus var jo bare et eksempel, men trodde en bug var en feil med programmvaren som rettes ved og oppdatere til nyere software..

Altså eb uoppdaget feil i programmet som rettes på neste utgivelse.

Men har jo selv vært borti og ha en "bug" som gikk over av seg selv over natten :P

Skrevet

MÅ ikke oppdatere software for å fjerne "bugs"..

Holder å ta strømmen lenge nok til at minnet til prossesorene slettes og at standard verdier/data blir "loadet" igjen.

Noen sier det er 30 min som må til, men det vet ikke jeg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...